X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Yerli "elektrikli hizmet aracı" 2016'da yollarda
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Yerli "elektrikli hizmet aracı" 2016'da yollarda

  • Giriş Tarihi: 9.4.2015 12:22

Türkiye'nin ilk yerli "elektrikli hizmet aracı"nı üreten Bursalı firmanın geliştirdiği araçların, bürokratik işlemler tamamlandıktan sonra 2016'da trafikte olması hedefleniyor

Firmanın Genel Müdürü Özkılıç: "3-3,5 liralık elektrikle yol şartlarına göre değişmekle birlikte 50-80 kilometre menzili yakalayabilirsiniz. Bu anlamda ekonomik de bir araç" dedi.

Türkiye'nin ilk yerli "elektrikli hizmet aracı"nı üreten Bursalı firmanın geliştirdiği araçların, bürokratik işlemlerin tamamlanmasının ardından 2016'da trafiğe çıkarılması planlanıyor.

Nilüfer Organize Sanayi Bölgesi'nde kurulu PILOTCAR adlı firma, havaalanları, park ve bahçeler, büyük çiftlik, otel ve fabrikalar, fuar alanları ve golf sahaları gibi trafiğe kapalı yerlerde kullanılmak üzere elektrikli hizmet araçları üretip satıyor.

"İki, 4 ve 6 kişilik binek, ambulans ve mini kamyonet" olmak üzere 5 modeli üretilen, 6-8 saatte herhangi bir prizde şarj edilebilen araçlar, 3-3,5 liralık elektrikle 80 kilometreye kadar yol katedebiliyor. Hızı 24 kilometre ile sınırlandırılan ancak trafiğe çıkacak modelleri minimum 50 kilometre hıza ulaşacak araçlar, 9 bin 500 ila 20 bin liradan satılıyor.

Firmanın Genel Müdürü Şükrü Özkılıç, AA muhabirine yaptığı açıklamada, yıllar önce yurt dışında ziyaret ettikleri bir fuarda elektrikli araç şasileri gördüklerini, bunun kendilerine fikir verdiğini, heyecanlandırdığını ve elektrikli araç üretimi işine adım attıklarını söyledi.

Özkılıç, tamamen amatör bir ruhla 2011 yılında ilk prototipleri hazırladıklarını ve 2012 sonunda seri üretime geçtiklerini belirterek, şöyle devam etti:

"İlerleyen yıllarda daha çok üretime ağırlık verdik. Pazarımızın daha genişlediğini gördük, araçlarımızı daha iyi tanıttık. Böylelikle kapasitemizi de artırarak senede 800 araç üretebilecek bir kapasiteye ulaştık. Bu kapasiteyi de tabii sadece Türkiye pazarıyla dolduramayacağımız için bu aracı ihraç ederek yurt dışına da satmayı planladık ve bunun için ilk başta Türk cumhuriyetleri olmak üzere Gürcistan, Azerbaycan, Türkmenistan, Kuzey Irak, KKTC'ye sattık."

"Araçlarımız 2016'da trafikte olacak"

Avrupa'ya ihracat hedefleri olduğunu dile getiren Özkılıç, bu doğrultudaki çalışmalarının sürdüğünü vurguladı.

Özkılıç, şunları kaydetti:

"2015'in son çeyreğinde, 2016'nın başı gibi Avrupa ülkelerine de başta Avrupa olmak üzere ürün ihraç etmeyi planlıyoruz, planlarımız arasında bu da var. Aynı zamanda bir projemiz daha var; bu da Türkiye'nin ilk trafiğe çıkan, tamamen yerli, elektrikli yol aracını üretmek. Bunun için de çalışmalarımıza başladık. Gerekli prosedürler için ilgili makamlara başvurduk, şu an bürokratik işlemler devam etmekte. Aynı zamanda prototiplerimizi hazırlıyoruz ve 2015'in son çeyreğinde, ilk prototiplerimiz çıkacak, araçlarımız ise 2016'da trafikte olacak."

Trafiğe çıkacak modelin, rahat kullanabilecek, daha fonksiyonel, modüler araçlar olacağını anlatan Özkılıç, "Tabii ki yine bu araçların temelini kullanacağız. Çok ilgi göreceğini düşünüyoruz çünkü böyle bir eksik var, bu eksiği doldurmayı amaçlıyoruz" değerlendirmesinde bulundu.

"3-3,5 liralık elektrikle yaklaşık 80 kilometre"

Özkılıç, "elektrikli hizmet araçları" olarak kategorileştirilen "iki, 4 ve 6 kişilik binek, ambulans ve mini kamyonet" olmak üzere 5 model ürettiklerini bildirdi.

Araçların özelliklerine değinen Özkılıç, şunları söyledi:

"Bu araçlar tam şarj edilmeleri halinde 50-80 kilometre menzile sahiptir ve bu araçları evinizdeki prize takarak, 6-8 saatlik bir zaman diliminde tamamen şarj edebilirsiniz. Araçların işletme maliyeti neredeyse sıfıra yakındır. 3-3,5 liralık elektrikle yol şartlarına göre değişmekle birlikte 50-80 kilometre menzili yakalayabilirsiniz. Bu anlamda ekonomik de bir araç. Çevreye de zarar veren bir araç değil, sıfır emisyon var. Çok ağır da araçlar değil, ağırlıkları 470-750 kilogram arasında değişiyor. Mini kamyonetimiz 600 kilogram yük taşıma kapasitesine sahip. Halihazırda müşterilerimiz bazı fabrikalarda, hayvan çiftliklerinde bu araçlarımızı kullanıyorlar, çok da memnunlar."

Fiyatları 9 bin 500 liradan başlıyor

Özkılıç, aracın azami hızının 24 kilometre ile sınırlandırıldığını ancak trafiğe çıkacak modellerinin minimum 50 kilometre hıza ulaşacağını belirtti.

Fiyatlarının 9 bin 500 liradan başladığını aktaran Özkılıç, "Oldukça ekonomik araçlar. Özellikleri ve opsiyonlarına göre ve model çeşitliliklerine göre 20 bin liraya kadar çıkabilmekte. Müşterilerimizin talebi doğrultusunda araçlarımızı kişiselleştirebilmekteyiz. Trafiğe çıkan bir araç çalışmamız var, tabii gönül ister bu yola çıkacak otomobili biz de yapalım, bakalım zaman gösterecek" ifadesini kullandı.

"Bu araç yüzde 100 yerli üretim"

Araçların, yerlilik oranlarıyla ilgili bilgi veren Özkılıç, şöyle konuştu:

"Bu araç yüzde 100 yerli üretim yani yüzde 100 Türkiye'de üretiliyor, Türk sermayesiyle üretiliyor. Aracın parça bazında baktığımızda yüzde 70 yerlilik var. Aracın yüzde 30'u yurt dışından ithal ettiğimiz komponentlerle oluşturuluyor. Tabii bundaki isteğimiz; bu elektrikli araç pazarının genişlemesi ve bu tarz yurt dışından edindiğimiz ürünlerin de Türkiye'de üretilmesi sonucunda arabayı yüzde 100 yerlileştirmek. Yani bu aracı yüzde 100 yerli yaparsak işte o zaman gerçekten bir şeyleri başardığımızı hissetmiş olacağız."

Özkılıç, olası bir arıza durumunda ise tüm illerde iki yıllık garanti süresi kapsamında 72 saate varan sürelerde mobil servis araçlarıyla müdahale edebildiklerini sözlerine ekledi.

Firmanın fabrikasını 27 Mart 2015'te ziyaret eden Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık'a, burada test ettiği bir elektrikli araç hediye edilmişti.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.