X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Antalya ürünleri markalaşıyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Antalya ürünleri markalaşıyor

  • Giriş Tarihi: 26.5.2014

Antalya ürünlerini 'Product of Antalya' adıyla markalaştırma çalışması başlatan Antalya Ticaret ve Sanayi Odası ilk denemeyi domatesle yaptı

Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) kentin önde gelen üretimlerini markalaştırma çalışmasıyla birçok kuruluşa örnek oldu. 'Product of Antalya' adı verilen projeyle ilk olarak yılda 2.4 milyon ton ton üretilen domates ele alındı ve "Product of Antalya: Domates" hayata geçirildi. Dünya çapında marka haline gelen Antalya'nın üretimlerinin kalite kriterlerine uyması gerektiğini belirten ATSO Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Osman Budak, Antalya çatı markası altında tüm üretimleri markalaştırma projesini başlattıklarını söyledi.

DOMATES TANITIM FİLMİ ÇEKİLDİ

Başkan Budak tüm üreticilerin acımasız rekabet ortamında ayakta kalabilmek için değişim sürecini yakalamak, farklılaşmak, bilinirliklerini artırmak ve nihai olarak markalaşmak durumunda olduğunun altını çizdi. 'Product of Antalya: Domates' projesinin bu çalışmaların ilk meyvelerinden biri olduğunu anlatan Budak, proje kapsamında çok sayıda faaliyeti uygulamaya geçirdiklerini söyledi. Öncelikle pazarlama ve tanıtım faaliyetlerinde kullanılmak üzere, 'Product of Antalya' logosu oluşturduklarını belirten Budak şunları söyledi: "Belirli kriterleri sağlayan firmalara dağıtılmak ve domateslerin, domates kasalarının üzerlerine yapıştırılmak üzere milyonlarca logolu etiket bastırdık. Domates üretimi, ihracatı ve sağlığa faydaları gibi bilgileri içeren üç dilde tanıtım filmleri hazırladık. Üç dilde domates yemekleri tarif kitapçığı bastık. Reklamlar yayınlattık. Havayolu şirketlerinin, dergilerine ilan vererek Antalya'nın tarımın da başkenti olduğunu vurguladık." Budak, Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı'ndan hibe almaya hak kazanan projenin ortakları arasında, Antalya Gıda, Tarım ve Hayvancılık İl Müdürlüğü, Antalya İhracatçılar Birliği, Antalya Ticaret Borsası ve Ziraat Mühendisleri Odası Antalya Şubesi'nin yer aldığını söyledi.

SIRADA MOBİLYA VE MERMER YER ALIYOR
Önümüzdeki süreçte kentin öne çıkan diğer sektörleri ve ürünleri için de aynı projeyi uygulamaya geçirmek istediklerini belirten ATSO Başkanı Çetin Osman Budak, sebze ve meyveden, et, süt, mobilya, mermer gibi her kaliteli ürünün bu kapsama alınacağını söyledi. İleride hizmet işletmelerine de bir kalite sertifikası verme aşamasına geçebileceklerini belirten Budak, "Ürünlerimizin 'Product of Antalya' projesi kapsamında hazırladığımız etiket sayesinde yurt içinde ve yurt dışında zihinlerde yer oluşturmasını diliyorum" diye konuştu.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.