Genç nüfusta artan evlilik ve doğum oranları dev bir pazar yarattı. İş hayatına daha fazla dahil olan, bebeğini de ortalama 1.5 yaşına kadar emzirmekten vazgeçmeyen Türk anneler, emzirme ürünleri pazarını büyüttü. Sektörde 30 yıldır üretim ve satış yapan, 2009'dan bu yana da Türkiye'de faaliyet gösteren Lansinoh'un Türkiye Genel Müdürü Kerem Demirgil, "Göğüs pompasında dünya lideriyiz. Özellikle doğum oranlarının artması ve kadının iş yaşamına daha fazla dahil olmasıyla satışlar beklentimizin üzerinde yükseldi. Yılda 60 bin adet elektrikli göğüs pompası satıyoruz. 150 binin üzerinde kadına ulaşıyoruz. Hedef büyüttük" dedi.
İHRACAT İZMİR'DEN
Türkiye'de 1 milyon 283 bin adet doğum olduğuna, bebek sayısı arttıkça cironun da büyüdüğüne dikkat çeken Demirgil, İzmir'deki fabrikada üretilen 250 bin göğüs pompasının tamamının ihraç edildiğini söyledi. Türkiye'de emzirme sürelerindeki uzunluğun da satışları artırdığına dikkat çeken Demirgil, "Fransa'da emzirme süresi 3-6 ay arasında değişirken bu rakam Türkiye'de 12-24 ay" dedi.
ÇUKUROVA SATIŞTA BİRİNCİ
Anadolu'daki satışların da kendilerini şaşırttığını dile getiren Demirgil, en fazla süt pompasını Çukurova'da sattıklarını söyledi. Trabzon ve Samsun'da ise süt saklama poşetlerinin satışının yüksek olduğunu dile getiren Demirgil, akıllı cihazlarla entegre olabilen, anneye ne kadar süre önce hangi göğsünden sağım yaptığını söyleyen cihazlar üretmek için Ar-Ge çalışması yaptıklarını da sözlerine ekledi.