Şimdi lüksün gizlisi moda

Giriş Tarihi: 19.1.2014

Kriz ortamında göze batmaktan korkan zenginlerin başlattığı lüksü gizleme modası trend oldu. Özellikle Avrupa'da büyük ve gösterişli logolu çantaların yerini daha küçük logolular alıyor

Kriz ortamında alışveriş yaparken göze batmaktan korkan Avrupa'daki zenginlerin başlattığı lüksü gizleme modası, dünyayı sarmaya başladı. Büyük ve gösterişli logolu çanta, ayakkabı ve kıyafetlerin yerini daha küçük logolular alıyor. Moda uzmanlarına göre özellikle tüketime doyan Avrupa ülkeleriyle Japonya ve Kore'de gelişen bu pazar, tüketicide kendine özgüvenin yüksek olduğunu gösteriyor. Lüks ürünlerin en büyük alıcılarından Çin ise büyük logolu ve gösterişli markaların en canlı pazarı. Burada lüks markaların büyük ve şaşaalı mağazaları, rekor cirolar gerçekleştiriyor. Türkiye'de ise durum Çin'den farklı değil. Uzmanlara göre Türk tüketicisi de logosu belirgin markalara büyük rağbet gösteriyor. Hem perakendeci hem de yabancı birçok ünlü markaya üretim yapan Desa Deri, yurtdışındaki gizli lüks pazarını keşfeden firmalardan biri.

YABANCI MARKA ALGISI

Desa'nın CEO'su Burak Çelet, tamamen yurtdışında sattıkları Desa 1972 isimli bir marka yarattıklarını söyledi. Çelet, geçen yıl satışa sundukları çantaları İtalya, Avusturya, İngiltere ve Kore'deki ünlü butiklerde sattıklarını belirterek, "Fiyatı 900 ila 3 bin euro arasındaki ürünlerimize tahminimizden çok talep alıyoruz. Yurtdışında pazar hızlı büyüyor. Maalesef Türkiye'de lüks marka yaratmak çok zor. Çünkü tüketici ilgi göstermiyor. Türkiye'de yabancı marka hayranlığı çok fazla" dedi.

ÇEVRE ÜLKELERDEN YOĞUN TALEP
Perakendeciler Türkiye'nin halen "lüks" markası olmadığından şikâyetçi. Aslında pazarda ulaşılabilir lüks kategorisinde önemli birçok Türk markası var. Kiğılı'nın CEO'su Hilal Suerdem, birkaç yıl önce yarattıkları Abdullah Kiğılı markasıyla bu kategoriye girdiklerini söyledi. İthal kumaşlarla özel dikimin yapıldığı marka için tüketici talebinin her geçen yıl arttığını belirten Suerdem, "Özellikle Azerbaycan ve Türkmenistan başta olmak üzere çevre ülkelerdeki müşterilerimiz de oralarda mağaza açmamızı istiyor. Bu markada kârlılığımız yüksek, hem müşteri hem de biz mutluyuz" dedi.

ARKADAŞINA GÖNDER
Şimdi lüksün gizlisi moda
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz