X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Sosyal medya: Doğru iletişim kazandırır
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Sosyal medya: Doğru iletişim kazandırır

  • Giriş Tarihi: 23.1.2014 10:54

Gün geçtikçe toplumun farklı kesimlerinden farklı insanlar sosyal medyanın nimetlerinden daha fazla yararlanıyor. Bir sanatçı albümünü tanıtırken, bir politikacı mesajlarını daha fazla kitleye duyurmak için sosyal medyayı kullanıyor. Peki, iş dünyası sosyal medyayı neden kullanır? Daha fazla ürün satmak için mi?

İlknur Menlik - Sabah.com.tr
imenlik@comart.com.tr

Profilini iyileştirmek ya da imajını değiştirmek için mi? Markaları hakkında tüketicilerinin gerçekten ne düşündüğünü öğrenmek için mi? Yeni tüketicileri tanımak ve hedeflemek için mi? Ya da diğer herkes Twitter, Facebook ve LinkedIn gibi ağlarda bir şeyler yapıyor da şirket olarak kendilerinin de bir şeyler yapması gerektiğini mi düşünür?

"Ne Retweetlersen O'sun: Yanında yemelik 140 sosyal medya kuralı" kitabının yazarı Jenny Westerkamp, yukarıda yer alan soruların her birinin (sonuncu da dahil olmak üzere) makul hedefler olduğunu belirtiyor.

Aslında şirketlerin ne elde etmeye çalıştıkları üzerine düşünmeleri ve sosyal medya faaliyetlerini bu doğrultuda şekillendirmeleri oldukça önemli. Sosyal ağları yakından takip eden şirketlerin sayısı gün geçtikçe artıyor ve bu şirketler özellikle Facebook ve Twitter'da resmi sayfalar açarak sosyal ortamlarda da insanlarla bir araya gelmeye başlıyor. İnternet reklamları ve sosyal medyaya harcanan zaman ve para, artık büyük şirketlerin yıllık planlarının en başında yer alıyor.

Öncelikli olarak markaların ve şirketlerin de kişilikleri olduğunu unutmamak gerekiyor. Eğer bir şirket ya da marka, hayranlarını (yeni deyişle fanlarını) ilgilenmediği şeyler ile meşgul eder ya da istemediği şeyleri denemeleri veya satın almaları konusunda ısrarcı olurlarsa hayran kitlesini kaybedebilir. Ancak küçük işletmelerin sosyal medyada ilgi için yarışırken büyük rakipleri karşısında pek çok avantajları olduğu da söylenebilir. Bu markalar daha kişisel bir yaklaşıma sahip olabilirler. Düzenli ancak kısa güncellemeler, fotoğraflar, anekdotlar ve perde arkası hikâyeleri ile tüketicilerinin markalarının dünyasına giriş yapmasını sağlayabilirler.

Büyük şirketler bunu zaten yapıyorlar ama sempatik olabilmek büyük markalar için daha zor bir iş. Genel olarak insanlar otomatik ve programlı gibi gözüken sosyal medya bildirimlerinden hoşlanmıyor. Kullanıcıların belirlediği içerikleri daha fazla kullanarak ve itmekten çok çekerek bu problemin üstesinden gelebilirsiniz. Bu nedenle markalar son dönemde sosyal medya platformlarında gerçek deneyimler yaratmak gibi yaratıcı yollar bulduklarını belirtiyor.

Sosyal medyada dolaşan favori ifadelerden biri "muhabbete girmek". Birçok şirket kurumsal kimliğinden ödün vermeden sosyal medyada kendisine yer bulmaya çalışıyor. Ama bu oldukça zorlu bir konu. Özellikle teknolojileri, ürünleri, bileşenleri ve markaları ile sosyal medyada yer alan büyük şirketlerin bu zorlu muhabbetlerde nasıl konuşacakları ve ne şekilde muhabbete dahil olacakları ile ilgili daha fazla pratik yapmaları gerekiyor.

Bu noktada "sosyal medyayı kim idare etmeli?" sorusu akla gelebilir. CEO, stajyer, pazarlama müdürü ya da dışardan bir ajans mı? Bu sorunun tek bir doğru cevabı yok ne yazık ki. Ancak her kim sosyal medyanın sorumluluğunu alırsa alsın tüketici hizmetleri ile ilgili bir sorun ortaya çıktığında hızlı bir şekilde müdahalede bulunmalı, doğru bilgi verebilmek için kendisi de bilgi sahibi olmalı veya şirkette karar verici bir konumda bulunmalı ya da bu konumdaki bir kişiye acil erişimi olmalı. Doğru iletişim, krizi bile kazanca çevirebilir. Yoksa sosyal medya bir markayı, eskilerin deyişiyle rezil de edebilir vezir de…

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.