'Türkiye' markasının yerli yersiz kullanımı önlemek için izleme komitesi kuruldu. Konuyla ilgili genelge Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Amacın 'Türkiye Markası' logosu ve sloganının etkin ve doğru şekilde kullanılması olarak belirlenen genelgede 'Turkey-Discover The Potential/ Türkiye-Gücünü Keşfet' logolu marka dışındaki ibarelerin kullanımlarına karşı alınacak tedbirleri değerlendirmek üzere 'Türk Markası İzleme Komitesi' kurulduğu bildirildi.
LOGO İÇİN 'OLUR' VERİL ECEK
Logonun kullanıldığı Türkiye markasının "Türk sanayi ve iş aleminin önde gelen isimleri, üniversiteler, ilgili kurumlar ile sivil toplum kuruluşu temsilcilerinin bir araya gelerek sivil bir inisiyatif olarak yürütülen çalışmalar sonucu oluşturulduğu ve algıda karmaşıklık yaratan farklı renk, logo ve sloganlarla yapılan tanıtımların yerini almak üzere tasarlandığı vurgulandı. Genelgeye göre komite ayrıca yurt içi ve yurt dışı ülke tanıtım faaliyetlerinde koordinasyonu sağlamak ve logonun etkin şekilde kullanılması için mevzuat değişikliği çalışmalarını koordine edecek. Komite, logonun tescil edildiği şekli ile ulusal ve uluslararası her türlü faaliyetlerde, uygun görülen alanlarda kullanılmasını sağlayacak.