X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Gençlerin harçlığı 220 lira
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Gençlerin harçlığı 220 lira

  • Giriş Tarihi: 27.5.2014 10:50

MasterCard “Genç Hayaller” araştırmasına göre, gençlerin en büyük hayali iyi bir meslek edinmek.

Araştırmaya göre; gençler öncelikle öğretmen olmanın hayalini kurarken, bir yandan da kariyerleri boyunca dünyanın çeşitli ülkelerini gezebilmeyi arzu ediyor. Sağlık, para ve mutluluğu hayattaki ilk üç önceliği olarak sıralayan gençler, sorumluluklarını tamamladıklarında mutlu, aileleriyle kavga ettikleri zamanlar mutsuz olduklarını ifade ediyorlar. Gençler aylık ortalama 220 TL harçlık alıyor. Bu harçlıklarının yüzde 20'sini biriktiriyor. Kalan parayı kafelerde ve giyim için harcıyor.

Sık kullanılan finansal terimleri çoğunlukla bildikleri gözlemlenen gençler arasında, yine de provizyonu uluslararası bir müzik yarışması, ATM'yi ise yabancı bir TV kanalı sananlar da var.

MasterCard, her sene tüketim alışkanlıklarının ve beklentilerin nabzını tuttuğu MasterIndex araştırması kapsamında 15-19 yaş arasındaki gençlerin hayattan beklentilerini ölçümlemek amacıyla "Genç Hayaller" araştırmasına imza attı. MasterCard'ın araştırması, gençlerin hayallerini, bu hayallerin gerçekleşme beklentilerini, hayattaki önceliklerini, harçlık ve harcama eğilimleri ile finansal okuryazarlık seviyelerini ortaya koydu.


GENÇLERİN EN BÜYÜK HAYALİ BİR MESLEK SAHİBİ OLMAK

"Genç Hayaller" araştırmasına göre, bir meslek sahibi olmak, gençlerin en büyük gerçekçi hayallerinin başında geliyor. Gençlere hangi mesleği tercih edecekleri sorulduğunda, öğretmen olmak yüzde yirmilik oranla ilk sıraya yerleşiyor. Sporcu olmak ve mühendislik gençlerin hayal mesleklerinde ilk üç sırayı paylaşıyor. Gençlerin hayallerini süsleyen diğer meslekler ise sırasıyla doktor, avukat, polis ve ünlü bir sanatçı olmak. Gençlerin çoğu, üniversiteyi bitirmenin ve iyi bir meslek edinmenin iyi bir hayatın temel şartı olduğunu düşünüyorlar.


GENÇLERİN KARİYER HEDEFİ DÜNYAYI DOLAŞMAK

Kariyerleri ile ilgili hayallerinin dünyayı dolaşmak olduğunu belirten genç katılımcılar, özellikle ABD, Avrupa, Dubai, Hindistan, Küba ve Maldivler'i ilgi çekici buluyorlar. Gençler, yurt dışındaki eğitim olanakları ve yaşam standartlarının daha kaliteli olduğunu düşünüyorlar.


GENEL HEDEF MUTLU OLMAK, ÖNCELİK KARİYERDE

Gençlerin hayattaki en büyük hayalleri içerisinde mutlu olmak ve aile kurmak en alt sıralarda yer alıyor. Katılımcıların diğer hayalleri arasında zengin olmak, araç sahibi olmak, dünyayı gezmek, ev almak ve yurt dışında yaşamak yer alıyor.
Araştırmaya katılan gençlerin yüzde 11'i bir hayalleri olmadığını ifade ediyor. Gençlerin yarısı da gelecek hayallerinin gerçekleşeceğine inanıyor.


HAYATTAKİ ÖNCELİKLER: SAĞLIK, PARA, MUTLULUK

Gençlere hayatlarındaki üç öncelik sorulduğunda, ilk sırayı sağlığın aldığı görülüyor. Sağlığı, para ve mutluluk takip ediyor. Bu öncelikleri sırasıyla, huzur, aile, yakın çevre / arkadaşlar, kariyer, sevgi, prestij, eğlence ve hayattan keyif almak takip ediyor.


GENÇLER NELERDEN MUTLU OLUYOR?

Gençlerden kendilerini en mutlu hissettikleri anları saymaları istendiğinde, akıllarına ilk sırada dershaneden çıkmak, sınavların bitmesi, ödev / projelerin teslim edilmesi gibi sorumluluklarının tamamlandığı anlar geliyor. İkinci sırada ise, arkadaşlarıyla vakit geçirmek, hafta sonları aileleriyle birlikte olmak, para harcamak, yemek yemek, spor yapmak sayılıyor.

Gençlerin kendilerini en mutsuz hissettikleri anlar ise, aileleriyle tartıştıkları zamanlar, sınav dönemleri, bir şeyler yapacak arkadaş bulamadıkları günler, sıkıcı dersler, arkadaşlarıyla tartıştıkları ve çok istediği bir şeyi elde edemedikleri zamanlar.


NESİL FARKI TEKNOLOJİ KAYNAKLI

Teknoloji kullanımı ve teknolojiye erişim kolaylığı gençleri anne – babalarıyla ayıran en önemli farklılık olarak görülüyor. Bilgiye hızlı erişimin kendilerini eski nesillere göre daha özgür ve yeniliklere açık hale getirdiğini düşünüyorlar. Gelenekleri sorguladıklarını ve eleştirel bir nesil olduklarını belirten gençler, eski nesilleri katı ve kuralcı bulduklarını dile getiriyorlar.


ORTALAMA HARÇLIK AYDA 220 TL

Araştırmaya katılan gençlerin yüzde 76'sı haftalık, yüzde 24'ü aylık olarak harçlık alıyor. Her iki grubun aylık harçlıkları ortalama 220 TL Gençlerin büyük çoğunluğunun ayrıca kredi kartı da bulunuyor. Gençlerin büyük çoğunluğu harçlıklarının tamamını harcadığını ifade ederken, sadece çok istedikleri bir şey olursa, para biriktirdiklerini belirtiyorlar. Harçlığımı biriktiririm diyenlerin tasarruf oranı ortalama %20 oranında.


HARÇLIKLAR KAFELERE VE GİYİME GİDİYOR

Gençler harçlıklarının büyük çoğunluğunu sosyalleşmek için harcıyor. Katılımcıların yüzde 73'ü harçlıklarını kafe / restoran / yiyecek / içecek için, yüzde 59'u giyim için, yüzde 31'i telefon faturası / kontör için harcadığını söylüyor.


KÜLTÜREL ETKİNLİKLERE HARCAMA AZ

Gençlerin kültürel ve sportif etkinliklere yaptığı harcamalar, diğer harcamalara oranla daha az kalıyor. Gençlerin yüzde 18'i harçlıklarını kültürel etkinliklere, yüzde 8'i spor etkinliklerine, yüzde 6'sı ise kitap almak için harcıyor.


TÜM YIL BİRİKTİRİLEN HARÇLIKLA TATİLE ÇIKILIYOR

Gençlere bütün bir yıl harçlıklarını biriktirdikleri taktirde nereye harcayacakları sorulduğunda, yüzde 49'u tatile / geziye gitmeyi planladığını iletiyor. Yüzde 28'i akıllı telefon almayı planladığını, yüzde 25'i PC / laptop / tablet almayı planladığını söylüyor. Daha sonra sırayla, kız / erkek arkadaşa hediye almak, takı, aksesuar vb. almak geliyor.


NOEL BABA GERÇEK OLSA GENÇLER PARA İSTEYECEK

Gençlere Noel Baba gerçek olsa, 2015 için ne getirmesini istedikleri sorulduğunda, hemen hemen tüm gençler "para" ve "limitsiz kredi kartı" gibi maddi şeyler isteyeceklerini ifade ediyor. Gençlerin bu tutumu, parayı iyi ve mutlu bir hayatın anahtarı, hayallerine ulaşmanın aracı olarak gördüklerini gösteriyor.


GENÇLER MADDİ SEVİYESİ EŞİT ARKADAŞ EDİNİYOR

Araştırma kapsamında en yakın arkadaşların maddi durumu sorulan gençlerin yüzde 71'i, en yakın arkadaşları ile eşit maddi seviyede olduğunu, yüzde 19'u ise, en yakın arkadaşının maddi durumunun kendisinden iyi olduğunu söylüyor.


"PROVİZYON ULUSLARARASI BİR MÜZİK YARIŞMASI, ATM İSE YABANCI BİR TV KANALI"

Gençlerin finansal okuryazarlık anlayışlarının da ölçüldüğü araştırmada, katılımcıların POS, ATM, Provizyon gibi çok kullanılan finansal terimleri çoğunlukla bildiği ortaya çıkmasına rağmen, verilen yanıtların bir kısmının ilginçliği dikkat çekti.

15-19 yaş arasındaki gençlerin yüzde 86'sı POS'un kredi kartlarının işlem yapabilmesi için kullanılan cihaz olduğunu bilmesine rağmen, yüzde 6'sı POS'un polikistik over sendromu, yüzde 5'i bilgisayar oyunu, yüzde 3'ü ise psikolojik bir hastalık türü olduğunu söyledi.

Provizyon nedir sorusuna ise yüzde 11'i Eurovizyon'da birinci olanların katıldığı uluslararası müzik yarışması, yüzde 10'u ünlü bir TV markasının geniş ekrana sahip son modeli, yüzde 9'u ise dünyanın en ünlü dürbün markası olduğunu iddia etti.

Gençlerin yüzde 84'ü ATM'nin ne olduğunu bilirken, yüzde 7'si bir çeşit motosiklet markası, yüzde 4'ü yabancı bir TV kanalı, yüzde 3'ü otomobillerde lastik değişimini kolaylaştıran aletin adı olduğunu söyledi.

Gençlerin yüzde 16'sı NFC'nin akıllı telefonlarda bulunan mesajlaşma sistemi, yüzde 8'i yıl içinde gösterime girecek yabancı bir polisiye film, yüzde 7'si ünlü bir el kremi markası olduğunu söyledi.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.