Geçen yıl 8.2 milyar liralık ciro getiren İstanbul Shopping Fest (İSF), bu yıl tüm sektörleri kapsayacak şekilde tasarlandı. Etkinlik geçmiş yıllarda "sadece perakendeci ve AVM'lerin işine yarıyor" diye eleştirilince kapsamını genişletti. İSF bu yıl taksiciden kuyumcuya kadar herkese kazandıracak. 7-29 Haziran'da dördüncüsü düzenlenecek festival, 6 Haziran gecesi Water Rockets'in Ortaköy'de yapacağı su gösterisiyle start alacak. Festivalin açılış günü Mall Of İstanbul gece yarısına kadar açık olacak. Çeşitli şovlarla müşterilere hem eğlence hem de 'sansasyonel' olarak nitelendirilen ve daha önce hiç yapılmamış 'efsane' indirimler sunulacak.
KISITLAMA YOK
Bu yıl festivalin direksiyonuna geçen İstanbul Ticaret Odası'nın (İTO) Başkanı İbrahim Çağlar, etkinlik için bütçe kısıntısına gitmediklerini belirtti. Çağlar, "Konu İstanbul olduğunda bütçe önemli değil. 8 bin 500 yıllık bir şehir olan İstanbul'u tüm dünyaya en iyi şekilde anlatmak istiyoruz. Bunun bütçe kısıtlaması yok" dedi. İSF Genel Müdürü Füsun Tavus ile etkinlik hakkında bilgi veren Çağlar, festivali İstanbul ticaret hayatının her alanına yayacaklarını söyledi. Çağlar, şöyle konuştu: "Bu yıl etkinliğe simitçiden taksiciye, lokantadan hamamcıya herkesi ekledik. 553 yıllık tarihiyle dünyanın en eski ve büyük AVM'si olan Kapalıçarşı da festivale katıldı. 12 Haziran'da İstanbul'daki tüm kuyum ve mücevherat markalarının katılacağı Altın Günü düzenlenecek. Aynı gün Kapalıçarşı ilk kez gece 22.00'ye kadar açık kalacak."
HEDEF 10 MİLYAR CİRO
Festivalden beklentilerine de değinen İbrahim Çağlar, "Geçen yıl etkinlik için 958 bin yabancı turist geldi. Bu yıl bu sayının 1.1 milyonu bulmasını, cironun da minimum 10 milyara ulaşmasını hedefliyoruz. Seneye Ramazan etkinlikleriyle destekleyeceğiz" diye konuştu.
İ'SF'ye 'özel günler' damga vuracak
İSF kapsamında birçok özel gün düzenlenecek. 10 Haziran 'Evini Güzelleştir', 17 Haziran 'Teknoloji', 19 Haziran 'Çanta ve Ayakkabı', 24 Haziran 'Kozmetik-Kişisel Bakım', 26 Haziran'da ise 'Jean' başlıklarını taşıyan günlerde çok özel fiyat avantajları sunulacak.
THY ile süren görüşmeler kapsamında 'şanslı yolcu' uygulaması planlanıyor. Festivalin ilk günü gelecek her uçakta bir koltuk numarası belirlenecek ve o koltuktaki yolcuya hediye çeki verilecek. Bu şekilde 500 civarında hediye çeki dağıtılacak.
Otel ve seyahat acenteleri festival dönemine özel tatil paketleriyle hazırlanıyor.
Yıllık cirosunun yüzde 90'ını yurtdışı ihracattan sağlayan Osmanbey, ilk kez 'Osmanbey Weekend' etkinliğiyle İSF'ye özel perakende satış yapacak. Bölge iki gün trafiğe kapatılacak, indirimli alışveriş fırsatı sunulacak.