X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER E-ticaret hacmi yüzde 40 arttı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

E-ticaret hacmi yüzde 40 arttı

  • Giriş Tarihi: 29.1.2014 13:18 Güncelleme Tarihi: 29.1.2014 13:59

E-ticaret sektörünün hacmi geçen yıl bir önceki yıla göre yüzde 40 artarak 35 milyar liraya ulaştı.

Türkiye'de e-ticaret sektörü hacmi geçen yıl, bir önceki yıla göre yüzde 40 artarak 35 milyar liraya ulaştı.

Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Hakan Orhun, sektörün Türkiye'de her yıl yüzde 30-50 arasında büyüme gösterdiğini belirterek, pazarın henüz doygunluk aşamasına ulaşmadığını söyledi.

Sigorta işlemleri çıkarıldığında 2012'de 25 milyar liraya ulaşan sektör hacminin 2013'ü 35 milyar lira düzeyinde kapattığını dile getiren Orhun, "2013'ün ilk yarısında birçok yeni e-ticaret oluşumu gözlemledik. Bunlar sektörün hareketlenmesini sağladı. Mevcut oyuncuların birçoğunda da önemli büyümeler gözlemledik" dedi.

Yurt dışından Türkiye'ye gelen yatırım ve satın alma haberlerinin sektörde dinamizme yol açtığını anlatan Orhun, belirli ürünler satan e-ticaret sitelerinin ve işini geliştirmek isteyen KOBİ'lerin, e-ticaret dünyasında giderek daha çok yer almaya başlamasıyla sektörün zenginleşmeye devam ettiğini kaydetti.


"TAKSİT İLE İLGİLİ GEÇİŞLER DAHA YUMUŞAK YAPILMALI"

Kredi kartına taksit sınırlandırmasının sektöre olası etkilerini de değerlendiren Orhun, kararın fiziksel perakendeciler kadar olmasa da e-ticaret sektörü için kısa vadede olumsuz etki yaratacağını ifade etti.

"Taksit, Türk halkı için önemli bir alışkanlık. Bu tarz geçişler daha yumuşak yapılmalı" diyen Orhun, yine de bu gibi dönemlerde e-ticaretin, daha fazla avantaj sunması nedeniyle kullanıcılar nezdinde önemini artırdığını kaydetti.

Yeni Tüketici Kanunu'nuna ilişkin görüşlerini de paylaşan Orhun, perakendenin her alanı gibi e-ticaretin de kanunun bazı maddelerinden etkileneceğini dile getirdi.

Müşteri odaklı yaklaşımın e-ticaretin ruhunda olduğuna işaret eden Orhun, şöyle devam etti:

"Bu nedenle bizler zaten müşterilerimizi mutlu etmek için büyük gayret gösteriyoruz. Bu nedenle müşteri lehinde yapılacak düzenlemeler bizim açımızdan olumlu. Ancak, burada dikkat çekilmesi gereken bir nokta var. Ürünlerin yetkili servis hizmetlerini vermekle yükümlü firmaların da işlevlerinin daha net tanımlanması sektörümüz açısından önemlidir. Örneğin ilgili düzenlemelerle gelen ürün iadesi durumunda, ürünün üreticisi ya da yetkili servisinin işlevlerinin daha net düzenlenmesi, daha hızlı hizmet ve daha yüksek müşteri memnuniyetini getirecektir."

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.