Türkiye
Bankalar Birliği'nin (TBB) yeniden düzenlediği Bankacılık Etik İlkeleri'ne göre, bankalar artık müşterilerinin talep ve beklentilerini şikâyet değil, başvuru olarak kabul edecek. TBB'den yapılan açıklamaya göre Bankacılık Etik İlkeleri, "bankacılık mesleği ve sektörüne duyulan güvenin daha da güçlendirilmesi, sektörün paydaşlarıyla ilişkilerinin geliştirilmesi ve teknolojik gelişmelerin dikkate alınması" amacıyla güncellendi. Bankaların ilgili ilkelere uymaması halinde cezai yaptırım uygulanacağı maddesi de eklenen yenilikler arasında yer alıyor.
TERÖR DE EKLENDİ
Bankacılık Etik İlkeleri'ne, kamu yararının gözetilmesi doğrultusunda "Terörün Finansmanı ile Mücadele" ilkesi eklendi. Buna göre bankalara, suçtan kaynaklanan mal varlığı değerinin aklanması ve yolsuzlukla mücadelede bankalararası ya da diğer kuruluşlarla işbirliği yapma ve buna karşın önlem alma yükümlülüğü getiriliyor. Rekabet Hukuku'nun gerektirdiği ortamın bankalar tarafından gözetilmesi ve bankacılık sektörünün saygınlığının korunmasına ilişkin çaba sarf edilmesi, kamu yararı başlığı konusunda düzenlenen yeni maddeler olarak yer alıyor. Etik ilkelerinde yapılan değişiklikle, "müşterilerin bilgilendirme hususu" özel olarak ele alınarak, bankalara bir ürün ya da hizmeti müşterilerine önermeden önce, müşterilerinin durum ve ihtiyaçlarını değerlendirmesi prensibi getirildi. İlkelere ayrıca müşterinin her türlü beklentisinin kısa sürede değerlendirilmesi ve çözümlenmesi hususu da dahil edildi.
SEKTÖRE GÜVEN ARTMALI
TBB Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Aydın, bankacılık sektörünün büyümesi için özkaynakların yüksek, sektöre duyulan güven ve itibarın sağlam olması gerektiğinin altını çizdi. Aydın, "Bu güncellemeyle, sektörde etik ilkelerin uygulanmasını hedefliyoruz. Böylece sektöre duyulan güven ve itibarın artacağı kanaatindeyim" diye konuştu.