Casio, Bulova, Timberland, Ferre Milano, Pierre Cardin gibi dünyaca ünlü saat markalarının Türkiye distribütörü Ersa, geçen yıl yüzde 7 daralan saat pazarında yüzde 13 büyüdü. Ersa Saat Genel Müdürü Orhan Korkusuz, bu başarının bayileriyle kurdukları iletişim odaklı çalışmayla yakalandığını söyledi. Korkusuz, "Bayilerimize sirkülasyonu düşük saatleri yenileriyle değiştirme imkânı sunduk. Ayrıca onlar için geçen yıl 1 milyon TL'lik reklam yaptık" dedi. Kazan-kazan stratejisiyle ilerlediklerini ve bunun 2012'den itibaren satış hacimlerini artırdığını vurgulayan Korkusuz, "2012'de 320 bin saat satmıştık. Bu rakam 2014'te 600 bine çıktı. Bu yıl hedefimiz adedi yüzde 10 artırmak" diye konuştu. Türkiye genelinde bin civarında bayileri olduğunu belirten Korkusuz, bu yıl reklam bütçelerini de artırdıklarını açıkladı. Korkusuz şöyle konuştu: "Bayilerimize bu yıl 2 milyon TL'lik bir reklam tanıtım bütçesi ayırdık. Bunu paylaştıracağız. Her bayimiz kendi iline istediği tanıtımı yapabilecek." Bayilerine finansman kolaylıkları sunduklarını da vurgulayan Korkusuz, onları dinlemek için sık sık toplantı düzenlediklerini ifade etti.
FİNLANDİYALI SUUNTO'YU GETİRDİ
Ersa, distribütörlüğünü yürüttüğü markalara yenilerini ekliyor. Şirket son olarak Finlandiya merkezli doğa ve dalış sporları markası Suunto'nun da Türkiye temsilciliğini aldı. Korkusuz, "Suunto'da fiyatlar 500 ila 3 bin 500 TL arasında değişiyor" dedi.
KURLAR FİYATLARI ETKİLİYOR
Orhan
Korkusuz, euroyla tedarik ettikleri ürünlerin fiyatını şubattan itibaren yüzde 5 indirdiklerini söyledi. Dolarla aldıkları ürünlerde ise yüzde 8 zam yaptıklarını belirten Korkusuz, "Sektörde son iki yıldır euroya bağlı indirim yapılmadı. Bu kararı sadece biz aldık ve bu alanda tekiz" diye konuştu.