X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER İstanbul taksilerine New York standardı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

İstanbul taksilerine New York standardı

  • Giriş Tarihi: 21.9.2014

İstanbul'daki 18 bin taksi, İSTAKSİ adıyla tek bir çağrı merkezine bağlanacak. Entegrasyon projesi için düğmeye basan İSPARK yönetimi, günde 600 bin kişinin daha rahat ve güvenli seyahat etmesini hedefliyor

İSPARK New York, Londra gibi dünya şehirlerindeki taksi sistemlerini İstanbul'a getiriyor. İSTAKSİ adındaki projeyle taksi yolculuğu daha güvenli olacak, yollarda taksi beklemek sona ererken taksiciler reklam geliriyle ek kazanç elde edecek. Kentteki tüm taksilerin, tek bir çağrı merkeziyle entegrasyon projesi uygulamaya geçecek. Projenin altyapı ihalesini kazanan Amerikalı VeriFone, İstanbul'daki 18 bin taksicinin hayatını değiştirecek.

92 ŞEHİRDE KULLANILIYOR

VeriFone, halen dünyada 92 şehirde kullanılan taksi sistemini İstanbul'da da İSTAKSİ şirketi ve markasıyla hayata geçirecek. Projenin sadece yolcular değil, taksi esnafı ve şoförler için de çığır açacak bir uygulama olduğunu söyleyen İSTAKSİ yetkilileri, uygulamayla gelecek yenilikleri şöyle sıraladı: "İstanbul dünyanın diğer dev kentlerindeki uygulamalarla entegre olacak. Artık taksiler boş gezmeyecek. Hem şoför hem de yolcular daha güvenli seyahat edecek. Yollarda taksi beklemeye de artık bir son verilmiş olacak. Yolcular istedikleri yöne, istedikleri yere, istedikleri zaman taksi bulabilecek."

TAKSİLER TEKNOLOJİ MERKEZİ

Taksiler adeta bir teknoloji merkezi gibi hareket edecek. İSTAKSİ'yle yolcular seyahat rotasını ekranda görebilecek. Taksimetre ücretini önündeki cihazdan okuyabilecekler. Çağrı merkezleriyle entegre edilen sistem sayesinde yolcular tek bir numara çevirerek taksi çağırıp, rezervasyon yapabilecek. Hatta araç modeline kadar tüm detaylar hakkında bilgi alacak.

YILLIK CİROSU 1.7 MİLYAR $

Silikon Vadisi'nde kurulu olan VeriFone, Ar-Ge çalışmalarını Kaliforniya, Londra, New York ve Uruguay'da yapıyor. Güvenli ödeme sistemleri alanında faaliyet gösteren 33 yıllık şirketin 40 ülkede 5 binden fazla çalışanı var. Yıllık cirosu ise 1.7 milyar dolar. Türkiye, VeriFone Global'in büyümek istediği 4 pazardan biri.

PANİK BUTONUYLA ŞOFÖR VE YOLCULAR GÜVENDE OLACAK
İSTAKSİ'yle taksi esnafı ve şoförlerin de daha verimli gelir elde etmesi hedefleniyor. Öncelikle sistem, taksicilerin yolcu aramaktan dolayı oluşan maliyetlerini azaltacak. Yetkililer, sistemin avantajlarını şöyle anlattı: "Her araçta hem yolcu hem de şoför bölümünde yer alacak iki panik butonu, güvenlik sisteminin esasını oluşturacak. İstenmeyen bir durumda, panik butonları faaliyete geçecek. Böylece taksicilere yönelik saldırılar azalacak. Her taksi 3G sistemiyle internete bağlanabilecek."

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.