X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Brooks kardeşler Türkiye'yi sevdi
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Brooks kardeşler Türkiye'yi sevdi

  • Giriş Tarihi: 28.9.2014

Amerikan lifestyle markası Brooks Brothers Türkiye'de faaliyet gösterdiği 10 ayda İtalya ve Fransa'daki metrekare cirosunu yakaladı. Markanın Avrupa CEO'su Gastaldi, "Türkiye'de 5 yılda 7 mağazaya ulaşacağız" dedi

Abraham Lincoln'den Barack Obama'ya ABD başkanlarının markası olarak bilinen Brooks Brothers, Türkiye'de iki mağazasıyla geçirdiği 10 ayda büyük bir başarıya imza attı. Markanın Avrupa CEO'su Luca Gastaldi İtalya, İngiltere ve Fransa'da yaptıkları metrekare cirosunu Türkiye'de de yakaladıklarını söyledi. "Türkiye'den son derece memnunuz ve burada gidecek daha çok yolumuz var" diyen Gastaldi ile ABD'nin 200 yıllık hazır giyim markası Brooks Brothers'ı konuştuk...

Brooks Brothers ünlülerin markası olmayı nasıl başardı?
Brooks Brothers, 1818'de kurulan ABD'nin ilk hazır giyim markası. Kurucusu Henry Sands Brooks sürekli Avrupa'yla iş yapan bir tüccar. Ancak kendisinin oldukça elegan bir tarzı var. Öyle ki her aldığı kıyafet ABD'deki arkadaşları tarafından beğeni görüyor, onun gibi giyinmek isteyen arkadaşları Brooks'a sürekli sipariş veriyormuş. Brooks da artık ABD'de bir mağaza açmaya karar verip, kardeşlerini bu mağazanın başına geçirmiş. Brothers da oradan geliyor.

Şirket de ABD'de bir lifestyle markası haline geliyor...
Aynen öyle... Abraham Lincoln'den Theodore Roosevelt'e onlarca ünlü isim Brooks Brothers'ın tarzını beğeniyor. Hatta kendi aralarında hayali olarak Brooks Brothers'ı giyenler kulübü bile kuruyorlar.

Peki kaç ülkede faaliyet gösteriyorsunuz? 17 ülkede 500 mağazamız var. Bunların yüzde 25'i ABD'de bulunuyor. Son 5 yıldır uluslararası alanda çok büyüdük. Türkiye de büyüdüğümüz ülkelerden biri.

Türkiye'deki işlerinizden bahseder misiniz? Türkiye distribütörümüz bildiğiniz gibi RMK Classic Giyim. İlk mağazamızı geçen yıl aralıkta Zorlu Center'da açtık. İkinci mağazamız ise Akasya AVM'de faaliyete geçti. 10 ay gibi kısa bir sürede Türkiye'de önemli bir mesafe katettik.

Bunu biraz açabilir misiniz? İlk mağazamızın devreye girmesinin üzerinden 10 ay gibi kısa bir süre geçti. Ancak metrekare başına düşen ciroya baktığımızda Türkiye'deki rakamların İtalya, Fransa ve İngiltere'den bir farkı olmadığını gördük. Üstelik Türkiye'de daha gidecek çok yolumuz var.

Pazardaki hedefleriniz nedir?
5 yıl içinde 7 mağazaya ulaşmak istiyoruz. 3'üncü mağazamız yüksek ihtimalle Ankara'da olacak. Başarıya ulaşmamızda markamızın Türkiye distribütörü RMK Classic Giyim'in büyük payı var. Onlarla beraber çalıştığımız için çok mutluyuz. Çünkü Brooks Brothers'ın başta ABD olmak üzere dünyada en belirgin özelliği müşteri servis kalitesidir. Türkiye'de bunu çok iyi yakaladık. Müşteri ilişkilerinde çok önemli bir noktaya geldik.

Global bir marka olarak sadece giyim kalitesi değil müşteri hizmeti konusunda da belli bir seviyeyi yakalamak zorundasınız değil mi? Elbette. Çünkü Türkiye'de Brooks Brothers'ın ABD mağazalarından sürekli alışveriş yapan ve markayı çok iyi bilen müşterilerimiz var. Onları hayal kırıklığına uğratmak istemeyiz.

Peki Türkiye'deki planlarınızı nasıl özetlersiniz?
Burada büyümek istiyoruz. Kendi tarzımızda lider marka olmayı hedefliyoruz. Acelemiz yok. Bunun için de her şeye sahibiz. Mağaza sayımızı artırarak daha geniş bir kitleye hitap edeceğiz.

YILDA 2 MİLYON ADET GÖMLEK SATIYOR
Brooks Brothers dünya genelinde 1.2 milyar dolarlık ciroya sahip. Üretiminin bir kısmını ABD'de sahip olduğu 3 fabrikada yapıyor. Diğer kısmını ise Avrupa ve Uzakdoğu'da fason olarak yaptırıyor. Luca Gastaldi, Türkiye'de de üretim yaptırabileceklerinin sinyalini verdi. Türk üreticilerle bugünlerde görüşme halinde olduklarını belirten Gastaldi, "Her global marka gibi bizim de önceliğimiz kalite ve fiyat" dedi. Brooks Brothers Türkiye Genel Müdürü Füsun Kuran da, Türkiye'de ütü gerektirmeyen non-iron gömlek satışlarının çok iyi gittiğini söyledi. Müşterilerinin yüzde 85 oranında erkeklerden oluştuğuna dikkat çeken Kuran, "Yüzde 10 kadın, 5 oranında ise çocuk giyimi satıyoruz. Erkekler özellikle non iron gömleklere ilgi gösteriyor" diye konuştu. Luca Gastaldi, dünya genelindeki 500 mağazada yılda 2 milyon adet gömlek sattıkları bilgisini verdi. Gastaldi, "Müşterilerimizin yüzde 80'i erkek. Brooks Brothers onlar arasında bir kulüp gibi görülüyor" diye konuştu.

TÜRK ERKEKLERİNİN GİYİM TARZI SOFİSTİKE VE ELEGAN
Dünyada birçok ünlü ismin favorisi haline gelen Brooks Brothers, Türkiye'de de müdavimler yaratmış durumda. Füsun Kuran, markayı seven müşterileri arasında Hüsnü Özyeğin, Fikret Orman, Tayfun Beyazıt, Hasan Arat, Asaf Savaş Akat, Faruk Süren, Halit Dumankaya gibi isimler olduğunu söyledi. Luca Gastaldi ise Türk erkeklerinin sofistike ve elegan olduğuna dikkat çekti. Türk erkekleri için, "Modanın peşinde değiller ama modanın parçalarını alıp giyimlerine uyguluyorlar" diyen Gastaldi, kısa sürede burada başarıya ulaşmalarının altında bu yüksek potansiyelin olduğunun altını çizdi. Marka global olarak sanat dünyasında da pekçok yıldızın favorisi. F.Scott Fitzgerald, Clark Gable, Andy Warhol ve Ashton Kutcher gibi isimler bu ünlüler arasında yer alıyor.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.