X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER İstanbul'a üç katlı yeni çılgın proje
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

İstanbul'a üç katlı yeni

  • Giriş Tarihi: 27.2.2015
İstanbul'a üç katlı yeni çılgın proje
İstanbul'a üç katlı yeni çılgın proje

Başbakan Davutoğlu, İstanbul'un yeni sini açıklıyor. Boğazda iki köprü arasına üç katlı bir tünel yapılmasını öngören projede hem araç hem de metro geçişi olacak. Projenin maliyeti ise 3 milyar dolar

İstanbul'un trafiğini çözmek için tarihi bir proje hayata geçiriliyor. Cumhurbaşkanı 'ın daha önce müjdesini verdiği o projeyi bugün Başbakan açıklayacak. Seçimler için de İstanbul'a verilecek en büyük vaat olacak yeni proje kapsamında, İstanbul'un iki yakasını, iki boğaz köprüsünün arasından geçecek 3. bir tüp geçitle bağlanacak. 3 katlı olacak tüp geçitten hem lastikli araçlar hem de metro geçecek. Tüp geçitten geçecek metro hattı da İstanbul için yeni ve ana bir metro güzergahı oluşturacak. Toplam maliyetinin 3 milyar dolar civarında olacağı hesaplanan proje, 2020'de tamamlanacak.

İSTANBUL'UN İKİ UCUNU BAĞLAYACAK
Boğazın iki yakasında, özellikle köprülerde yaşanan ne araç geçişi ile çözüm getirecek tüp geçit, içinden geçecek metro hattı ile de ne nefes aldıracak. Marmaray ile denizin altından Kartal-Kadıköy metrosu, Yenikapı-Atatürk Havalimanı, Yenikapı-Kirazlı ve Yenikapı-Hacıosman metro hatları ile birleşmişti. Şimdi yapılacak yeni tüp geçit de benzer şekilde İstanbul'a yeni bir metro hattı kazandıracak. Diğer metro ve ulaşım hatları ile bağlantıları olacak bu hat İstanbul'un iki uç noktasını bağlayacak. İki uç olarak yapımı devam eden 3. havalimanı ile Sabiha Gökçen Havaalanı düşünülürken, geçit, tüm metro hattı ile birlikte Türkiye'nin en çevreci projesi olacak. Bir tane dahi ağaç kesilmeyecek.

İKİ KAT LASTİKLİ ARAÇLAR İÇİN
Bir katı metro, iki katı lastikli araç geçişi için tasarlanan tüp geçit projesinin sır gibi saklanan ayrıntısı ise güzergahı. Güzergah kapsamında iki hat düşünülüyor. İlk düşünülen yer 760 metre uzaklığıyla Boğaz'ın en dar yeri olan Rumeli Hisarı ile Anadolu Hisarı arası. Bu güzergah ikinci köprü bağlantılarından dolayı İstanbul'un en fazla tıkanan yollarının da rahatlamasını sağlıyor. Diğer çalışma alanı ise İstinye-Çubuklu hattı. Bu hat ise daha uzun olmasına rağmen yapılacak metro güzergahına daha uygun olması ile öne çıkıyor. Hangi güzergahın seçildiği sır gibi saklanırken, Başbakan Davutoğlu tarafından açıklanacak.

TEŞVİK PAMUK ÜRETİCİSİNİ HEYECANLANDIRDI
Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun Ankara'da katıldığı "Tarım Bilgi Sistemleri" toplantısında, pamuk üretiminin teşvikiyle ilgili açıklamaları, bölge çiftçisini heyecanlandırdı. Türkiye'deki pamuk üretiminin yüzde 42'sinin karşılandığı Şanlıurfa'da çiftçiler, bu sektöre yönelik özel teşvik çalışmasını memnuniyetle karşıladı. Şanlıurfa Ziraat Odası Başkanı Ahmet Eyyüpoğlu, tarıma verilen destekten dolayı hükümete teşekkür etti. Çiftçilere yönelik çalışmaların üretime ve ülke ekonomisine olumlu yansıyacağını belirten Eyyüpoğlu, kırmızı mercimek, nohut ve kuru fasulyeye verilen prim desteğinin ardından pamuk üreticisinin de unutulmamasının kendilerini memnun ettiğini söyledi.

KAMULAŞTIRMA YOK AĞAÇ KESİMİ YOK
Proje İstanbul trafiğine getireceği soluk, güzergahları ve oluşturacağı metro hattının yanında yapım yöntemleri açısından da önemli özellikler taşıyor. Proje, en çevreci projeler arasında yer alacak. Yapım esnasında hiç ağaç kesilmeyecek. Tamamen yer altında olacak projenin yer üstündeki bölümü de hazine arazileri, kullanılmakta olan yollar ve ağaçsız alanlardan oluşuyor. Proje hiçbir özel araziden geçmediği için herhangi bir kamulaştırma yapılmaması öngörülüyor.