Dünyada
dijitalleşme trendiyle birlikte mobil kanalların kullanım oranları artıyor. Türkiye Bankalar Birliği Eylül 2014 raporuna göre 12 milyondan fazla bireysel ve 1 milyondan fazla kurumsal banka müşterisi internet bankacılığını, 6 milyona yakın banka müşterisi ise mobil bankacılığı aktif olarak kullanıyor. Akbank Direkt Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Orkun Oğuz, internet bankacılığı kullananların sayısının 3 yılda 2 katına çıkacağını söyledi. Bu hızlı gelişim süreciyle birlikte Akbank'ta Direkt Bankacılık Kanaları'nın sürekli geliştirildiğini vurgulayan Oğuz, "Her yıl teknolojiye yaklaşık 100 milyon dolar yatırım yapıyoruz" dedi.
BİR YILDA 350 MİLYON İŞLEM
Sektördeki tüm finansal işlemlerin yüzde 11'inin Akbank Direkt İnternet'ten yapıldığını belirten Oğuz, bir yılda 350 milyon işlem gerçekleştiğini kaydetti. Orkun Oğuz, mobilin tüm işlemler içindeki payının yüzde 10 seviyesinde olduğunu ve bu oranın gittikçe arttığını söyledi. Oğuz, "Araştırmalar, 2015'te mobil bankacılık kullanıcı sayısının internet bankacılığı kullanıcını geçeceğini gösteriyor. Bizim de 'Omnichannel' stratejimizin merkezinde mobil var" diye konuştu. Mobil kanalda başarılı olabilmek için sadece mobil uygulama yapmanın yeterli olmadığını aktaran Oğuz, şunları anlattı: "Müşterilerimizin istedikleri yer ve zamanda bankacılık işlemlerini gerçekleştirebilecekleri, ellerinden düşmeyen bir mobil bankacılık hizmeti vermeyi hedefliyoruz. Bu konuda en etkili pazarlama kanallarından biri olan mobil pazarlama ile anlatacağız. Mobilde hızlı hareket ediyoruz."
GSMA'DAN 'YILIN UYGULAMASI' ÖDÜLÜ
Bu yıl Akbank Direkt Mobil, mobil GSMA - Global Mobile Awards tarafından, "Yılın Uygulaması" kategorisinde "Dünyanın En İyi Akıllı Telefon Uygulaması" seçildi. GSMA'nın dünyanın en önde gelen şirketleri ve seçkin uzmanları tarafından yakından takip edildiğini belirten Oğuz, "Kullanıcı deneyiminin yüksek olması, pratikliği, tek şifreyle uygulamaya giriş yapılabilmesi GSMA ödülünü bize getirdi" dedi.