Vodafone, bir yıllık dönemde gelirler ve pazar payını rekor seviyede artırdı. 2013-14 mali yılı sonuçlarını açıklayan şirket, telekomünikasyon sektörde dört yıldır yaşanan en yüksek büyümeyi kaydetti. Buna göre Vodafone Türkiye, toplam gelirlerini yüzde 17 oranında artırarak 6.4 milyar liraya çıkardı. Şirketten yapılan açıklamada bu başarılı sonucun Dijital Dönüşüm Hareketi adıyla yürütülen stratejik yatırım programı sayesinde gerçekleştiği ifade edildi. Şirketin toplam mobil gelirlere göre pazar payı ise yüzde 33.4'e ulaştı. Bir yıllık mali tabloda Vodafone Türkiye'nin FAVÖK'ü de (Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr) yüzde 27 oranında artarak bugüne kadarki en yüksek seviye olan 1.1 milyar TL oldu. Bilgi Teknolojileri İletişim Kurumu'nun (BTK) verilerine göre Vodafone Türkiye'nin abone sayısı 20 milyonu buldu. Bilanço açıklamasında 20 ülkede hayata geçirilen Vodafone Red tarifelerinin yanısıra, faturalı müşteriler için Duran ve Devreden, faturasız müşteriler içinse Altın tarifelerin şirketin rekor abone sayısına ulaşmasında önemli bir rol oynadığı vurgulandı.
AKILLI TELEFONDA PATLAMA
Vodafone Türkiye bir yılda akıllı telefon satışlarında da büyüme kaydetti. Şirket, Akıllı Cihaz Akıllı İletişim Platformu (ACAİP) sayesinde akıllı telefon penetrasyonunu bu mali yılda 11.4 puan artırarak yüzde 34'e yükseltti. Böylece, veri gelirlerindeki hızlı büyümesini de devam ettirmiş oldu. Şirketin veri gelirleri bir önceki yıla göre yüzde 55 büyüdü. Bu oran, mali yıl baz alındığında bu alanda sektördeki en büyük yıllık artışı ifade ediyor.
KURUMSALDA YÜZDE 18 ARTIŞ
Vodafone
Türkiye'nin kurumsal segmentteki gelirleri 2013-14 mali yılında yükseliş kaydetti. Şirket, kurumsal mobil servis gelirlerini bir önceki yıla göre yüzde 18 artırdı. Bu performansta şirketlere özel inovatif çözümler geliştiren "İşOrtağım" platformu ve "Toplam İletişim Hizmetleri Stratejisi"nin önemli bir payı olduğu açıklandı.