Ortadoğu otellerine Türk mobilyası

Giriş Tarihi: 16.2.2014

İhracatı 2 milyar dolara ulaşan mobilya sektörü, Ortadoğu otellerini yakın markaja aldı. 40 otelle görüşmeler sürüyor

Yıllık 2 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirenmobilya sektörü, Türkiye'nin dış ticaret vizyonuna paralel olarak katma değerli mal satmanın peşine düştü. Özellikle klasik ürün gruplarında Ortadoğu'da büyük potansiyel keşfeden sektör oyuncuları, bu ülkelerde yeni otel projelerini takip etmeye başladı. Mobilya Sanayi İşadamları Derneği (MOBSAD) Başkanı Engin Küçük, "Suudi Arabistan'da önümüzdeki dönemde 40 otel yapılacak. Bu otellerin tüm mobilya işini almak için yatırımcılarla görüşmelere başladık" dedi.

PROFİL DEĞİŞİYOR

Suudi Arabistan'da gayrimenkul sektöründe büyük hareket olduğunu ve ülkenin Dubai benzeri bir yapılanma süreci yaşadığını anlatan Küçük Katar, Nijerya, Güney Afrika, Türk Cumhuriyetleri ve Avrupa'ya odaklandıklarını da sözlerine ekledi. Engin Küçük, yurtdışından Türkiye'ye gelen alıcı profilinin de değişmeye başladığını belirtti. Eskiden İSMOB'a daha çok Suriye, Mısır, Lübnan ve Kuzey Irak'tan düşük gelir grubuna mensup kişilerin katıldığını anlatan Küçük, şöyle konuştu: "Bu yıl Katar, Nijerya, Danimarka, Finlandiya ve Norveç'ten gelen alıcılar vardı. Ortadoğu'dan lüks mobilya talebi oldukça yükseldi. Ortadoğu eskiden mobilyayı Çin'den alırdı. Artık Türk mobilyaları o bölgede İtalyan markaları kadar talep görüyor." Türkiye mobilyayı klogram başına 4 dolardan yapıyor. Bu rakamın İtalya'da 6, Fransa'da 6.7, Almanya'da 6.6, Çin'de ise 3 dolar civarında olduğunu söyleyen Engin Küçük, katma değerli ürünlerle fiyatı artırmak gerektiğinin altını çizdi.

İran'a giden ustalar geri dönüyor
İran'ın birkaç yıl önce mobilya sektörüne teşvikler başlatması, 50'den fazla Türk şirketinin bu ülkeye gitmesine neden oldu. Engin Küçük'ün verdiği bilgiye göre, İran'daki mobilya üretimi istenen seviyeye gelemediği için ustalar Türkiye'ye dönmek istiyor. Küçük "3 yılda usta kaybımız oldu. Orada beklenen iş ortamı yakalanamadı" diye konuştu.

İtalyan mobilyası % 50 daha pahalı
Dünyada marka gücü en yüksek mobilyalar İtalyanlar'a ait. Ardından Almanya geliyor. Türk mobilyası ise 4 yıl önce ihracatta 1 milyar doları aşarak yurtiçi ve dışında marka gücünü göstermeye başladı. Engin Küçük, Türk ile İtalyan mobilyası arasındaki fiyat farkının yüzde 50, Almanya ile ise yüzde 30 olduğunu söyledi. Sektör, bölgesel büyüme fırsatlarını da iyi değerlendiriyor. Küçük, Türkler'in Ortadoğu'da Engin Küçük İtalyanlar'dan daha şanslı olduğunu belirtti.

ARKADAŞINA GÖNDER
Ortadoğu otellerine Türk mobilyası
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz