X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Sigorta ihtiyacı otomobil alınca aklımıza geliyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Sigorta ihtiyacı otomobil alınca aklımıza geliyor

  • Giriş Tarihi: 7.2.2014

Generali'nin Türkiye'deki sigortalı profilini ortaya koymak için yaptığı araştırmaya göre, sigorta otomobil alınca aklımıza geliyor. Tüketiciler, sigorta araştırmasını internetten yapıyor, ancak iş satın almaya gelince acentesinin kapısını çalıyor

Dünyanın önde gelen sigorta şirketlerinden Generali, Türkiye'nin sigorta alışkanlıklarını araştırdı. İşte Generali'nin trafik sigortası ve kasko sigortalarında Türkiye sigortalı profilini ortaya koyan araştırma sonuçları:

TÜRKLER ARKADAŞ HATIRI DEĞİL GÜVEN ARIYOR

Türkiye'de yaşayanlar hayatlarını kolaylaştıran yeniliklere kolay adapte oluyor. Yeniliklere denemeye açık olan insanlar yine de her zaman önce 'güven' arıyor. Seçeceği sigorta şirketine kendisi karar vermek istiyor, kimsenin etkisi altında kalmıyor. Araştırma insanların arkadaşlarından fikir aldığını doğruluyor. Ancak insanlar, arkadaş tavsiyesinden çok bildiği, araştırdığı, güvendiği sigorta şirketine aracını emanet ediyor.

İNTERNETTEN ARAŞTIRIYOR ACENTEDEN SATIN ALIYORUZ

Türkiye'de yaşayanlar dokunmak, görmek kısacası 'yüzyüze iletişim' istiyor. Trafik sigortası yaptıranların yüzde 80'i, kasko yaptıranların ise yüzde 85'i acente kanalını tercih ediyor. Ancak araştırma WEB üzerinden yapılıyor. Türklerin yüzde 60'ı sigorta yaptırmadan önce internet üzerinden araştırma yapıyor, bilgi topluyor. Yani internetten araştırıyor ancak sigortasını acenteden satın alıyor. Sigortalanma sürecinde kadın ve erkek oranına bakıldığında erkekler kadınlara oranla daha çok sigorta yaptırıyor ancak araştırma, teknolojide erkeklerin sınıfta kaldığını ve kadınların bir adım daha önde olduğunu gösteriyor. Erkeklerin yüzde 79'u acentelere başvururken kadınların yüzde 21'i acenteler üzerinden sigorta yaptırıyor.

ARTTIKÇA İNTERNET KULLANIMI DA ARTIYOR
Araştırma Türkiye'deki sigorta bilincini de ortaya koyuyor. Sigorta kavramı Türkiye'de yaşayanların aklına otomobil aldığında geliyor. İnternet kullanımında eğitim ve gelir düzeyi etkili oluyor. Eğitim ve gelir arttıkça internet kullanımı artıyor. Generali, yaptığı araştırmayla ortaya çıkan sigorta alışkanlıklarına paralel olarak sunduğu ürün ve hizmetlerle de satın alma sürecinde tüketicilere geniş bir yelpaze sunuyor. Motorlu Kara Taşıt Araçları ve Trafik Sigortası başta olmak üzere; yangın, nakliyat, ferdi kaza, hırsızlık ve DASK gibi birçok farklı sigorta türünde ürün seçeneği bulunuyor.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.