X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER 10 milyar $'la trafik sorununu bitirecek
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

10 milyar $'la trafik sorununu bitirecek

  • Giriş Tarihi: 15.9.2014

Bakan Lütfi Elvan, İstanbul'un trafik sorunu için yeni projelerin devreye alındığını söyledi. Kuzey Marmara Otoyolu'nun kalan kısmı için ihale sürecinin de başladığını belirten Elvan, "10 milyar $'lık yatırım yapılacak" dedi

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan ile hem hükümet programını hem de bakanlığın yeni projelerini konuştuk.
İstanbul trafiğini rahatlatacak bir proje üzerinde çalışıyorsunuz. Ne zaman ihaleye çıkılacak?
İstanbul giriş ve çıkış trafiğini azaltmak için projeler geliştirdik. Şu anda sadece iki ana aks üzerindeki trafiği rahatlatacak adımları atacağız. Marmara Bölgesi'nin etrafında daire çizeceğiz. Sakarya'dan Kocaeli, Gebze otoyoluna bağlanıp Kurtköy'e oradan da Üçüncü Köprü'den Tekirdağ'a geçilecek. Çanakkale, Balıkesir'den İstanbul-İzmir otoyoluna bağlanılacak. Çanakkale üzerinde bir köprü yapacağız. 5 milyar dolarlık yatırım olacak. İzmir, Manisa, Kütahya, Bursa, Balıkesir gibi Ege Bölgesi'ndeki illeri yurtdışına çıkışlarını İstanbul üzerinden yapmayacaklar. Tekirdağ üzerinden çıkış yapacaklar. Sakarya'dan İstanbul'a uzanan Kuzey Marmara Otoyolu'nun kalan kısmı için ihale sürecine başladık. Yap-İşlet- Devret modeliyle 10 milyar dolarlık yatırım yapılacak.

OTOYOL İNŞAATLARI HIZLANACAK
Duble yollardan vaz mı geçiliyor?
Hayır devam edeceğiz. Kuzey-güney aksını tamamlayacağız. Karadeniz Sahil Yolu'nun Batı Karadeniz kısmına devam edeceğiz. Araç yoğunluğu fazla olan yerlere de bölünmüş yol yapacağız. Karayolları Genel Müdürlüğü yıllık ortalama 8 milyar lira yatırım yapıyor. Bu yıl 12 milyar liranın üzerinde yatırım hedefliyoruz. Artık otoyol çalışmalarını da hızlandıracağız.Türkiye'nin kuzey-güney doğu- batı ekseninde yeni otoyol yatırımlarımız olacak.

YOZGAT-KAYSERİ ARASI YHT

Yeni bir hızlı tren projesi var mı?
Karayolu ile yapılan taşımacılık firmaların rekabet gücünü zayıflatıyor. Demiryollarındaki hedefimiz Anadolu illerinin limana bağlantısını hızlı trenle sağlamak. Böylece ihracatçımızın taşımacılık maliyetlerini düşüreceğiz. Edirne'den Kars'a kadar olan güzergâhı yüksek hızlı ve hızlı trenle bağlayacağız. İzmir-Ankara oradan da Adana- Mersin ve Habur'a kadar uzanan demiryolu hattı projesini yapacağız. Yeni dönemde yapacağımız hatların büyük kısmı hızlı tren olacak. Yozgat-Kayseri arasına yüksek hızlı tren yapmak istiyoruz. Lojistik merkezlerinin sayısını artıracağız.
Havada da Türkiye dünyanın merkezi konuma geliyor...
Havaalanı sayısını ikiye katladık. Yolcu sayısı 9 kat arttı. Bu yeterli değil. Sektör yüzde 15'e yakın büyüyor. Yeni dönemde iller arasında dar gövdeli uçakların uçuşlarının artmasını arzu ediyoruz. Şu anda 7 merkezden uçuşlar yapılıyor. Bu merkez sayısını artıracağız. Örneğin Konya'dan, İstanbul İzmir gibi büyük kentlerimiz dışındaki illere ve yurtdışına da havayolu taşımacılığının artması gerek. Bu görüşümüzü havayolu şirketlerine de ilettik. Her bir vatandaşımız evinden çıktıktan 100 kilometre sonra havaalanına ulaşsın istiyoruz. Bu kriterlere uygun yerlere havaalanı inşa edeceğiz. Kendi uçağımızı da yapmayı arzu ediyoruz. Yurtdışından bazı ülkelerin bakanlarıyla da görüştük. Havacılık şirketlerinin maliyetlerini aşağıya çekmek için de projelerimiz var.

TİB İNTERNET AYRILIP MİT'E DEVREDİLEBİLİR
Telekomünikasyon İletişim Başkanlığı (TİB) ile ilgili torba yasada yapılacak değişiklikle ne amaçlanıyor?
Operatörler vatandaşın telefonla kimle konuştuğunu biliyor. Yani internet ve mobildeki trafiği biliyorlar. Bir soruşturma olduğunda mahkeme bu bilgileri TİB'den istiyor. Burası ilgili operatöre yazı yazıyor. Oradan ham bilgiler geliyor. Kullanılabilir bilgi haline getirilip mahkemeye sunuluyor. Bu süreç bir ayı buluyor. İçerik olmadan trafik bilgileri artık TİB'de de olacak. Milli güvenlik ve kamu güvenliğini ilgilendiren bir hususta TİB erişimi engelleyebilecek.
TİB MİT'e devredilecek mi?
Yasadışı dinlemelerle ilgili olarak kurum ciddi eleştiriler aldı. Yeniden yapılandırılacak. Belki internet dinlemeden ayrılır. Sadece dinlemeler devredilir. Bu konuda birkaç alternatifli çalışma yaptık.

YEREL YÖNETİME FİNANSMAN DESTEĞİ
Kamu ve yerel yönetimlerle ne gibi değişiklikler olacak?
Vatandaşın hayatını kolaylaştıracağız. Memnuniyet araştırmaları yapacağız. Ona göre gerekli önlemler alacağız. Merkezi yönetim bir strateji geliştirip, politikaları ortaya koyacak, standartları belirleyecek, denetim ve izleme faaliyetleri geliştirecek. Merkezi yönetimin yetkisi dışında kalan alanlar yerel yönetimlerin yetkisinde olacak. Yerel yönetimlerde yapılacak çalışmalarda devletin üniter yapısını koruyacağız. Kamu hizmetleri yerele en yakın yerden karşılanacak. Finansman yapılarını daha da güçlendireceğiz.

SOSYAL YARDIMDAN SONRA MESLEK YARDIMI
Sosyal yardımlar azalıyor mu?
12 yılda Türkiye'de sosyal devlet anlayışının tesisi alanında önemli gelişmeler sağladık. Sosyal amaçlı yıllık kullanılan kaynak miktarı 20 milyar doların üzerinde. Artık eğitim düzeyi düşük destek verdiğimiz kişileri aktif işgücü programlarıyla meslek sahibi yapacağız. Kendi ayakları üzerinde durmasını sağlayacağız. İnsan altyapısını geliştirmek bir anlamda yoksullukla da mücadele anlamına geliyor.
Programın takibi nasıl yapılacak?
Geçmişteki gibi eylem planları hazırlayacağız, izleme ve değerlendirme mekanizmaları kuracağız.

VESAYET GÜNDEMDEN KALKIYOR
Hükümet programını yazanlardan birisiniz. Burada öne çıkan konular nedir?
Programı insan odaklı hazırladık. Bu, 9 aylık bir program değil 2023 vizyonu çerçevesinde oluşturulan bir program. İkinci atılım dönemi diyebileceğimiz bir sürece giriyoruz. Bu dönemde demokratikleşme alanında çıtamızı yukarı çekeceğiz. İlk kez hükümet programına çözüm süreci girdi. Aidiyet duygusunu güçlendirici adımlar atacağız. Her bir bireyin "Ben Türkiye Cumhuriyeti vatandaşıyım" diyebileceği bir anlayışı toplumda hakim kılmak istiyoruz. "İnsanı yaşat ki, devlet yaşasın" anlayışının toplumun tüm kesimlerine,hatta kılcal damarlarına kadar girmesini arzuluyoruz. Vesayeti Türkiye'nin gündeminden çıkarmak istiyoruz. Yeni bir vesayet alanına hiçbir devlet izin vermez. Paralel yapıyla mücadele devam edecek. Yeni anayasa da hedeflerimizden biri. Kucaklayıcı, halkın benimsediği, devletle- milletin kaynaştığı bir anayasa olacak. İnsani kalkınma modeli uygulayacağız. Türkiye'nin bulunduğu coğrafi konumunu avantaja dönüştürecek adımlar atacağız.. Bu coğrafyada "Öncü ülke" olacağız. Dış politikada siyaset ile ekonomiyi bütünleştireceğiz.
Yeni Türkiye'de yeni ekonomi nasıl olacak?
Tasarruf oranının düşüklüğü ve cari açık konusunda birinci önceliğimiz. Bunun için insan altyapısını geliştirmek, katma değeri yüksek yeni teknolojileri ön plana çıkarmak, ihracata dayalı bir üretim altyapısı oluşturmak istiyoruz. Ar- Ge'ye önem vereceğiz ve Lojistik merkezlerin sayısını ve firmaların rekabet gücünü artıracağız. Fikri mülkiyet konusunda çalışmalar devam edecek.
Demokratikleşme konusunda ne tür adımlar atılacak?
Demokratikleşme süreci devam edecek. Toplum- siyaset-devlet ilişkisi anlamında önemli adımlar atacağız. 12 yılda vatandaşla devlet arasındaki mesafeyi önemli ölçüde kapattık. Halen bu ilişkide eksikler var, bunları gidereceğiz. Devletin milli iradeye, değerlerimize, demokratik normlara dayalı bir yapısı olmalı.

kalan karakter 1000

ihsan ok ihsan ok

anlamıyorum neden bu kadar zor mu işlem Mahmutbey gişelerini kaldırım hadım köy koysanız istanbulun trafik sorunun %30 rahatlar zaten insanlar 1-2 lira için saatlerce trafikte bekletmek anlamsız değilmi sayın bakanıma buradan bir akp ye oy veren olarak sesleniyorum lütfen Mahmutbey gişelerini kaldırıp insanları eziyetten kurtarınız,

saygılar

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 15.09.2014 11:17
mehmet mehmet

bütün is yatirimlari istanbul ve cevresine yapildigi müddetce istanbul trafigi ancak kisa süreligine rahatlatilir, cözüme kavusturulamaz. ilk hedef göcü engellemek olmali

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 15.09.2014 10:57

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.