Yurtdışı pazarlarda artan rekabet şirketleri yeni arayışlara zorluyor. Uzun süredir tartışılan ve özellikle de KOBİ ölçeğindeki firmaların üretim ve pazarlamada birleşmesini hedefleyen Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (URGE) projesi ihracatta sessiz devrime imza attı. Bu alanda en aktif birliklerden biri ise İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği (İMMİB) oldu. Birlik, en az 30 firmadan oluşan ve çoğu benzer alanlarda üretim yapan KOBİ kümeleri oluşturdu. İMMİB Başkanı Tahsin Öztiryaki, KOBİ kümeleri sayesinde firmaların artık rakip değil tek şirket gibi çalıştığını söyledi.
KOMŞUMDAN DA AL
Öztiryaki, çalışmayla ilgili şu bilgileri verdi: "Örneğin tencere üreten firmanın ihracat müdürü müşterisine 'komşu firmam da bıçak üretiyor. Ondan alım yaparsanız ekstra indirim yaparız' diyor. Bir nevi diğer firmanın da pazarlama müdürü gibi çalışıyor. Böylece lojistik maliyeti yüzde 30 düşerken, satışlarımızda da aynı oranda artış oldu."
GÜRALLAR'IN YENİ MARKASINA YOĞUN İLGİ
Türkiye
sofra camı üreticisi Gürallar, ArtCraft markasını geleceğe Lâv ismiyle taşıma kararı aldı. Şirket yeni markasını Frankfurt'taki Ambiente Zücaciye Fuarı'nda tanıttı. Gürallar Yönetim Kurulu Başkan Vekili Esin Güral, "Bu yıl fuarda geçen yıla göre yüzde 20 daha fazla sipariş aldık" dedi. Fuarda Türk firmaları yoğun ilgi gördü. Özellikle endüstriyel mutfak alanında Türk firmalarının ürettiği modeller Michellen yıldızlı restoranlara girmeyi başardı.