Bugünlerde perakende sektörünün gündemindeki en önemli konuların başında e-ticaret geliyor. Online satış, mağazacılık yapan markalar için "bir tehdit mi yoksa fırsat mı" sorusu tartışılıyor. Geçen yıl internetten yapılan kartlı ödemeler 34.5 milyar TL olarak gerçekleşti. Yıl sonunda ise rakamın 40 milyar TL'yi aşacağı tahmin ediliyor. Sektörde e-ticaretin mağazaları öldüreceğine dair iddialar artıyor. Bunlara göre müşteriler mağazaları sadece birer prova odası olarak görecek. Ürünü beğenip, internetten sipariş edecek. Birçok uzmana göre bu bir şehir efsanesi. Mağazacılık asla ölmeyecek. Ancak oyuncuların 7 gün 24 saat her kanalda satış yapar hale gelmesi şartıyla...
YATIRIMLAR ARTIYOR
Türkiye'de perakende sektöründe faaliyet gösteren birçok oyuncu e-ticarete önemli yatırım yapmaya başladı. Roman'ın patronu Turgut Toplusoy, online satış cirolarının en fazla satış yapan İstinye Park mağazasından sonra ikinci sıraya oturduğunu söyledi. Orka'nın Genel Koordinatörü Osman Arar da, internet satışlarının en iyi mağazalar arasına girdiğini belirtti.