Dünya çapında 60'tan fazla ülkede, 77 bin çalışanı ile 65 milyon müşteriye hizmet veren, 150 yıldan bu yana da Türkiye'de faaliyet gösteren sigorta devi Generali'nin, Türkiye'de yatırımlarına devam edecek. Birçok yerli ve yabancı yatırımcı için seçim süreçlerinin zorlu bir sınav olduğuna işaret eden Generali Sigorta Genel Müdürü Mine Ayhan, "Türkiye'nin bu zorlu süreci arkasında bırakması sonrası piyasaların daha pozitif bir ivme kazanacağına inanıyoruz" dedi. Önümüzdeki bir yıl içinde yapılacak iki seçime de değinen Ayhan, "Generali olarak 150 yıldan fazla bir süredir gösterdiğimiz faaliyetlerimize hızla ve güvenle devam ediyoruz. Henüz çok yeni bir proje lansmanını gerçekleştirdik ve çalışmalarımıza hızla devam ediyoruz" değerlendirmesinde bulundu.
TÜRKİYE İÇİN YATIRIM KARARI
Sektörün gelişmişlik derecesini gösteren prim ve GSMH oranının OECD ülkelerinde yüzde 15 bandında iken Türkiye'de halen yüzde 2 civarında olduğunu belirten Ayhan, sektörde büyük bir atıl kapasitenin harekete geçmek için beklediğini söyledi. Bu yıl Türkiye için önemli yatırım kararlarını aldıklarını kaydeden Ayhan, "Şubat 2014'te Generali Türkiye olarak modern dağıtım kanallarıyla kolay sigortacılğı başlattık. Sigorta poliçelerinin internet üzerinden ve/veya "7/24 Sigorta Danışmanlığı" üzerinden satın alınması dakikalar içerisinde mümkün kıldık. Aynı zamanda geleneksel ve temel satış kanalımız olan acentelerimize de önemli teknolojik yatırımlar gerçekleştirdik" dedi. Generali, Türkiye pazarına 4 yeni ürün sundu. Zorunlu Trafik Sigortası kategorisinde "Prestij Trafik" ismiyle yeni bir ürün sunan Generali kasko alanında da, Prestij Kasko Ekstra, Mini Kasko, Mini Kasko Ekstra ürününü piyasaya sundu.
GENERALİ GROUP
* 65 milyon müşteri
* 77 bin çalışan
* 4.2 milyar euro faaliyet kârı
* 1.9 milyar euro net kâr
OKTAY ÖZDABAKOĞLU