Mitsubishi Regional Jet adının kısaltılmışı olan MRJ, kısa mesafeli uçuşlar için düşünülmüş. 78 ve 92 yolcu kapasiteli tipleri bulunan uçağın gövdesinde, hafiflik amacıyla büyük oranda karbon fiber gibi malzemeler kullanılmış. Uçağın motorlarıysa "Pratt and Whitney" şirketinden geliyor.
Mitsubishi, 2020 yılında düzenlenen Tokyo Olimpiyatları'na kadar göklerde olmasını planladığı MRJ için sipariş almak amacıyla 2008'de Türk Hava Yolları'yla da görüşmüş, ayrıca uçakların bazı parçalarının, ileriki aşamalarda Türkiye'de de üretilebileceğini belirtmişti.
Aynı zamanda 1962'de Japonya'nın ilk ticari uçağı YS-11'in de üreticisi olan Mitsubishi Heavy'nin yanı sıra bazı Japon şirketleri, Boeing'le uzun süredir işbirliği yapıyor. Japon şirketleri Boeing'in 777 ve 767 uçaklarına parça üretirken, son modeli 787 Dreamliner'in karbon fiber parçalarının da yüzde 35'ini karşılıyor.
Japon Honda da, "uçan spor Otomobil" dediği iş jetini geliştirmişti. Bu uçak da gelecek yıldan itibaren teslim edilmeye başlanacak.
KAYNAK: Milliyet