X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Zeytinde dev işbirliği
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Zeytinde dev işbirliği

  • Giriş Tarihi: 30.12.2014
Zeytinde dev işbirliği
Zeytinde dev işbirliği

Marmarabirlik, siyah zeytin ve ezmesinden oluşan 25 ürünün yer aldığı "MB" markasının dağıtım ve pazarlaması için Düzey Pazarlama AŞ ile anlaşma imzaladı

Dünyanın en büyük zeytin üreticilerinden Marmara Zeytin Tarım Satış Kooperatifleri Birliği (Marmarabirlik), 25 ürünün yer aldığı "MB" markasının dağıtım ve pazarlaması için Koç Grubu bünyesindeki Düzey Pazarlama AŞ ile anlaştı. İstanbul'da bir otelde düzenlenen törende, işbirliğini içeren protokole, Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa ve Genel Müdür İbrahim Minareci ile Düzey Pazarlama AŞ Genel Müdürü Metin Yılmaz ve Genel Müdür Yardımcısı Ali Özkan imza attı. 1 Ocak'ta yürürlüğe girecek anlaşma kapsamında gelecek yıllarda MB markasıyla 6 bin ton ürünün satışı hedefleniyor.

40 BİN TON SATIŞ HEDEFİ

Asa, törendeki konuşmasında, sektörün en büyük üreticisi olan Marmarabirlik'in özellikle son dönemde yaptığı başarılı çalışmalarla adını yurtdışında da duyurduğunu, 47 ülkeye ihracat yaptığını ve sağladığı katma değerle aranan ve güvenilen markalar arasında yer aldığını belirtti. Böyle bir işbirliği protokolünün Marmarabirlik tarihinde bir ilk olduğunu vurgulayan Asa, ortaklarının yıllardır dillendirdiği ve en büyük sorunu haline gelen pazarlama konusunda son yıllarda çok olumlu sonuçlar alınmaya başlandığını, 2010'da 24 bin ton ürün satışı gerçekleşirken bu sene 36 bin 300 ton ile bir rekora imza attıklarını dile getirdi. Ülke genelinde kaliteli sofralık zeytin üretimi yapan Marmarabirlik dışında yine güvenilir, doğal fermente üretim yapan ikinci bir marka ihtiyacı olduğunu gördükleri için talepler doğrultusunda "MB" markasını geliştirdiklerini aktaran Asa şöyle konuştu: "MB markası ve hazırlığı yapılan diğer marka çalışmalarımız ile önümüzdeki yıl 40 bin ton satış hedefliyoruz. Marmarabirlik kuruluşundan bugüne Marmarabirlik markası ile distribütörlük mantığıyla ürünlerimiz pazarlanmaktaydı. Birlik tarihinde ilk defa bu işbirliği protokolüyle ikinci markamız MB'nin profesyonel bir pazarlama şirketi ile dağıtımının yapılmasını ve tüketici ile buluşturulmasını hedefledik. Ayrıca sektörün en önemli sıkıntılarından biri olan merdiven altı üretimin de önüne geçecek olan bu çalışmada hedefimiz kaliteli, güvenilir ambalajlı ürün satışını artırmak ve teşvik etmek. Tüketicilerimiz de bu konuda sofralarına zeytin alırken güvenilir marka, doğal fermente, pastörize edilmiş ürün almayı tercih etsinler. Marmarabirlik 60 yıldır sadece doğal üretim yapmaktadır." Düzey Pazarlama AŞ Genel Müdürü Metin Yılmaz "Zeytin denince akla ilk gelen Marmarabirlik ile iş ortaklığı yapmaktan gurur duyuyoruz" dedi.

YURTDIŞINDA YENİ BAYİLİKLER VERİLECEK
Marmarabirlik'in son dönemde artan başarı grafiğini daha da yukarıya çıkarmayı amaçladıklarını ifade eden Hidamet Asa, hedeflerinin iç piyasadaki dağıtım ve pazarlama ağından sonra MB markasıyla yurtdışında bayilik yapılanmasına gidileceğini belirtti. Asa "Böylelikle ihracat hedeflerimizi de artırmayı ve ihracat yapan ikinci bir marka olmayı hedefliyoruz. MB markası ve planladığımız diğer markalarla geleceğe yatırım yapıyoruz. Hedefimiz marka planlama ve tüketici profiline göre marka oluşturmak olacak. Marmarabirlik güçlü bir kurum ve bizlerde gücü arkamızda bulunan 32 bin üretici ortağımızdan alıyoruz" diye konuştu.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.