X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Japonlar Türkiye'yi sos merkezi yapacak
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Japonlar Türkiye'yi sos merkezi yapacak

  • Giriş Tarihi: 5.4.2015
Japonlar Türkiye'yi sos merkezi yapacak
Japonlar Türkiye'yi sos merkezi yapacak

Japon dev Ajinomoto ile ortak olan Kemal Kükrer, Türkiye'yi Afrika ve Ortadoğu'nun sos merkezi yapmaya hazırlanıyor. Genel Müdür Sabri Gülel, "Hedefimizde dünya mutfakları var" dedi

Lezzetlendiriciler ve sirke alanında faaliyet gösteren Türkiye'nin 100 yıllık markası Kemal Kükrer'in ortağı Japon gıda devi Ajinomoto, Türkiye'yi Ortadoğu ve Afrika'nın sos merkezi haline getirmeye hazırlanıyor. Kemal Kükrer'in yüzde 50 ortağı olan Gülel ailesinin ikinci kuşak yöneticisi Genel Müdür Sabri Gülel, "Geleneksel tatlara olan bağımız ve üretim modelimiz Japonlar'ı çok etkiledi. 15 aylık görüşme sürecinden sonra 2013'te ortaklık yaptık. Ajinomoto, çevremizdeki 600 milyonluk nüfusu göz önüne alarak Türkiye'yi Ortadoğu ve Afrika'nın merkezi haline getirmeyi hedefliyor" diye konuştu.

HEDEF CİRO 70 MİLYON TL
2014'te 50 milyon lira olan cirolarını bu yıl 70 milyona çıkarmayı hedeflediklerini belirten Gülel, "Bu rakam içinde ihracatın payı yüzde 6. Bütün yatırımımızı dünya mutfaklarına girmek için yapıyoruz" dedi. Şirketin gündeminde 4 milyon liralık yeni yatırım planı olduğuna dikkat çeken Gülel, 2014'te 3.5 milyon liraya ulaşan ihracat rakamını 10 yeni ülkeye daha satış yaparak 5 milyon liraya yükseltmeyi hedeflediklerini dile getirdi.

MANGAL BARBEKÜYE KARŞI
Yurtdışından Türkiye'ye getirilen pek çok sosun Türk damak tadına uygun olmadığını ifade eden Sabri Gülel, bu açığı görüp geleneksel tatlara uygun soslar hazırlamaya çalıştıklarını söyledi. Türk damak tadına uygun olmayan tatlı barbekü sosuna karşı mangal sosu ürettiklerini aktaran Gülel, "Sattıkları salata sosları da damak tadımıza uymuyor. Bunun için de yağsız salata sosu sunmaya hazırlanıyoruz" şeklinde konuştu. Türkiye'de henüz lezzetlendirici ve sosların çok küçük bir pazar olduğunu anlatan Gülel, sözlerini şöyle sürdürdü: "Amerika ve Avrupa'da sos kullanım oranları çok yüksek. Türkiye'de de yükselen bir trend. Evde hızlı ve pratik yemek yapma kültürünün gelişmesiyle bu pazar hızla büyüyecektir."

BAYİSİYDİ SAHİBİ OLDU
Antalya'da Kemal Kükrer'in bayisiyken 1999'da sahibi olduklarını dile getiren Gülel, gıda ve hayvancılık sektörlerinde faaliyet gösterirken tüm yatırmlarını Kemal Kükrer'e aktardıklarını söyledi. Markaya 25 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını anlatan Gülel, şunları söyledi: "Kemal Kükrer'i satın aldığımızda bin 500 metrekare alanda 3 bin tonluk üretim yapıyordu. Bugün 26 bin metrekare kapalı alanda, 70 bin ton üretim yapıyoruz. 23 ayrı ürün grubunda üretimimiz var."

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.