5 günlük hava durumu
12 Ocak 2014, Pazar

230 bin çocuğa hijyen eğitimi

  • Giriş Tarihi : 12.1.2014 10:11:37
  • Güncelleme Tarihi : 12.1.2014 10:29:46
230 bin çocuğa hijyen eğitimi
Haberi Dinle

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Domestos 3 yıldır TEGV iş birliğiyle sürdürdüğü “Eğlen, Öğren, Hijyen” projesi kapsamında, Mardin’in Midyat ilçesinde Gülveren Köy Okulu’nda çocuklarla bir araya geldi.

Unilever'in Türkiye'de hijyen platformunu yaratan markası Domestos, eğitim alanında faaliyet gösteren en yaygın sivil toplum kuruluşu Türkiye Eğitim Gönülleri Vakfı (TEGV) iş birliğiyle, 2011 yılından bu yana sürdürdüğü "Eğlen, Öğren, Hijyen" projesi kapsamında bugüne kadar 230 bin çocuğa hijyen eğitimi verdi. Eğitime katılan çocukların birer elçi olduğu projeyle 1 milyonu aşkın bireye hijyen bilinci aşılandı.

Çocuklara küçük yaşlarda hijyen bilinci kazandırarak enfeksiyona bağlı hastalıkları azaltmayı ve böylece daha sağlıklı nesiller yetiştirmeye katkıda bulunmayı hedefleyen proje kapsamında, Domestos, 8 Ocak Çarşamba günü Mardin'in Midyat ilçesinde Gülveren Köy Okulu'nda çocuklarla bir araya geldi.

Unilever Türkiye Ev ve Kişisel Bakım Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Üyesi Şükrü Dinçer, "Dünyada her yıl 2 milyon çocuk ishal ve zatürreden dolayı hayatını kaybediyor. Tüm dünyada 5 yaş altı çocuklarda her yıl bir milyara yakın ishal vakası görülüyor. Türkiye'de ise bu rakam yaklaşık 2,5 milyon. Dünyada her yıl bulaşıcı hastalıklar ve hijyen eksikliği nedeniyle ise 5 yaşın altında 8 milyon çocuk hayata veda ediyor." Domestos'un "Eğlen, Öğren, Hijyen" projesiyle bu gerçeklerin değiştirilebileceğini vurgulayan Dinçer projenin öneminin altını çizdi.

Projenin detaylarını aktaran Unilever Ev Bakım Kategorisi Pazarlama Direktörü Aslı Tanyer ise, "TEGV iş birliğiyle sürdürdüğümüz "Eğlen, Öğren Hijyen" projesiyle 225.000 olan hedefimizi aşarak bugüne kadar 230 bin çocuğumuza hijyen eğitimi verdik. Hijyen alışkanlıkları kazanmalarında ve hijyen bilinçlerinin artmasında önemli rol oynadık. Bu çocuklarımız öğrendiklerini aileleri, kardeşleri, yakın çevreleriyle paylaşarak mesajlarımızın çok daha geniş kitlelere ulaşmasında elçi oldular. Toplam ulaştığımız kişi sayısı 1 milyonu aştı. Bugün de, geleceğimiz olan çocuklarımızla bir araya gelerek, projemize bir kez daha dikkat çekmek istedik. Herkese, projemize gösterdikleri ilgi için teşekkür ederim." dedi. Sözlerine, hijyenin çocuk gelişimindeki önemine dikkat çekerek devam eden Tanyer, "London School of Hygiene & Tropical Medicine ve WaterAid vakfı iş birliğiyle yürütülen 'hijyenin çocuk gelişimi üzerindeki etkisi' konulu araştırma sonucuna göre sıhhi temizlik koşullarının iyi olduğu evlerde çocukların hem fiziksel hem de zihinsel gelişimine olumlu katkı sağladığı gözlemlendi. Küçük yaştaki çocuklarda ishal gibi hijyen eksikliği nedeniyle tekrarlanan rahatsızlıkların büyümeyi olumsuz yönde etkilediği belirtilirken; araştırmalardan elde edilen bilgiyle, temiz su ve hijyenin büyümeye katkı sağladığı ilk kez ortaya kondu." dedi.

TEGV Genel Müdürü Berna Çağatay, "Unilever sponsorluğunda 2011 yılından bu yana TEGV'in Türkiye çapındaki 81 etkinlik noktasında hayata geçirilen "Eğlen, Öğren, Hijyen" etkinliği, çocukların yaparak öğrenecekleri 'interaktif bir eğitim programı' olarak geliştirildi. Hedef kitlesi ilkokul 2.-8. sınıf çocukları olan 2 saatlik "Eğlen, Öğren, Hijyen" etkinliğine katılan çocuklarımıza uyguladığımız ölçme-değerlendirme anketleri, programın ne kadar etkili olduğunu gözler önüne seriyor: sonuçlara bakıldığında hedeflediğimiz kazanımların tamamında çocuklarda olumlu bir değişim görülüyor. Eğitim öncesi ve sonrası yaptığımız test sonuçlarına göre; çocukların mikrop türleri ve hijyen hakkındaki bilgisi eğitim öncesiyle karşılaştırıldığında, projenin birinci yılında %77, ikinci yılında %170 ve üçüncü yılında ise %82 artış gösterdi." dedi.

Bugüne kadar binlerce çocuğa ulaşan "Eğlen Öğren Hijyen" projesi Stevie İş Dünyası Ödülleri'nde 2'si altın olmak üzere 5 farklı kategoride ve En İyi İş Dünyası Ödülleri'nde (The Best Business Award'te) sosyal sorumluluk kategorisi ödül aldı.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.