X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER TP'deki reklam skandalında ikinci perde
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

TP'deki reklam skandalında ikinci perde

  • Giriş Tarihi: 23.7.2014 15:55

Türkiye Petrolleri’ndeki reklam rezaletinin ardından kurum tarafından yapılan açıklama işin farklı bir boyutunu ortaya çıkardı.

Türkiye'nin milli akaryakıt dağıtım şirketi Türkiye Petrolleri Dağıtım A.Ş son dönemde reklam skandalı ile anılır oldu. 2014 yılı içerisinde farklı dönemlerde gerçekleştirdiği TV ve radyo reklam hizmeti alımı ile tepkileri üzerine çekti. Tepkiye neden olan TP tarafından ihale şartnamesine konulan kanal ve radyolardı. İzlenme ve dinlenme ölçümleri dikkate alınmadığı gibi "çok izleniyor" denilerek listeye alınan tematik kanallar ise ikinci rahatsızlık konusu oldu.

Türkiye Petrolleri, reklam verirken ATV, A Haber, Kanal7, Ülke TV, Kanal 24 ve Beyaz TV gibi televizyon kanallarını görmezlikten geldi. Türkiye Petrolleri (TP) Petrol Dağıtım A.Ş Genel Müdürü Harun Şahbaz, bu kanallara uygulanan ambargonun nedenini bir türlü açıklayamadı. Israrlı soruları genel cevaplar veren Şahbaz'ın bu tutumu eleştiri konusu oldu.


TÜRKİYE PETROLLERİ BAZI TV'LERDEN TEKLİF BİLE İSTEMEDİ

Şirketin imajına zarar veren karar; reklam planlamasında kanalları belirleyen Türkiye Petrolleri Genel Müdürü Harun Şahbaz'a aitti. Listede yer alan kanallar ihale şartları ile çelişiyordu. Türkiye'nin en çok izlenen kanalları ve dinlenen radyoları liste dışında bırakıldı üstelik Türkiye Petrolleri Petrol Dağıtım A.Ş'nin bazı medya kuruluşlarından reklam teklifi dahi istemediği ortaya çıktı.


TÜRKİYE PETROLLERİ NET AÇIKLAMA YAPAMADI

2014 yılı Medya Satın Alma ihalesi; 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 19. maddesi açık ihale usulüne göre yapıldığını, Elektronik Kamu Alımları Platformu'nda, Basın İlan Kurumu aracılığı ile yerel basında ve şirket kurumsal web sitesinde ilan edilerek yayınlandığını hatırlatan Türkiye Petrolleri, yaptığı açıklamada net olmayan ifadeler kullandı.


BU MU PROFESYONELLİK?

İşte Türkiye Petrolleri Petrol Dağıtım A.Ş'nin yaptığı açıklamadan öne çıkan başlıklar:

"Türkiye Petrolleri ülkemizin basın yayın kuruluşlarının arasında ayırım gözetmeksizin kampanyalarını gerçekleştirmektedir. Bu bağlamda çeşitli medya kuruluşlarında yer alan, şirket çalışan ve yöneticilerini, bir takım grup ve yapılanmalar ile ilişkilendiren haberler tamamen gerçek dışıdır. Türkiye Petrolleri, her zaman olduğu gibi milli bir akaryakıt şirketi olmasının sorumluluğuyla reklam yatırımında da şeffaf, tarafsız ve şirket çıkarlarına en uygun şekilde davranmıştır. Medya planlaması, profesyonel bir gözle maliyetleri ve hedef kitleye etkisi göz önüne alınarak yapılmıştır."


KANAL SEÇİMİNDE KEYFİ UYGULAMA

Kurum fiyatlandırma için kanal bildirmemiz şart derken, seçimin hangi kritere göre yapıldığına değinmedi. Radyo seçiminde de aynı tutum izlendi.


TEMATİK KANALLAR SEÇİLİRKEN NEYE DİKKAT EDİLDİ?

Reytingleri ölçülen medyanın tercihinde kurumun verdiği karar şüpheleri artırırken, tematik ve ölçümlenemeyen medya kuruluşlarında ise ayrı bir garabet vardı. Tematik kanallar içerisinde Yaban TV, Bereket TV, Supersport gibi kanallar yer alıyordu. Kurumdan gelen açıklamada bu kanalların tercih gerekçesi olarak "Medya planlamasının belirlenmesinde; hedef müşteri kitlesi ve bayi ağına uygun olması, ekonomik olması, marka bilinirliğine optimum katkıyı sağlaması, medya planının uygulandığı zaman dilimi içerisinde maksimum sayıda farklı ilgi ve meslek gruplarından kişiye ulaşması temel kriterler olmuştur" bilgisine yer verildi.


HANGİ ÖLÇME KRİTERİNE BAŞVURULDU?

Söz konusu kanalların bu kriterlerle ne kadar uyduğu merak konusu olurken seçim işleminde hangi ölçme kriterine başvurulduğu ise muallakta kaldı.


TÜRKİYE PETROLLERİNDEN AKIL ALMAZ SAVUNMA

Verilen cevapta, Turkuvaz (ATV, A Haber, Turkuvaz ) Kanal 7 Medya Grubu (Kanal 7, Ülke TV, Radyo 7) Kanal 24, Beyaz TV televizyon ve radyolarının hiçbirinden reklam teklifi bile istemeyen TP, bu medya kuruluşlarının şirket çıkarları ile uyuşmadığını, maliyetlerinin yüksek olduğu ve hedef kitle üzerinde etkisiz olduklarını ima etti.

TP'nin reklam ihalesini Arsel Reklam isimli şirket yetkilisi ise Ülke Haber'den Hakan Göksel'e yaptığı açıklamada reklam işlerini teknik şartnamesi olan ihale usulu ile aldıklarını ve fiyatlandırma sürecinin TP tarafından yapıldığını ifade etti.


ATV, A HABER, KANAL 7 VE ÜLKE TV LİSTEDE ZATEN YOKTU

Yetkili "Hazırlanan şartnamede kurumun yazmış olduğu TV kanalları vardı. TV kanallarına göre satın alma yapıldı. Medya planlaması bizim tarafımızdan gerçekleşmedi. Kurum kendi belirliyor. İsim isim bizlere medya kanallarını verdi. Şartnamelerde değişim söz konusu değil. Tematik kanallarla ilgili medya takipleri ve raporlarını yapıyor ve kurumlara veriyoruz. Şirketin istediği kanallarla ilgili fiyatlandırma yapıyoruz. Bunun dışına çıkmamız söz konusu değil, zaten şirketin böyle bir talebi de olmadı. Turkuaz Medya Grubu, Kanal 7 Grubu'nun kanalları yoktu." dedi.

Yetkili listenin tamamen kurumun kendi bünyesinde yapıldığını ve bu yolla ihaleye çıkıldığını anlattı.

Kaynak: Haber 7

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.