Avea Mobil Pazarlama ve İş Ortaklığı Yönetimi Bölümü Kıdemli Müdürü Ömer Şen, dijitalleşmenin etkisiyle nesnelerin ve cisimlerin dijitalde birer kimliğe sahip olduklarını belirtti. Şen, "Büyük veri olarak tabir edilen, benim veri bilimi olarak ifade etmeyi tercih ettiğim kavram sayesinde geleceğe dair çok daha doğru tahminler yapabileceğiz. Bugün 50 yıl sonra olacakların ancak yüzde 5'ini bilebiliyoruz. Önümüzdeki 50 yıl içerisinde ise bir 50 yıl sonrasıyla ilgili bilemeyeceklerimiz yüzde 5 olacak" diye konuştu.
ALIŞKANLIKLAR DEĞİŞİYOR
Ekonomi Gazetecileri Derneği'nce (EGD) 11'inci kez gerçekleştirilen Kartepe Ekonomi Zirvesi'nde "Dijital Değişim ve Müşteri Deneyimi" başlıklı bir sunum yapan Şen, yeni nesil teknolojiler eşliğinde hayatımızda birçok alışkanlığın büyük bir değişim arifesinde olduğunu söyledi. Ömer Şen, "Mobil cihazlarla sağlığımız her an kontrol altında tutulabilecek. Spor yaparken gösterdiğiniz performansın ölçümünü, akıllı telefonlarınızla bağlantı kuran çoraplarınız üstlenecek. Bebek bezleri yalnızca bebeğinizin altının ıslaklığını değil, idrar yolları ve sindirim sisteminde bir hastalık olup olmadığını da haber verecek" dedi.
DOKTOR ZİYARETİ AZALACAK
Müzik, medya, eğitim, sağlık ve ulaşım gibi hizmetlerin dijital dönüşümle yeni bir çağa girdiğine işaret eden Şen, "Sağlık sektörünün dijitalleşmesiyle hastaneler olmadan da muayene olabilme imkânı sunulacak. 2014'te doğan çocukların ömür boyu doktora gitme ihtimalinin yüzde 95 azalacağı düşünülüyor" dedi. Avea'nın, veriye dayalı iletişimin önem kazandığı günümüzde bu dönüşümün liderliğini üstlenme misyonuyla hareket ettiğini belirten Şen, "İki Avealı'dan biri akıllı telefon sahibi. Avea, müşterilerinin beklentilerini yanıtlamak yolunda en iyi deneyimi sunan operatör olarak öne çıktı" dedi.