X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Eticarette lükse yönelik girişim
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Eticarette lükse yönelik girişim

  • Giriş Tarihi: 15.4.2014 08:40

Ülkemizde eticaretin gördüğü ilgi ve yükselişi günden güne artmakta. Bunun yanında başarısız olup, kapanan siteleri de son yıllarda sıkça görmekteyiz. Birbirine benzer ürünler ve kötü kurgulanmış iş modelleriyle sadece fiyat rekabetine dayalı olan eticaret siteleri hiçbir zaman farklılaşamayıp, kapanmaya mahkum olacaklar. Bunun yanında daha niş alanda olan, bize farklı deneyimler yaşatan siteler ise her zaman ilgi çekmeye devam edecekler. 2008 yılında kurulmuş ve başarı çıtasını gün geçtikçe yükselten, lüks tüketime yönelik ürünler satan alwaysfashion.com işte tam böyle bir site. Aslanoba Capital’den aldıkları yatırımla daha da büyüyen ve farklı markaları bünyesine katan alwaysfashion.com’un bundan sonraki hedeflerini, sitenin kurucu ortağı Enes Molu’yla görüştük.

Duygu Eren - Sabah.com.tr

Eğitiminizi ve özgeçmişinizi öğrenebilir miyiz?

1987 yılında İstanbul'da doğumluyum. 2006 yılında Robert Kolej'den ve ardından 2010 yılında Sabancı Üniversitesi'nden mezun oldum. 2011 yılında ise uluslararası mücevhercilik sektörünün en prestijli kurumu olan GIA'in Kaliforniya kampüsünde eğitimimi tamamlayarak Jemolog, yani Değerli Taş Uzmanı oldum. Şu anda aktif olarak aile şirketimiz olan Molu'da ve Alwaysfashion'da çalışmaya devam ediyorum. Yani; hem girişimciyim hem de aile şirketimizde görev alıyorum. Ayrıca, Bahçeşehir Üniversitesi'nde İşletme yüksek lisansına devam ediyorum. Ortağım; Fatih Çolakel ise 1985 İstanbul doğumlu. Marmara Üniversitesi İngilizce İktisat mezunu. Şu anda Marmara Üniversitesi'nde Yönetim ve Organizasyon alanında yüksek lisansa devam etmekte. Üniversitede okurken bir taraftan da tekstil sektöründe faaliyet gösteren aile şirketinde çalışmış. Alwaysfashion'ı 2008 yılında Fatihle beraber kurduk ve şu anda da kendisi tam zamanlı kurucu ortak olarak çalışmakta.

Bu işe başlama fikri nereden geldi ve nasıl gelişti?

Alwaysfashion.com 2008 yılında, Türkiye'de hiç denenmemiş bir iş modelini hayata geçirme idealiyle kuruldu: Lüks alışveriş deneyimini internete taşımak. O zamanlar biz üniversite öğrencisiydik ve Türkiye'de şu anda faaliyet gösteren pek çok e-ticaret sitesi henüz açılmamıştı. Var olan e-ticaret siteleri ise indirim odaklı sitelerdi ki hala pek çoğu bu odağı devam ettirmekteler. Alwaysfashion ile bu kalıbı yıkmak ve lüks pazardaki bu açığı doldurmayı hedefledik. Şirketimizin ana hedefi Dünya'nın en lüks markalarını global pazara sunan, Türkiye'de lüks denince akla ilk gelen online mağaza olmak.

Ne kadar sermayeyle başladınız?

Biz bu işe 2008'de üniversite öğrencisiyken tamamen cep harçlıklarımızla ve kendi küçük birikimlerimizle başladık. Neredeyse hiç sermayemiz yok denebilirdi. En büyük sermayemiz iş modelimize olan inancımız ve heyecanımızdı. Şu anda ise Alwaysfashion değerlemesi 10 milyon TL'nin üzerinde olan bir şirket.

Aslanoba Capital'den nasıl yatırım aldınız?

Hasan Aslanoba çok deneyimli ve vizyon sahibi bir iş adamı ve yatırımcı. Biz de bu vizyonun bir parçası olduğumuz için çok mutluyuz. Hasan Bey, Alwaysfashion'da potansiyeli yüksek bir iş fikri ve sağlam bir iş modeli gördü.

Ekibinizi nasıl kurdunuz ve şu an kaç kişi çalışıyor?

Alwaysfashion ailesi olarak şu anda 10 kişilik bir ekibimiz var. Yarı zamanlı ve stajyer arkadaşlarımızla birlikte bu sayıda dönemsel artışlar olabiliyor. Genç, dinamik ve heyecanlı bir ekibiz. Alwaysfashion hızla büyüyen ve müşterilerine en iyi hizmeti vermeyi ilke edinmiş bir kurum, bu nedenle çok yoğun çalışıyoruz. Çalışanlarımızı yetkinlik bazlı mülakatlar sonucu ekibimize dahil ediyoruz. İnsan kaynakları yöneticimiz titiz bir çalışmayla adaylarımızı belirliyor ve yapılan mülakatlar sonucu seçilen adayımız ekibimize katılıyor.

Markanızın ismi nereden geliyor?

Biliyorsunuz, Alwaysfashion'ın Türkçe'deki karşılığı Daimamoda. Tüketicilerimize bünyemizdeki markaların sadece sezon ürünlerini sunduğumuzu ve bir indirim ya da kampanya sitesi olmadığımızı vurgulayan bir isim. Ayrıca, marka ismimizin İngilizce olması, global pazardaki müşterilerimize ulaşmamız için önemli bir kolaylık.

İşe başlarken rehberlik anlamında destek gördünüz mü?

Etrafımızda bize her zaman destek olan ve inanan, kurumsal şirketlerde iyi pozisyonlarda çalışan profesyonel arkadaşlarımız vardı. Özellikle pazarlama ve iş geliştirme departmanlarında çalışan arkadaşlarımız ve girişimcilik deneyimi olan dostlarımız bize çok yardımcı oldular, fikirlerini bizimle paylaştılar.

İşinizde sizin için dönüm noktası sayılabilecek bir zaman dilimi kişi oldu mu?

Hasan Bey'den aldığımız yatırım bizim için önemli bir dönüm noktasıdır. Onun yatırımıyla Alwaysfashion ürün çeşitliliğini hızla arttırabilen, operasyonel süreçlerini en verimli şekilde yöneten güçlü bir pazarlama odağına sahip, tam anlamıyla kurumsal bir şirket oldu. Hasan Bey'den önce aldığımız ilk yatırımımız da, sitemizin tasarımının yenilenmesini sağlaması itibariyle çok önemlidir. Alwaysfashion yeni tasarımıyla tüketiciye çok daha etkili bir biçimde hitap edebilen, lüks alışveriş deneyimini tam anlamıyla sunabilen bir site haline geldi.

Hangi ihtiyaca çözüm buluyorsunuz?

Alwaysfashion, müşterilerine lüks deneyimini yaşatmayı hedefleyen ve lüks algısını sahiplenen bir online butik. Bu anlayışla, lüks alışverişi sevenlerin keyifle alışveriş edebilecekleri, Türkiye'nin ve Dünya'nın en prestijli markalarını bir arada bulabilecekleri bir platform yarattık. Kolay bulunamayan, online pazardan uzak duran lüks ve özel tasarım markalar için Alwaysfashion online dünyaya açılan kaliteli bir pencere oldu.

Şu an markanızın yönetimini nasıl yapıyorsunuz?

Alwaysfashion markası ile ilgili attığımız her adımda Alwaysfashion'ın lüks bir imaja sahip olduğunu ve bu imajı koruması gerektiğini aklımızdan çıkarmıyoruz. Alwaysfashion'ın kitlesi olan A ve A+ segmente hitap etmek için özellikle online iletişim kanallarını ve sosyal medyayı etkin kullanıyoruz. Türkiye'de özellikle online dünyada lüks ürün satın alan kişilere ulaşan mecra bulmak oldukça güç. Bu nedenle yaklaşık olarak 2 yıldır içeriğini tamamen kendimiz hazırladığımız Alwaysfashion Dergi'yi çıkartıyoruz. Şu anda online olarak hizmet veren dergimiz yakın zamanda basılı olarak da yayınlanacak.

Markanızı kendi sektörünüz içinde, rakiplerinize göre nasıl konumlandırırsınız?

Dediğimiz gibi Alwaysfashion lüks denilince akla ilk gelmeyi hedefleyen bir marka. E-ticaret sektöründeki rakiplerimizin önemli bir kısmı ise ürün ve hizmetlerini dönemsel indirimler ve kampanyalarla sunmayı tercih ediyor. Dolayısı ile Alwaysfashion'ı rakiplerine göre daha niş olarak konumlandırıyoruz. Sektörde görülmeyen 1.500-2.000 TL bandındaki sepet ortalaması da markamızın niş olarak konumlanmasını destekleyen bir ayrıcalık.

Sizce, sizin başarınızın sırrı nedir?

Öncelikle, Alwaysfashion olarak en büyük motivasyonu başarı olan genç, dinamik ve motivasyonu yüksek bir ekibiz. E-ticaret sektörünün ne kadar ciddi bir emek istediğinin farkındayız. Alwaysfashion bizim için hem Türkiye'de bir ilk olması hem de lokal ve global pazarda büyük potansiyele sahip olması itibariyle çok önemli bir proje.Müşterilerimize lüks deneyimini yaşatmayı vaaddediyoruz. Bu da ancak azami özen ve titiz bir çalışmayla mümkün oluyor. Öncelikle; tasarıma, kullanıcı ara yüzlerine ve görselliğe çok önem veriyoruz. Tasarımımızın hem çok şık hem de çok sade olmasına özellikle dikkat ettik. Sergilediğimiz ürünlerin ziyaretçilerimiz tarafından detaylı olarak incelenebilmesi için çok yüksek çözünürlükte ve ürünlerimizi birçok açıdan gösteren çok sayıda görsele yer vermeye çok dikkat ediyoruz. Bunun için, ürünlerin fotoğraf çekimlerini kendi fotoğraf stüdyomuzda profesyonel bir ekip ile gerçekleştiriyoruz.Çalışmak istediğimiz markaları belirlerken çok seçici davranıyoruz. Marka duruşumuza ve lüks algımıza zarar verecek hiçbir marka ile işbirliğine girmiyoruz. Bu bizim çok hassas olduğumuz bir konu. Hatta bir çok e-ticaret sitesinin peşinden koştuğu bazı markalar Alwaysfashion'da yer almak için bize teklifte bulunuyorlar ancak kriterlerimize uymadıkları için kendilerini üzülerek reddetmek zorunda kalıyoruz. Alwaysfashion, ziyaretçilerin lüks tüketime dair görmek istedikleri tüm kategorileri oluşturma konusunda kendisini sürekli geliştiren ve yenileyen bir site. Portföyümüze sürekli çok seçkin markaları ekleyerek zenginleşiyoruz. Öne çıkan ürün kategorilerimiz; Saat, mücevher, takı, aksesuar, gurme ve ev dekor. Çok yakın zamanda sanat ve güzellik kategorilerimiz de son hallerini almış olacaklar.

Sektörünüz, Türkiye'de sizce nereye gidiyor?

Hem Türkiye'de hem de dünyada lüks tüketim pazarı genel ekonomiden daha hızlı bir büyüme trendi içerisinde. Çünkü, artık fiyat kadar sunulan hizmetin kalitesi, tasarım, satın aldığınız ürünün her yerde ve herkeste bulunmaması ve alışveriş deneyimi gibi faktörler de müşteri tercihlerinde önemli bir yer tutuyor. Türkiye'de lüks tüketim pazarı yıllık 10 milyar dolar hacmini geçmiş durumda. İstanbul, Ankara ve İzmir dışında da lükse ciddi bir talep var. Bu talebi karşılamak da online lüks mağazacılık ile mümkün olacak. E-ticaret de Türkiye'de hızla büyüyen bir pazar. Tabii, spesifik olarak lüks online ticaret Türkiye için henüz yeni bir kavram sayılabilir. Alwaysfashion lüks online alışverişin Türkiye'deki en önemli temsilcisi, bu anlamda bu pazarın gelişmesinde, tüketicinin bilinçlendirilmesinde Alwaysfashion'a önemli bir rol ve görev düşüyor.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.