Türk ünlüler Pepsi'yi büyüttü

Giriş Tarihi: 24.8.2014

Kampanyalarında yerli ünlüleri kullanan PepsiCo Türkiye, satışlarını katladı. Pazarlama Direktörü Deniz Erdem, "Yurtdışından bile büyük övgüler aldık" dedi

Dünya markası Pepsi, ünlülerle birlikte gerçekleştirdiği kampanyalarla geniş kitlelere ulaşıyor. 2009'da strateji değiştiren PepsiCo Türkiye, yerel kampanya ve ünlülerle satışlarını katlamayı başardı. Markanın bu stratejisini PepsiCo İçecek Türkiye Kıdemli Pazarlama Direktörü Deniz Aktürk Erdem ile konuştuk.

Neden ünlülerle çalışıyorsunuz?
Pepsi'nin iletişim çalışmalarında ünlü isimler hep vardı. Markanın DNA'sında ünlülerle çalışmak var. Global olarak da durum böyle. Örneğin Michael Jackson ile yapılan işbirliği, dünyanın en ses getiren çalışmaları arasında zirveye çıktı.

Yerel olarak da bu çalışmaları yapıyorsunuz?
Bugüne kadar Seda Sayan, Kenan İmirzalıoğlu, Hülya Avşar, Azra Akın gibi Türk halkının gönlünde taht kurmuş yıldızlarla çalıştık. 2014'te de global olarak hayata geçen "Live For Now" kampanyasının Türkiye uygulaması olan "Pepsi Yaşatır Seni" de yerel ünlülerle yürütülüyor. Hülya Avşar, Kaya Çilingiroğlu, Tülin Şahin, Burcu Esmersoy ve Yavuz Seçkin'den oluşan Pepsi'nin "Yıldızlı Anlar Takımı", Pepsi severlerin en güzel anlarına dokunarak onların hayallerini gerçekleştiriyor.

YURTDIŞINDAN ÖVGÜ ALDI

Yerli ünlü kullanarak başarılı oldunuz mu?
Evet olduk. Son 4 yıla bakınca marka skorlarımız 2'ye katlandı. Pazar payımız çok ciddi oranda yükseldi. Halkımız yerli ünlülerden gerçekten ilham aldı.

Yabancıdan yerliye geçişte bir değişim oldu mu?
Kesinlikle evet. Yurtdışından bile övgüler aldık. Bu çok önemli.

Şu ana kadar çalıştığınız yerlilerin içinde en etkili hangisi oldu?
Bu stratejiye geçtikten sonra Seda Sayan'ın çok önemli bir etkisi oldu. Çünkü ilk tam yerli yüzdü.

CRAWFORD YERİNE ÖZÇİVİT
Pepsi , bu yıl 'Seviyorsan Aç Konuş' kampanyasıyla dikkatleri üzerine çekti. Burak Özçivit'le gerçekleştirilen kampanya için sosyal medyada yapılan renkli etkinlik ve paylaşımlar yoğun ilgi gördü. Deniz Aktürk Erdem, "Biz ünlüleri alıp kanlı canlı bir şekilde tüketicinin, gençlerin karşısına getiriyoruz. Bence bizim farkımız bu. Bir dönem herkes Batı'ya baktığı için yabancılarla çalışmak cazipti. Zaman içinde çok şey değişti. İnsanlar kendi kökleriyle ileteşim kurmak istiyorlar. Öze dönüşle beraber bizde kendimizi Cindy Crawford yerine Burak Özçivit'le bulduk. Daha da iyi oldu.

MÜŞTERİLER CEM YILMAZ'IN ROL ARKADAŞI OLDU
Müşterilerinize ne gibi imkânlar sundunuz?
Onlara değişik bir deneyim yaşama şansı daha sunduk. Son dönemin en çok konuşulan filmlerinin başında gelen Cem Yılmaz'ın yönettiği 'Pek Yakında'ya ana sponsor olduk ve benzeri Hollywood yapımlarında gerçekleştirilen bir uygulamayı Türkiye'de ilk kez gerçekleştirdik. Yeteneğine güvenen herkese, bu filmde rol alma ve kahkahalarla dolu sete konuk olma fırsatı sunduk. 2 bin 392 kişi başvuruda bulundu. Sonuçta Ankara'dan iki isim Cem Yılmaz tarafından seçilerek, filmin oyuncusu oldu.

Yerel şarkıcı ya da oyuncu kullandıkları için bizdeki başarıyı yakalayan başka bir ülke var mı?
Bazı Akdeniz ülkelerinde bu model yeni yeni deneniyor. Akdeniz kültüründe yerli ünlüler daha fazla kredi sağlıyor. Çünkü size çok uzaktaki biriyle aranızdaki etkileşim o kadar kuvvetli olmuyor. Arkadaşın, komşunun kızı ne düşünüyor çok daha önemli.

Dijital kampanyanız ilgi gördü mü?
Evet Türkiye'nin önemli dijital hızlı tüketim ürünü olduk. Biz gerçekten dijital içeceğiz. Kapakların altındaki kodla hayatınıza içecekten daha fazlası giriyor. Şu kapağın altında telefonla konuşmaktan alışveriş indirimine, flört sitelerine üyelikten evinize parti malzemesi temin etmeye kadar, yemek sitelerinde indirime kadar cazip fırsatlar var. Türkiye'de 15 milyon kişi bundan yararlanıyor. Dünyada bu bir rekor.

ARKADAŞINA GÖNDER
Türk ünlüler Pepsi'yi büyüttü
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz