X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Geleneksel modelden modern kanala geçtik
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Geleneksel modelden modern kanala geçtik

  • Giriş Tarihi: 22.4.2015 14:10 Güncelleme Tarihi: 22.4.2015 14:12
Geleneksel modelden modern kanala geçtik
Geleneksel modelden modern kanala geçtik

Mücevher sektörünün, geleneksel kuyum mağazacılığından modern kanala geçmesinde önemli katkı sağlayan firmalardan biri olan Altınbaş, marka yatırımına ağırlık verdi. İmam Altınbaş, “Lüks tüketimde markalaşmaya duyulan ihtiyaç geçmişe göre yükseldi” dedi

60 yıllık geçmişiyle Türkiye'nin mücevher sektöründeki en önemli şirketlerinden biri olan Altınbaş, dünya markası olma yolunda ilerliyor. "Önce perakende, sonra toptancılık, fabrika, rafineri ve üretim derken şimdi Altınbaş'ı mağazalaştırmaya çalışıyoruz" diyen Altınbaş Yönetim Kurulu Başkanı İmam Altınbaş, son yıllarda parçalı bir yapıya sahip olan sektörde markalı organize perakendeciliğin payını artırmak üzere çalıştıklarını söyledi. Bu bağlamda kendilerine özgü franchise modeliyle büyüttükleri perakende zincirinin içinde kendilerinin işlettiği mağaza sayısını yüzde 40'lara kadar çıkardıklarını belirten Altınbaş, "Böylece piyasa koşullarının gerektirdiği modelden farklı bir yapıyla büyümeye devam edebileceğimizi göstermiş olduk" dedi. Turquality kapsamında yurtdışı mağazacılık faaliyetlerine ağırlık vererek marka bayraklarını yeni pazarlara taşıdıklarının altını çizen Altınbaş, şöyle devam etti: "Perakende sistemi, geleneksel kuyumculuk sektöründen moderne doğru bir Quantum sıçraması yaptı. Quantum perakendecilik stratejisi temelinde lüks tüketimde önemli bir açılım ortaya koyduk. Bu açılım şirketimizin dönüm noktasını oluşturuyor" dedi.

SEKTÖR DÖNÜŞÜM YAŞADI

Altınbaş, değişimin bir zorunluluk, değişebilme yeteneğinin de bir rekabet üstünlüğü haline geldiği günümüzde perakende sektörünün yalnızca Türkiye'de değil dünyada da önemli değişiklikler yaşadığını kaydetti.

Sayıları 10 binlerle ifade edilen geleneksel kuyum mağazalarının, markalı perakende mağazacılığına evrilen bir dönüşüm geçirdiğinin altını çizen Altınbaş, şöyle konuştu: "Bu süreçte özellikle lüks tüketim sektöründe markalaşmaya duyulan ihtiyaç daha da yükseldi. Sektördeki oyuncular sürdürülebilir başarı için çarenin insana daha fazla yatırım yapmak, akıllı iş ortaklıkları kurmak ve pazarlama faaliyetlerini tüm dünyaya yaygınlaştırmak olduğunun farkına vardı. Tüketici algısı yeni nesil perakendecilik anlayışını şekillendiren en önemli unsur oldu." Altınbaş, organize perakendenin, yarattığı istihdam ve katma değerle kayıtlı ekonomiye olumlu katkı sağladığını da kaydetti.


'Her zaman yakın takipçisiyiz'

İmam Altınbaş, SABAH ile ilgili şu değerlendirmede bulundu: "Türkiye'nin En İyi Gazetesi" sloganıyla 30 yıldan bu yana yayın hayatını sürdüren Sabah, Türk basınının en güçlü markaları arasında her zaman yerini alarak, doğru habercilik anlayışı ile ülke çapında büyük ilgi gördü. Altınbaş Mücevherat ailesi olarak yakından takip ettiğimiz Sabah gazetesinin gündemi belirleyen manşetleri her zaman ilgimizi çekmiştir. Sabah'ın, Türkiye toplumunun gözü, kulağı, vicdanı ve sesi olmaya devam edeceğine inanarak, 30'uncu kuruluş yıldönümünü kutluyoruz." Türkiye'nin en iyi gazetesi SABAH

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.