Japon otomotiv devi Toyota'nın hem tasarımında hem de üretiminde Türkiye imzası olan Verso modelinin yeni 1.6 lt D-4D turbo dizel versiyonu satışa sunuldu. Kadrosunda Türk mühendislerin de bulunduğu bir ekip tarafından tasarlanan ve Toyota Türkiye Adapazarı Fabrikası'nda üretilen Verso 1.6 dizelin, C-MPV segmentine yeni bir soluk getirmesi amaçlanıyor. Toyota ve BMW işbirliği ile geliştirilen 112 beygir gücündeki 1.6 dizelde, 6 ileri vitesli şanzıman kullanılıyor. Euro 5 uyumlu motor 4.5 lt/100 km'lik düşük yakıt tüketimi ve 119 gr/km CO2 emisyonu ile de benzerlerinden hemen ayrılıyor. Verso 1.6 lt D-4D Türkiye'de 79 bin 800 TL'den başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor.
700 BİN SATILDI
Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış CEO'su Ali Haydar Bozkurt, 2002'den bugüne kadar 700 bin satış adedine ulaşan Verso'nun Avrupa pazarı için tasarlanıp üretildiğini kaydetti. Türkiye'de üretilen Verso 1.6 lt D-4D modelinin de satışa başlanmasıyla yenilenmiş tüm modellerin Toyota marka gücünü artıracağını ve satış için itici bir güç olacağını belirten Bozkurt "Verso fonksiyonel bir aile otomobili ve yeni dizel motor ile hedef müşteri grubumuzu genişletmeyi amaçlıyoruz" diye konuştu.
JAPONLAR VERSO'YU KILIÇ'A EMANET ETTİ
Yeni Verso, Toyota'nın Adapazarı Fabrikası'ndan 30 kişilik bir Türk ekibinin de bulunduğu toplam 150 kişi tarafından geliştirildi. Bu kadronun başında ise Türk mühendis Mehmet Kılıç vardı. 1978 Belçika doğumlu Mehmet Kılıç, 12 yıldır Toyota Ar-Ge Avrupa merkezinde görev yapıyor. 2010 sonunda Verso modelinin Baş Mühendis Yardımcısı pozisyonuna tayin edilen Kılıç, Toyota organizasyonu içerisinde bu göreve tayin edilen "Japon olmayan, Avrupalı ve Türk" ilk kişi ünvanına sahip. Mehmet Kılıç, bu görevini yaklaşık 4 yıldır, Brüksel'deki TME Ar-Ge merkezinde sürdürüyor.
TARİHİ PROJE İÇİN ADAPAZARI SEÇİLDİ
Toyota
ile BMW grubu arasındaki dizel motor tedarik projesinin imzalanmasından 2 yıl sonra, BMW motoru taşıyan ilk Toyota modeli Verso 1.6 D-4D, Toyota Adapazarı tesislerinde üretilmeye başlandı. Adapazarı, bu özel ve tarihi projeyi yürütmek için seçilen ilk tesis oldu. Adapazarı'nın Toyota içinde önemi daha da arttı.