X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Ar-Ge’de lokomotif otomotiv
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Ar-Ge’de lokomotif otomotiv

  • Giriş Tarihi: 22.4.2015 12:47
Ar-Ge’de lokomotif otomotiv
Ar-Ge’de lokomotif otomotiv

Türkiye’de bulunan 176 Ar-Ge merkezinin 3’te 1’i otomotiv sanayinde bulunuyor. 57 Ar-Ge merkezinde 4 bine yakın kişi çalıyor. Ciroların % 3’ü Ar-Ge’ye ayrılıyor.

Dünyada en fazla Ar-Ge harcaması yapan sektörlerin başında otomotiv geliyor. Türkiye'de de Ar-Ge'de lokomotif sektör otomotiv. Bugün itibariyle Türkiye'de bulunan 176 Ar-Ge merkezinin, 3'te 1'i otomotiv sanayinde. Otomotiv ana ve yan sanayi firmalarının kurduğu 57 Ar-Ge merkezinde 4 bine yakın kişi çalışıyor. Otomotiv sanayi bugün 1 milyar TL'nin üzerinde Ar-Ge harcaması yapıyor. Ar-Ge alanındaki bu olumlu gelişmelerde teşvikler çok önemli rol oynuyor. Otomotiv ana sanayi firmaları arasında en büyük Ar-Ge yatırımını Ford Otosan yapıyor. 2015 Nisan sonunda Sancaktepe'de inşa ettiği sektörün en büyük ve en çok mühendisinin istihdam edildiği yeni Ar-Ge merkezini açacak. Türkiye'nin en büyük Ar-Ge organizasyonuna sahip olan Ford Otosan'da bin 350 Ar-Ge mühendisi çalışıyor.

PATENT ŞAMPİYONU
Ford Otosan, patent başvurusunda da 2014'ün şampiyonu oldu. Patent başvuru sayısını 2014'te bir önceki seneye göre yüzde 37.5'luk artışla 110'a çıkarırken, yurtdışında da 16 patent başvurusu gerçekleştirdi. Türkiye'de otomotiv sanayinde ilk Ar-Ge organizasyonu yapan 1994'te Tofaş oldu. Toplam laboratuvar ve ofis alanı 17 bin 700 metrekare olan Tofaş Ar-Ge Merkezi; 600'e yakın çalışanı, bünyesindeki laboratuvarların yüksek teknolojisi ve çeşitliliğiyle Fiat'ın Avrupa pazarlarına hizmet veren İtalya dışındaki tek Ar-Ge merkezi konumunda bulunuyor. Tofaş, cirosunun yaklaşık yüzde 3'ünü Ar-Ge harcamalarına ayırıyor.

Tofaş Ar-Ge, 2005-2007 yılları arasında Fiat ve PSA markaları için geliştirilen MCV projesinin sorumluluğunu alarak Ar-Ge yetkinliğini geliştirmede önemli bir ivme yakaladı.. Sonraki yıllarda Yeni Doblo'nun Opel ve Vauxhall markaları için de geliştirilmesi, Tofaş'ın 5 farklı markaya üretim yaparak ihracatının artmasında önemli rol oynadı.. Bu başarı, Türk otomotiv sanayinde bir ilk olma özelliğini taşıyor. Doblo modelinin yeni versiyonu Kuzey Amerika pazarları için de geliştirildi. Türkiye ve farklı dünya pazarlarını hedef alan yeni bir binek araç ve bu araca ait yeni bir platform geliştirme çalışması Tofaş Ar-Ge tarafından yürütülüyor.

İLİŞKİLİ HABERLER

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.