X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Kazaklar'dan büyük davet
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Kazaklar'dan büyük davet

  • Giriş Tarihi: 12.9.2014

Türk markaları, Orta Asya'nın en zengin ülkesi Kazakistan'da keşif turuna çıktı. Kazaklar'ın yoğun ilgisiyle karşılaşan Türkler, AVM'lerde kapıda karşılandı

Markalı ihracata odaklanan perakende sektörü, Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) aracılığıyla yurtdışındaki ikinci ticaret turunu Kazakistan'a gerçekleştirdi. Geçtiğimiz aylarda kalabalık bir grupla Dubai'ye giden BMD üyeleri bu kez de Kazakistan'ın Almatı ve Astana şehirlerindeki 15 AVM'yi ziyaret etti. Almatı'da 97, Astana'da ise 80 olmak üzere toplamda 177 ikili görüşme gerçekleştirildi. AVM yönetimleri tarafından kapılarda karşılanan Türk markaları, orta sınıfın hızla geliştiği Kazakistan pazarında güçlenmeye karar verdi. BMD Başkanı Hüseyin Doğan, Kazakistan ekonomi bakanlığı yetkilileri ile de görüştüklerini belirterek, "Türk markalarının global gücünü burada bir kez daha hissettik. Gittiğimiz her yerde kapılarda karşılandık. Kazaklar kendileriyle işbirliği yapmamız için çok istekliler. Burada sanki Türkiye'de gibiyiz" dedi.

KÖŞELERİ BİZ TUTALIM

Kazakistan'ın kişi başı 12 bin 800 dolarlık milli geliriyle büyük potansiyel taşıyan bir pazar olduğunu belirten Doğan, şunları söyledi: "Kazakistan'da mağaza açan Türk markalarının en yüksek ciro yapan ilk 10 mağazalarından birinin burada olduğunu duyuyoruz. Dolayısıyla Kazakistan'a bir an önce gelmemez gerekiyor. Batı Avrupa'da bütün köşe başları tutulmuş. Ancak burada caddeler ve AVM'ler yeni gelişiyor. Pazara girmek için geç kalmamalıyız." Doğan, Türk markalarının yurtdışında halen 5 bin mağazaya sahip olduğunu söyledi. 2023 hedefinin ise yurtdışında 20 bin mağazaya ulaşmak olduğunu belirten Doğan, "Öncelikli hedefimiz yakın coğrafyada büyümek" diye konuştu.

İTİBARIMIZ GÜÇLÜ, BAŞIMIZ HEP DİK
BMD Yurtdışı ile İlişkiler Komitesi Başkanı ve Mavi Jeans'in CEO'su Cüneyt Yavuz, Kazakistan'daki birçok AVM'de çok sayıda Türk markasının faaliyet gösterdiğini söyledi. AVM yönetimlerinin de Türk markalarının başarısını çok iyi bildiğini belirten Yavuz, "Bu iki günde girdiğimiz her AVM'de başımız dik dolaştık. Yöneticiler markalarımızı AVM'lerine almak için bizi çok iyi ağırladılar. Çünkü buradaki başarımızı görüyorlar. Türk markaları burada çok itibarlı ve kaliteli algılanıyor" dedi.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.