Dünyanın en büyük reklam şirketi unvanını geçen yıl birleşen Publicis ve Omnicom'a kaptıran İngiliz dev WPP, milyar dolarlık satın almalar yerine büyüme potansiyeli olan şirketlere odaklandı. WPP, en güvendiği pazarlar arasında yer alan Türkiye'deki şirket alımlarına geçen yıl kaldığı yerden devam kararı aldı. İngiltere merkezli WPP, Türkiye'nin ilk uluslararası mobil pazarlama ajansı şirketi olan Aerodeon'u satın aldığını açıkladı. Geçen yıl yaklaşık 10 milyon lira ciro yapan Aerodeon, mobil sadakat platformları, reklam sunucu teknolojileri alanında hizmet veriyor. 2002'de kurulan şirketin 40 çalışanı bulunuyor.
TÜRKİYE'DE BİN ÇALIŞAN
Son iki yılda Türkiye'deki varlığını artırma kararı alan WPP, bu nedenle 5 önemli Türk şirketini portföyüne kattı. 2012'de Manajans ve 41? 29! isimli firmaları alan WPP, geçen yıl da G-Section ile Plasenta'yı bünyesine katmıştı. Böylece WPP, Türkiye'deki çalışan sayısını 1.000'e çıkarıldı. 17.3 milyar dolarlık cirosu bulunan WPP, gelirlerinin 6 milyar dolarını dijital platformlardan elde ediyor.