X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER İletişimin dahisi yatırıma geldi
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

İletişimin dahisi yatırıma geldi

  • Giriş Tarihi: 21.9.2014

Medya ajansı Promoqube'u satın alarak Türkiye'ye giren IPG Mediabrands, sektöre 'performansa göre ücret' uygulamasını getirmeye hazırlanıyor

Dünyanın en büyük dört iletişim grubundan biri olan IPG Mediabrands'in Global CEO'su Matt Seiller, gözünü Türkiye'ye dikti. Türkiye'de sosyal medya ajansı Promoqube'u satın alan Seiller, "Türkiye çok güçlü bir ülke. Gelişmiş ve hızlı büyüyen pazarlarda içerik yönetimi ve prodüksiyon kabiliyetlerimizi güçlendirmeyi hedefliyoruz" diyor. Seiller ile Türkiye pazarını ve iletişim dünyasını konuştuk.
Türkiye'yle ilgili hedefiniz nedir?
Türkiye çok güçlü bir ülke. Ağırlıklı olarak yatırım yaptığımız pazarlar, Amerika, Brezilya, Avustralya, Türkiye ve Hindistan. Türkiye'deki satın almamız da global içerik ve prodüksiyon kapasitemizin önemli bir parçasını oluşturacak. IPG Mediabrands altında 3 medya markamız var; UM, Initiative ve BPN.
Şirketinizin büyüklüğü nedir?
Globalde 37 milyar dolarlık yatırım fonunu yönetiyoruz. Tüm müşterilere anlamlı gelecek başlıca beş ilke tespit ettik; ortam, topluluk, sağlık ve iyilik, eğitim, bilim ve teknoloji. Örneğin bir medya sahibine, "Senin mecranda ek bir harcama ihtimalimiz var. Ancak bu ek parayı kazanabilmen için bu beş ilkeden birine hizmet edecek yatırım yapmalısın" diyoruz. Şu an Amerika'da bunu başlattık. Şirketler; çalıştıkları reklam ajansına, kendilerine sağladığı faydaya bağlı olarak ödeme yapacak. Bu; şirketlerin medyaya yaptığı yatırımı yönetmenin zekice bir yolu. Bir şirket; satış hedeflerine ulaştığında, çalıştığı kreatif ajans da bundan kârlı çıkacak. Biz buna performansa göre ücret sistemi diyoruz.

MEDYA SAHİPLERİNİN BİLGİLERİ MEDYA BORSASINDA OLACAK

Türk medya sektöründe performansa göre ücret işler mi?
Borsa gibi düşünecek olursak, stoklar gerçek zamanlı olarak o anki satan ve alanın değer kıstaslarına göre el değiştiriyor. Burada da pazar hedef kitlenin değerine göre belirleniyor. Bir kanal sahibi bir program konusunda çok tutkulu olan bir izleyiciye sahipse, onlar için de Toyota çok önemliyse, o yayın saatinin reklam fiyatı buna göre belirlenmeli. Tüm medya sahiplerinin envarteri medya borsasında bulunacak. Medyacılar, hedef kitleleri bugünkü değerleriyle gerçek zamanlı olarak satın alacaklar.
2015'te medya ve pazarlamada nasıl gelişmeler bekliyorsunuz?
Gerçek zamanda gerçek değeri tespit edebilmek için verileri nasıl kullandığımız ve yorumladığımız önemli. Değerli bir kitleyi kesin olarak saptayabilme ve hedefleme, ele geçirebilme, verdikleri tepkilerin ne olduğunu ölçebilme, istediğimiz sonucu alabilmek için onlara özel geliştirilmiş mesajları verebilme ve gerekmediğinde harcamayı durdurma. Bu bizim için 2015!

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.