Kia, Çelik Motor Filo, Garenta ve ikinciyeni.com markalarını bünyesinde toplayan Çelik Motor, yılda 30 bin otomobili aşan bir operasyonu yönetmeye başladı. Filo kiralamada 20 bin adetlik bir hedefe koşan, Kia ile yılda 13-14 bin adedi satış rakamlarına ulaşan Çelik Motor, günlük kiralama şirketi Garenta ile ise 8 ayda pazar ikincisi oldu. Garenta ile hedeflerinin 3 yıl içinde liderlik olduğunun altını çizen Çelik Motor Genel Müdürü Bora Koçak, "Türkiye'de sattığımızdan daha çok otomobil alan bir yapıya dönüyoruz. Bu yıl Kia ile 13 bin adet araç satmışız ama baktığımızda kiralama için 15 farklı markadan yaklaşık 12 bin adet 45 farklı model almışız. 2015 yılında ise 14 bin 500 adet Kia satmayı buna karşın kiralama için 15 bin adetlik otomobil alımını öngörüyoruz" dedi. 2014'te otomotiv pazarının yüzde 15'lik daralmayla kapatacağını belirten Koçak, Kia'da yaklaşık 13 bin adet satışla yüzde 2'lik pazar payını korumayı hedeflediklerini anlattı.
Garenta ile yurtdışına açılacak
Garenta ile sektör lideri olup, yurtdışına açılmayı hedeflediklerini söyleyen Koçak, "Yüksek sezonda 3 bin 500, yıl ortalamasında ise 2 bin 500'lük bir araç parkına ulaştık" dedi.