Türk hazır giyim sektörü ihracatta rotayı ABD'ye kırdı. Euro/dolar paritesinin 1.13'e düşmesiyle yeniden cazip hale gelen ABD pazarına odaklanan sektör, 17-19 Şubat'ta Las Vegas'ta düzenlenen Magic Show Fuarı'na 15 firmayla milli katılım gerçekleştirdi. İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) liderliğinde düzenlenen katılımdan oldukça memnun ayrılan Türk firmaları, pazardaki etkinliklerini artırmayı hedefliyor.
DÖNÜŞ BAŞLADI
İHKİB AB, ABD ve Uzakdoğu Fuarlar ve Dış İlişkiler Komitesi Başkanı Özkan Karaca, Türk hazır giyim sektörünün yılda 100 milyar dolarlık alım yapan ABD pazarından sadece binde 5 pay aldığını söyledi. Karaca, "Euro/dolar paritesi 1.18'ken dahi ihracat 1.5 milyar dolardı. Ancak paritenin 2012'de 1.44'e çıkmasıyla ihracatımız 454 milyon dolara düştü" dedi. Dünya ekonomik konjonktürüne göre doların gelecek 5 yılda değer kazanacağını belirten Karaca, "Parite 1.12'lere kadar geriledi. İhracatının büyük kısmını euro ile yapan Türk hazır giyim sektörü için de bir fırsat doğdu. Sektörümüzün Avrupa'daki durgunluktan dolayı kayıp yaşayacağı aşikar. Bu nedenle tekrar ABD pazarındaki payımızı artıracağız" diye konuştu.
TÜRK FİRMALARI SİPARİŞLE DÖNDÜ
Özkan
Karaca Magic Show'a İHKİB olarak en son 2009'da katıldıklarını hatırlatarak şöyle devam etti: "Dolar kurunun düşüklüğü, Amerika'nın ilave gümrük alması gibi nedenlerden dolayı 2009'dan sonra katılım isteği düştü. Bu fuarda ise Amerikan alıcılarının ülkemize bakış açısının değiştiğini gördük. Fuara katılan birçok Türk firması siparişle dönüyor." İHKİB Başkan Yardımcısı Mustafa Gültepe de ABD'den Türkiye'ye dönüşün başladığını söyledi. "Kapanan kapıları açmamız lazım" diyen Gültepe, ABD'ye daha fazla odaklandıklarını kaydetti.
FIRSATTAN YARARLANMALIYIZ
İHKiB
Başkanı Hikmet Tanrıverdi ise, ABD'ye geçen yıl 500 milyon dolarlık ihracat yapan Türk hazır giyim sektörünün bu oranı artırması gerektiğini söyledi. Doların güçlenerek başta euro olmak üzere diğer para birimlerine karşı değer kazanmasının pazarı cazip kıldığını belirten Tanrıverdi, "ABD'nin işsizlik oranının uzun yıllardan sonra yüzde 5.5 seviyelerine gerilediğini gözlemliyoruz. Bu çerçevede, kriz dönemini atlatarak büyüme trendine giren ABD ekonomisinin hazır giyim pazarı olarak da büyümesi kaçınılmaz. Bu pazarın sunduğu fırsatlardan yararlanmamız gerekiyor" diye konuştu.
60 ÜLKEDEN 75 BİN ZİYARETÇİSİ VAR
Las
Vegas'ta şubat ve ağustos olmak üzere yılda iki kez düzenlenen Magic Show'u 60 ülkeden 75 bin kişi ziyaret ediyor. Bin 200 firmanın katılım sağladığı organizasyon dünyanın hazırgiyim, tekstil deri konfeksiyon, aksesuvar va ayakkabıdan oluşan en büyük karma fuarı. Özkan Karaca, Ekonomi Bakanlığı'nın ABD pazarı için önemli destekler verdiğini söyledi. Karaca, "Bakanlığımız her 15 bin dolar için yüzde 70 destek sağlıyor" dedi. İHKİB fuar komitesi olarak Amerika'ya 2 defa ticaret heyeti göndereceklerini belirten Karaca bunlardan ilkinin New York- Toronto, ikincisinin ise Charlotte-Los Angeles'ta düzenleneceği bilgisini verdi.