X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Milli trende ilk hat Ankara-Sivas
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Milli trende ilk hat Ankara-Sivas

  • Giriş Tarihi: 22.1.2014

Milli Yüksek Hızlı Tren Projesi'nin güzergâhı belli oldu. İlk olarak Ankara-Sivas hattında hizmete girecek olan tren, iki il arasını 2 saate indirecek

Geçen ay tanıtımı yapılan Milli Yüksek Hızlı Tren Projesi'nin güzergâhı belli oldu. İlk olarak Ankara-Sivas hattında hizmete girecek olan tren, ülkenin doğusu ile batısını birleştirmeye hazırlanıyor. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, çalışmaları devam eden Yüksek Hızlı Tren (YHT) ile ilgili hem Ankaralılar hem de Sivaslılar'a sürpriz yapacak.

2017'DE BİTECEK

Cumhuriyet tarihinde önemli bir yere sahip olan Sivas demiryolları da milli trenle hak ettiği yeri bulmuş olacak. Projenin bitimiyle birlikte İstanbul-Ankara-Sivas arasında bir hat oluşturulacak. Ankara-Sivas bölümünün 2017 yılında bitirilmesi planlanırken, projenin hayata geçmesiyle 602 kilometre uzunluğundaki mevcut demiryolu hattının uzunluğu 405 kilometreye düşecek.

ULAŞIM 2 SAATE İNECEK
İki il arasındaki seyahat süresi YHT sayesinde 12 saatten 2'ye inecek. Ankara-İstanbul hattının da devreye girmesiyle birlikte İstanbul-Sivas arası 5 saat olacak. Türkiye'nin en önemli limanlar ve metropollerine demiryolu yük ve yolcu taşımacılığının yapıldığı Sivas, coğrafi olarak sahip olduğu önemini YHT ile pekiştirecek.

PROJEDE BİN 900 KİŞİ GÖREV ALACAK
Milli Tren Projesi'nde ana sorumlu olarak Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) belirlendi. Projede Milli Yüksek Hızlı Tren, Milli Elektrikli ve Dizel Tren Seti, Milli Yeni Nesil Yük vagonu temalı dört ayrı çalışma gurubu oluşturuldu. Bu projelerin tümünde 280'i bilim adamı, bin 56'sı mühendis, 520'si teknik ve idari uzman olmak üzere toplam bin 856 kişinin çalışacağı bildirildi. Milli trenlerin iç ve dış dizaynını tamamen Türk estetiği dikkate alınarak hazırlanıyor.

ÜRETİM TCDD FABRİKALARINDA
Milli trenlerin yapımında TCDD'nin 3 fabrikası görev alacak. Yüksek Hızlı Tren yapımını TÜLOMSAŞ, Elektirikli ve Dizel Tren setlerini TÜVASAŞ gelişmiş yük vagonlarını ise TÜDEMSAŞ yürütüyor. İstanbul Teknik Üniversitesi, Aselsan ve 153 özel sektör şirketi projenin çözüm ortakları arasında yer alıyor. Ar-Ge konusunda da TÜBİTAK devrede. Türkiye'nin milli projesi olan YHT, Türkiye demiryollarında önemli bir güce ulaştığının simgesi olarak gösteriliyor.

kalan karakter 1000

Ahmet Ahmet

Kayseriye gidip gelen yoktur belki nüfusun %20 tekabül ediyorsa mili tren svasta üretiecekse bırakta olsun daha önce hep sivastan çaldılar uçak fabrikası örneği gibi

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır0
cevapla 16.12.2014 18:53
Mert Mert

Konya - Kayseri arasinda Adana/Mersin/Tarsus - Kayseri arasinda mutlaka hizli tren olmasi sart, ortaanadoluyu guneydeki onemli illere ulasim hizli olmasi lazim.

Aynı Görüşte misiniz?
evet6
hayır4
cevapla 25.02.2014 16:23
ibrahim u. ibrahim u.

1 milyon nüfuslu sanayi şehri Kayseri yerine 350.000 nüfuslu Sivas'ın tercih edilme sebebi nedir diye merak ediyorum?

Aynı Görüşte misiniz?
evet7
hayır123
cevapla 22.01.2014 13:25
Ahmet Ahmet

oylamadan anlarsın

Aynı Görüşte misiniz?
evet6
hayır0
cevapla 16.12.2014 18:49
. .

Niceliğe değil niteliğe bak!. Sivas Selçuklu ve Osmanlı Başkenti ve vaktiyle medreseleriyle şimdiyse bir ilçe büyüklüğünde üniversitesiyle ilim ve kültür merkezlerinin başında yer almasından olmasın sakın bu hizmet?

Aynı Görüşte misiniz?
evet7
hayır0
cevapla 30.09.2014 17:20
?? ??

sivasın gerekenden cok nufusu olması ve sıvasın tcdd merkezlerınden bırı olması ibrahım bey bılmıyosanız yorum yapmayın stratejık konumu var

Aynı Görüşte misiniz?
evet6
hayır0
cevapla 18.08.2014 19:59
? ?

gözünüz doysun sivas sayesinde karnınız doydu sivasın sırtından şehir oldunuz yuh be açlar yuh!

Aynı Görüşte misiniz?
evet27
hayır29
cevapla 20.03.2014 00:32
ibrahim u. ibrahim u.

1 milyon nüfuslu sanayi şehri Kayseri yerine 350.000 nüfuslu Sivas'ın tercih edilmesi neden?

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır43
cevapla 22.01.2014 13:19
SELÇUK SELÇUK

malatyalı hemşerim 5 saatte istanbuldan sivasa ordanda aktarmalı olarak malatyaya gelecen.












Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır0
cevapla 22.01.2014 12:29
murat murat

nihayet 14 ocakta malatya çetinkaya hattının ihalesi yapılacakmış.hizmete girmesi 2023 olacakmış.bu kadar kısa bir mesafe için tam 8 yıl.ve çok gecikmiş bir hat.sivasa hızlı tren geldğin gün malatya ya da gelmemesinin mantığı nedir.illaki malatyanın bir ulaştırma bakanı mı çıkartması lazım.güya müşde veriliyor.oyumu AKP ye verip vermemeyi sırf bu nedenle düşüneceğim.yazıklar olsun.

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır3
cevapla 05.01.2015 03:09

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.