Perakende sektörü, seçim sonrasına kilitlendi. Seçim atmosferine girerek zorunlu alışveriş dışında harcamayı kısan tüketicinin 30 Mart'tan sonra kesenin ağzını açması bekleniyor. Gıdadan hazır giyime, aksesuvardan ev tekstiline bütün oyuncular seçimden sonra satışların patlayacağını söylüyor. Çağrı Marketleri'nin Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Kara, satışların aralıktan itibaren geçen yıla göre artmadığını, şirketlerin de özellikle son bir haftada yaşanan durgunluğu kampanyalarla aşmaya çalıştığını söyledi. Gıdada fiyatların iyice aşağı çekildiğini kaydeden Kara, "Seçimden sonra sıçrama bekliyoruz. Tüketici kıstığı bütçesini rahatlatacak" dedi.
GÜVEN ORTAMI ÖNEMLİ
Orka Group Genel Koordinatörü Osman Arar, her ay yüzde 10-15 oranında büyümeye alışkın olan perakende sektörünün bu yılı kış mevsiminin sıcak geçmesinin etkisi ve seçim süreciyle birlikte durgun geçirdiğini söyledi. Arar, "Seçimden sonra büyüme oranımız yüzde 30-40'ları bulur. Türkiye istikrarlı ve güçlü bir ülke. İstanbul havaalanındaki trafik Avrupa'da bile yok. Türkiye'ye gelen turist sayısı da hızla artıyor" diye konuştu. Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Hüseyin Doğan da, istikrar ve güven ortamının tüketiciyi direkt etkilediğini söyledi. Aralıktan bu yana yaşanan birçok gerginliğe rağmen Türkiye ekonomisi ve ticaret performansının güçlü bir şekilde devam ettiğini belirten Doğan, "Perakende sektöründe ilk 3 aylık büyüme memnuniyet verici. Satışlar geçen yılın üzerinde gerçekleşti. Ancak sektör, yüksek büyüme oranlarına alıştığı için bu dönemi durgun geçiyor şeklinde yorumlayabilir" dedi.