Türkiye'nin önde gelen çikolata ihracatçılarından Şölen, 2014'te 230 milyon dolar ihracat hedefliyor. 280 milyon TL'ye mal olan Gaziantep çikolata fabrikasının açılışı için gün sayılıyor. Düzenlediği basın toplantısıyla hedeflerini paylaşan Şölen, bu yıl cirosunu yüzde 40 artırarak 900 milyon TL'ye çıkarmayı hedefliyor. Şirketin CEO'su Elif Çoban, "İhracatın bu rakamdaki payını 230 milyon dolar olarak öngörüyoruz" şeklinde konuştu. Geçen yılı 644 milyon TL'lik ciro ile kapattıkları bilgisini veren Çoban, "Bu rakamın 200 milyonu ihracattan geldi" dedi. Ozmo ve Biscolata markalarının gurur duydukları başarı örnekleri olduğunu kaydeden Çoban, "Hedefimiz Türkiye ve bölgede markalaşma hikâyeleri yaratmak" diye konuştu.
100 ÜLKEYE İHRACAT
Yeni yatırımlarla ilgili bilgi veren Çoban, "280 milyon TL'lik yatırımla Gaziantep'te yeni bir fabrika açmaya hazırlanıyoruz" dedi. Yaklaşık 100 ülkede faaliyet gösterdiklerini vurgulayan Çoban, "Japonya ve Kuzey Amerika'ya ihracat yapıyoruz. 16 ülkede marka yatırımları için çalışıyoruz" şeklinde konuştu. Türkiye'nin en çok çikolata ihraç eden firması olduklarını belirten Çoban, " TİM'in '2013 Türkiye'nin ilk 1000 İhracatçı Firması' listesinde 6 basamak yükselerek 80'inci sıraya yerleştik" dedi.
LOGOSUNU DEĞİŞTİRDİ
Şölen, 25'inci yılına yeni bir logoyla giriyor. Fransız mandıralı CVA tarafından geliştirilen logo için 4 yıllık bir hazırlık süreci geçirdiklerini belirten Çoban, "Heyecanımızı yansıtacak bir logo seçmeye çalıştık" dedi.
ÇİKOLATAYA ZAM GELİYOR
Fındık ve fıstığa son dönemde gelen ortalama yüzde 130'luk zammı da değerlendiren Elif Çoban, şu bilgileri verdi: "Bu ürünlere gelen zamlar çikolata fiyatlarını etkileyecektir. Şekere de yüzde 10 civarında zam geldi. Ana hammaddemiz kakao da ithal edilen bir ürün olduğu için kurdaki artıştan etkileniyor. Bu nedenle hammadde fiyatlarındaki artışın çikolataya cüzi oranda yansıtılması kaçınılmaz olacak. Kârımız da bu durumdan etkilenecektir."