X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER BDDK: Müşteri için riskli bir durum yok
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

BDDK: Müşteri için riskli bir durum yok

  • Giriş Tarihi: 14.11.2014
BDDK: Müşteri için riskli bir durum yok
BDDK: Müşteri için riskli bir durum yok

HSBC'nin Türkiye'deki 2.7 milyon müşterisinin kart bilgilerinin kopyalanmasına yönelik çalışmalarda önemli bir ayrıntı ortaya çıktı. Hackerlerin kartların arkasında yer alan üçlü güvenlik kodlarını kıramadığı için hesapları boşaltamadığı saptandı. Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK), bankanın verdiği ön bilgiler doğrultusunda "risk olmadığı" tespiti yaptı. Ancak Bankalar Kanunu'na göre müşteri bilgilerinin korunmasından sorumlu olan bankanın, gerekli önlemleri alıp almadığına bakılacak.

TELEFONLAR KİLİTLENDİ

Olayın ardından müşteriler büyük panik yaşadı. Bankanın müşteri hizmet hatları kilitlendi, kredi kartını değiştirmek isteyenler şubelere koştu.

HACKERLER ŞİFRELERE ULAŞAMADI
Finans sektöründen edinilen bilgiye göre, hackerler, hesap numaraları, kartların son kullanım tarihi ve kart sahiplerinin isimlerine ulaştı. Bu bilgileri kopyaladılar. Kredi kartının arkasındaki 3 numaralı güvenlik şifrelerini kıramadıkları için hesaplara giremediler. İnternette alışveriş için zorunlu olan kodu kırmak için de güvenlik duvarını aşmaya çalıştılar ancak başaramadılar.

ÜÇLÜ KODU BİLMEYEN KULLANAMAZ
Banka , olası bir dolandırıcılık durumunda zararın karşılanacağını açıkladı. Üçlü güvenlik kodunun önemine dikkat çeken yetkililer, "Bir kartla iki şekilde alışveriş yapılıyor. Birincisi şifreli, ikincisi imza karşılığında. İnternetten alışveriş için üç haneli güvenlik kodu gerekiyor. Hackerler kart bilgilerini kopyalamış olsa bile bu kodu bilmedikleri için alışveriş yapamazlar" yorumunu yaptı.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.