X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Afrika’da şekerlemeler, Kuzey Amerika’da tuzlu atıştırmalıklar revaçta
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Afrika’da şekerlemeler, Kuzey Amerika’da tuzlu atıştırmalıklar revaçta

  • Giriş Tarihi: 23.10.2014 10:37

Nielsen pazar araştırma şirketinin atıştırmalıklar üzerine hazırladığı raporda, yıllık küresel atıştırmalık satışlarının 2014 yılı sonunda 374 milyar dolara ulaşacağı kaydediliyor.

İlknur Menlik - Sabah.com.tr
imenlik@comart.com.tr

Rapora göre küresel satışların büyük bölümünü 167 milyar dolar ile Avrupa ve 124 milyar dolar ile Amerika pazarları oluşturuyor. Buna karşın atıştırmalık satışları, Asya Pasifik (46 milyar dolar), Latin Amerika (30 milyar dolar) ve Orta Doğu ve Afrika (7 milyar dolar) gibi gelişmekte olan bölgelerde daha hızlı artış gösteriyor.

Rapor için 60 ülkeden 30 bin tüketiciye çevrimiçi olarak anket soruları yönelten Nielsen, bu sayede dünyada hangi atıştırmalıkların popüler olduğunun, tüketici seçimlerini hangi sağlık, tat ve doku özelliklerinin etkilediğini ortaya koymayı da amaçlamış.

Cevaplardan elde edilen verilere göre, şekerlemeler Avrupa'da 46,5 milyar dolar, Orta Doğu ve Afrika'da da 1,9 milyar dolar ile satışlarda en büyük payın sahibi.

Tuzlu atıştırmalıklar Kuzey Amerika'daki satışların 27,7 milyar dolar ile beşte birinden fazlasını, soğuk atıştırmalıklar ise 13,7 milyar dolar ile Asya Pasifik'teki satışların neredeyse üçte birini oluşturuyor. Latin Amerika'da ise toplam atıştırmalık satışının 8,6 milyar dolara karşılık gelen dörtte birinden fazlası kurabiye ve krakerlerden oluşuyor.

Büyüme açısından bakıldığında; Latin Amerika'da tuzlu atıştırmalıklarda %21, Orta Doğu ve Afrika'da etli atıştırmalıklarda %25, Kuzey Amerika'da etli atıştırmalıklarda %15, Asya Pasifik'te soğuk atıştırmalıklarda %6,4, Avrupa'da sürülerek tüketilen atıştırmalıklar %6,8 oranına artış gösterdi.

Ankete katılanların %76'sı, atıştırmalıkları çoğunlukla öğünler arasında açlıklarını bastırmak için tükettiklerini belirtmiş. Yüzde 45'i öğün yerine atıştırmayı tercih ediyor. Bunların %52'si kahvaltı, %43'ü öğle yemeği, %40'ı ise akşam yemeğinde atıştırmayı tercih ediyor.

Toplamda favori atıştırmalıklara bakıldığında taze meyve ve çikolata en başta yer alıyor. Katılımcıların %18'i 47 farklı atıştırmalık seçeneğini içeren listeden taze meyveyi, %15'i çikolatayı seçmekte. Ancak son 30 günde yenilenler arasında %64 çikolata, %62 taze meyve, %52 sebze, %51 kurabiye, %50 ekmek/sandviç, %50 yoğurt, %46 peynir, %44 patates/mısır cipsi ve %41 oranında da kuru yemiş yer almakta.

Çiklet çiğneyenlerin oranı %33 olurken, dondurma tüketenlerin oranı %33 olmuş. Patlamış mısır %29, kraker %28, tahıllar %27, yumuşak hamur işleri %26, hazır erişte ise %26 oranlarında tüketilmiş.

Lezzet tercihleri ise dünya çapında çok farklılık gösteriyor. Asya Pasifik'teki katılımcılar %57 oranında sebzeleri, Avrupa'dakiler %58 oranında peyniri, Latin Amerika'dakiler %63 oranında dondurmayı, Kuzey Amerika'dakiler ise %63 oranında patates ve mısır cipsini tercih ediyor.

Rapor üzerine değerlendirmelerde bulunan Nielsen Küresel Profesyonel Hizmetler Başkan Yardımcısı Susan Dunn; atıştırmalık yiyeceklere talebin öncelikle lezzet ve sağlıkla ilgili düşüncelerle yönlendiğini, tüketicilerin ikisinden de feragat etmek istemediğini söylüyor. Kararın tüketici tarafından satın alma noktasında verildiğini söyleyen Dunn, bunun doğru irdelenmesinin üreticilere doğru ürünü doğru tüketiciye doğru zamanda ulaştırabilmek için gerekli yaklaşımı sağlayacağını belirtiyor.

Alışılagelmiş kurabiye, bisküvi, kek, şekerleme kategorilerinin hala atıştırmalık tüketiminin büyük bölümünü kapsadığını kaydeden Dunn, yine de değişen dinamikler nedeniyle daha fazla yenilik arayışı gerektiğini ifade ediyor.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.