X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER "Mahkeme karar olmadan iade ediyoruz"
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

"Mahkeme karar olmadan iade ediyoruz"

  • Giriş Tarihi: 17.2.2015 16:52 Güncelleme Tarihi: 17.2.2015 18:44
"Mahkeme karar olmadan iade ediyoruz"
Mahkeme karar olmadan iade ediyoruz

Ziraat Bankası Genel Müdürü Hüseyin Aydın'ın KİT Komisyonu'nda Ziraat Bankası hesap ve işlemlerine ilişkin yapılan yıllık görüşmelerde bir milletvekilinin vatandaşın dosya masrafı ve komisyonlara yönelik şikayetleriyle ilgili sorduğu soru üzerine yaptığı açıklama gündeme bomba gibi düşmüştü.

Aydın, "Komisyonlarla ilgili duruşumuz çok net. Yani bürokrasiden alamadığımız parayı vatandaştan almayacağız. Çalışanlarımıza ve şube yetkililerimizin komisyon limitini artırma yetkileri olmayacak, indirme yetkileri olacak. Hemen hemen aldığımız komisyonların tamamını geri veriyoruz. Hatta şöyle bir karar aldık, artık mahkemeye gitmesine gerek yok. Talep etsin. Zaten kaybediyoruz, bürokrasiyi de kaldıralım aradan, bunu ödeyelim dedik. Bunu talep edilince bir daha mahkeme kararı olmaksızın geri veriyoruz" demişti.

Hatta Aydın, Türkiye Bankalar Birliği Başkanı olarak bu uygulamayı sektördeki tüm bankalarla da birlikte yapmak istediklerini söylemişti.

Bu açıklamanın medyada geniş yankı bulması üzerine Ziraat Bankası şubelerine hücum eden vatandaşta bir kafa karışıklığı yaşandı. Sebebi ise aslında yapılan açıklamanın tam olarak anlaşılamamış olmasıydı. Çünkü şubeler, komisyon ve dosya masrafı konusunda gelen müşterilerine "Tüketici Hakem Heyeti"ni işaret ediyordu.

Altın yatırımcısına şok!

İŞTE İZLENECEK PROSEDÜR

Ziraat Bankası yetkilileri, Aydın'ın açıklamasının aslında malumun ilamı olduğunu söylüyor. Mevcut durumda zaten bankaların, Tüketici Hakem Heyeti'ne yaptığı savunmaların lehte sonuçlanmadığına dikkat çeken banka yetkilileri, burada kafaları karıştıran noktanın ise vatadaşın izleyeceği prosedür olduğuna dikkat çekiyor.

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki yasanın getirdiği bir zorunluluk olarak masraf iadesi isteyen vatandaşların Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurma zorunluluğu bulunduğunun altını çizen Ziraat Bankası yetkilileri, "Biz bu prosedürü ortadan kaldıramayız. Bu bir yasal zorunluluk. Fakat biz anlaşmazlığın mahkeme sürecine ulaşmadan çözümünü sağlıyoruz. Vatandaşın Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurmasının ardından Heyet, bankaya gelip savunmasını yapması çağrısında bulunuyor. Biz savunma hakkımızdan feragat edip, yani hiçbir savunma yapmayıp doğrudan vatandaşa iadesini gerçekleştiriyoruz. Dolayısıyla, savunma yapmadığımız için konu hiçbir şekilde mahkeme sürecine bile ulaşmıyor" diyor.

Özetle, bu konuda Ziraat Bankası müşterilerinin izlemesi gereken prosedür tam olarak şu şekilde: Önce masraf iadesi almak isteyen müşteri, Tüketici Hakem Heyeti'ne giderek konuyla ilgili şikayette bulunmak durumunda. Bunun ardından Tüketici Hakem Heyeti, bankaya şikayet konusu masrafla ilgili savunma yapması çağrısında bulunuyor.

Ziraat Bankası, bu aşamada savunma yapmayarak masrafı iade edeceğini kabul etmiş oluyor. Eğer Ziraat Bankası bu aşamada savunma yaparsa, konu daha uzun bürokratik süreçlerle dolu bir mahkeme sürecine gidiyor. Fakat banka bu savunmayı yapmayarak, hem mahkeme sürecini kesiyor hem de bürokrasiyi ortadan kaldırarak müşterisine iadeyi gerçekleştiriyor.

Kaynak:Habertürk

Sigarada tüm zamanların ÖTV rekoru

kalan karakter 1000

deniz deniz

Bankaya başvurduk olumsuz geldi.Tüketici hakem heyetine başvurduk olumsuz geldi.Bankaaya gittim ve masrafları ödedikleri konusunda başvurdum.Ama maalesef önce başvurduğumuz için 2.kez başvuramazmışız.Hakkınızı kaybettiniz diyorlar.Böyle saçmalık olurmu.

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 05.03.2015 20:53
akif akif

ziraat bankasına dün gittim form doldurdum, hakem heyeti demediler

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır0
cevapla 04.03.2015 08:34
halil halil

ziraat bankalarına yazı gelmiş sadece form dolduruyorsun hakem heyetine göndermiyorlar

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır0
cevapla 25.02.2015 11:17
süleyman sevinç süleyman sevinç

Asla inanmayın % 90 yalan çünkü tükedici hakem heyetine gittiginde bu heyet tüketiciye senden hangi tarihte ne kesintileri yapıldı dekontlarını getir diyor.banka size tabii efendim fakat siz önce tüketici hakem heyetine gidin davanızdan vazgeçin diyor.(davanızdan vazgeçerseniz tüm haklarınız kayboluyor.siz bankaya gidip ben davamdan vavgeçtim diyorsunuz belgenizi sunuyorsunuz.)işte o zaman sizde geriye dönük 10 yıllık hiçbir dekont yok.banka size biz sadece bir yıllık geriye dönük işlemleri görebiliyoruz.diger yılları göremiyoruz diyor.( fakat şu kadar ücret öderseniz arşivden çıkabiliriz diyor.bu taktik sadece sizin davanızdan gezgeçmeniz için yapılıyor.DİKKATLİ OLUN DAVANIZDAN VAZGEÇMEYİN

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır3
cevapla 17.02.2015 21:35
oguz oguz

buna derler geri adım atmak...

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır0
cevapla 17.02.2015 18:41

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.