X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Karaca son 10 yılda atağa kalktı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Karaca son 10 yılda atağa kalktı

  • Giriş Tarihi: 22.4.2015 13:53 Güncelleme Tarihi: 22.4.2015 14:01
Karaca son 10 yılda atağa kalktı
Karaca son 10 yılda atağa kalktı

Karaca’nın 10 yılda büyük bir değişim ve gelişim süreci geçirdiğini anlatan Karaca İcra Kurulu Üyesi Sami Hotak, “Hem yurtiçi hem de yurtdışında markalaşma ve mağazalaşma yatırımları yaptık. Bu sayede marka bilinirliliğimizi artırdık” dedi

Ev perakendeciliğinde faaliyet gösteren Karaca, 42 yıldır sektördeki varlığını sürdürüyor. Firmanın gelişim sürecinde yaşadığı dönüm noktası 1994 oldu. Bu dönemde pazarlama yatırımlarına ve porselen yemek takımlarının Karaca markasıyla satışına başlayan firma, 2001'de Akmerkez'de ilk perakende mağazasını açtı. Karaca İcra Kurulu Üyesi ve Pazarlama Grup Direktörü Sami Hotak, 2008'de Emsan markasını satın aldıklarını, 2012'de de Karaca Home markasıyla ev tekstili sektörüne girdiklerini söyledi.

Geçen yıl ise sektörün önemli markalarından Jumbo'yu bünyelerine kattıklarını açıklayan Hotak, "2014'te 100'e yaklaşan mağaza sayımız, bini geçen bayimiz ve 32 yurtdışı mağazamızla 24 milyon misafir ağırladık. 6 milyon adet ürün sattık ve yüzde 28 büyüme gerçekleştirdik. Şirketimizin konumu nedeniyle de sektöre yön veren, bayilerini ve çalışanlarını geliştirmeye yönelik yatırımlar yapan bir misyonu var" diye konuştu.

Son 10 yılın Karaca için büyük bir değişim ve gelişim yılı olduğunu ifade eden Hotak, "Hem yurtiçi hem de yurtdışında markalaşma ve mağazalaşma yatırımları yaptık. Özellikle 2008'de kampanyalara, tanıtımlara ve mağazalaşmaya hız verdik. Bu sayede hem marka bilinirliliğimizi artırdık hem de o yıl ciddi bir büyüme gerçekleştirdik" şeklinde konuştu.


YENİLİKÇİ MARKA DÖNEMİ
Sami Hotak, perakende sektörünün geleneksel ve organize olmak üzere ikiye ayrılarak incelenmesi gerektiğini söyledi. Hotak, "17'nci yüzyılda açılan Tarihi Mısır Çarşısı dünyada ilk organize perakendeciliğin de bizim topraklarımızdan çıktığını gösteriyor. Ticaret her zaman ülkemizin ana damarlarından biri oldu ve son 30 yılda iç tüketimin de artması perakendeyi sürekli geliştirdi. Geleneksel perakendeden organize perakendeye geçiş yaşandı" dedi. Peşpeşe açılan mağazalar, marketler ve departman store'ların hayatımızın önemli bir parçası olduğunu kaydeden Hotak, "Son 10 yılda ülkemizde yaşadığımız ekonomik büyüme perakendeyi çok hızlı büyüttü ve tüm sektörler dünya ile yarışan kendi markalarını yaratmaya başladı" dedi. 10 yıl öncesinde bir iki mağazası olan firmaların şimdi yurtiçi ve yurtdışında yüzlerce mağazaya ulaştığını belirten Hotak, şöyle devam etti: "Artık dünya standartlarında, yenilikçi ve rekabete dayanıklı onlarca markamız var. Ülkemizde hızlıca açılan alışveriş merkezleri bu değişimin en önemli lokomotifidir. Açılan alışveriş merkezleri sayesinde hem tüketim alışkanlıkları değişti hem de firmalar daha iyi hizmet ve ürünler sunmak için sürekli gelişme göstermek zorunda kaldılar. Ayrıca son 10 yıldaki ekonomik büyüme, orta sınıfın alım gücünün yükselmesi, tüm sektörler gibi perakende dünyası için de bu süreçteki en önemli gelişmelerden biri diyebiliriz."

FIRSATLAR SÜRECEK
Sami Hotak, önümüzdeki dönemde perakende alanındaki yatırımların devam edeceğini ve bu alandaki fırsatların bitmeyeceğini söyledi. Hotak, "Firmalar sürekli yeniliğe ve gelişime yatırım yapmak zorunda. Sofra ve ev gereçleri sektöründe büyüme, tüketim trendine uygun olarak devam edecek ve Anadolu pazarı gittikçe daha değerli hale gelecek" diye konuştu.


En köklü gazetelerden biri

Sami Hotak, Sabah gazetesiyle ilgili düşüncelerini şöyle özetledi: "Sabah, ülkemizin en değerli ve köklü gazetelerindendir. Hem bu değerlerini hem de sahadaki etkin gücünü düşünerek sektörümüze yönelik haberlere yer vermesi çok değerli. Sektördeki gelişmeleri, sorunları dile getirmede bizlere yer vermesi bizim için önemli bir fırsattır."