X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Otomotive Türkiye imzası
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Otomotive Türkiye imzası

  • Giriş Tarihi: 22.4.2015 13:50
Otomotive Türkiye imzası
Otomotive Türkiye imzası

Dev otomotiv markalarında yönetici olarak önemli görevler üstlenen Türkler’in sayısı artıyor. Son olarak Amerikanı otomotiv devi Ford’un Avrupa Tasarım Müdürü Murat Güler oldu. Toyota’da ise Mehmet Kılıç ve Serkan Karaman markanın yeni modellerinin gelişiminde anahtar rol üstleniyor.

Dünyanın dev otomotiv markalarında çalışan Türkler'in sayısı hızla artıyor. Satınalma, pazarlama, satış, tasarım, insan kaynakları, Ar-Ge bölümlerinde yöneticilik yapıyorlar. Otomotiv dünyasını geleceğe hazırlayan kararlara imza atıp. Yeni otomobiller tasarlıyor, yeni otomobillerin geliştirilmesinde önemli rol oynuyorlar.

Japon otomotiv devi Toyota ile BMW arasında yaklaşık iki yıl önce imzalanan dizel motorlara ilişkin işbirliğinin ilk meyvesi olan 1.6 lt BMW dizel motorlu Verso'da Türk imzası var. Yeni Verso, Toyota'nın Adapazarı Fabrikası'ndan 30 kişilik bir Türk ekibinin de bulunduğu toplam 150 kişi tarafından geliştirildi. Bu kadronun başında ise Türk mühendis Mehmet Kılıç vardı. 1978 Belçika doğumlu Mehmet Kılıç, 12 yıldır Toyota Ar-Ge Avrupa merkezinde görev yapıyor. 2010 sonunda Verso modelinin Baş Mühendis Yardımcısı pozisyonuna tayin edilen Kılıç, Toyota organizasyonu içerisinde bu göreve tayin edilen "Japon olmayan, Avrupalı ve Türk" ilk kişi unvanına sahip. Mehmet Kılıç, bu görevini yaklaşık 4 yıldır, Brüksel'deki TME Ar-Ge merkezinde sürdürüyor.

2011'de satışa sunulan 3'üncü nesil Toyota Yaris, kapsamlı bir yenileme operasyonu geçirdi. Tüm bu operasyondan sorumlu kişi ise, 9 yıldır Toyota'nın Belçika'daki Ar-Ge bölümünde görevli Serkan Karaman oldu.

TÜRK TASARIMCILAR

Toyota'nın Adapazarı fabrikasından Belçika'ya transfer olan Karaman, Yaris'in yenilenmesi projesinin Toyota'da farklı açılımlar anlamına geldiğini, bunun "makyajdan öte bir şey" olduğunu kaydetti. Bu projenin başında olmaktan gurur duyduğunu söyleyen Karaman, "Eskiden küresel model projeleri sadece Japonya'da geliştirilirdi. Şimdi ise direksiyonda biz varız. ABD ve Japonya için de tamamen Avrupa'da geliştirildi" diye konuştu.

Türk tasarımcı Murat Güler'de Amerikan otomotiv devi Ford'da basamakları birer birer tırmanıyor. 1999'da Ford'da tasarımcı olarak çalışmaya başlayan Murat Güler, Ford Avrupa Tasarım Müdürü oldu. Güler'in yeni görevindeki ilk işi ise yeni nesil Mondeo… Ford, 2009'da yenilenen bir önceki Mondeo'da olduğu gibi D segmentindeki iddialı modelinin tasarımını yine Murat Güler'e emanet etti. Yeni Mondeo tasarımını yapanlar arasında Murat Güler'in yanı sıra başka Türk tasarımcılar da bulunuyor. Araçta yer alan LED teknolojisine uygun ön farları Ford'un Köln'deki tasarım stüdyosunda çalışan Berk Keskin tasarladı. 11 yıldan beri Ford'da çalışan tasarımcı Şerife Çelebi yeni Mondeo'nun renk ve iç tasarımını gerçekleştirdi. Şu anda Ford'un tasarım stüdyolarında birçok başarılı Türk tasarımcının olduğunu ifade eden Güler, "Diğer markalarda da çok başarılı tasarımcılara rastlıyorum. Tasarım anlamında Türkiye'den çok başarılı kişiler çıkıyor" diye konuştu.

En çok satan Japon olmayı hedefliyor

1993 yılından bu yana Türkiye pazarında bulunan Nissan Otomotiv A.Ş., Türkiye'de 38 satış ve 41 servis noktasıyla hizmet veriyor. Nissan Otomotiv Genel Müdür Yardımcısı İbrahim Anaç, markanın hedeflerini anlattı:

Türkiye otomotiv endüstrisine değer katan Nissan, Türkiye pazarında rakiplerinden, global üstünlüğü ve deneyimiyle ayrılıyor. Kuzey Amerika, İspanya ve İngiltere'deki araştırma ve geliştirme merkezlerinde otomobiller için ileri teknolojiler yaratan şirket, Türkiye tüketicilerine daha üstün araçlar sunma konusunda da bu çalışmalardan faydalanıyor.

Nissan tasarımlarında alışılagelmiş otomobil anlayışının çok daha dışına çıkan ve tüketiciyle birebir ilişki kurabilen araçlar yaratmaya yöneldi. Burada ulaşılmak istenen nokta, sürücüye "Benim Otomobilim!" dedirtecek güçlü ve karakteristik tasarımlar yaratmak ve bu alanda kendi standartlarını belirlemek. Modellere yansıyan bu tasarım felsefesi elbette ki kendine has hayran kitleleri oluşturacak.

SATIŞLARI %50 ARTTI


Micra, Note, Juke, Qashqai ve X-Trail Türkiye'de hali hazırda satışa sunulan başlıca Nissan modelleridir. Nissan'ın en popüler modellerinden biri olan ve Crossover segmentinin yaratıcısı Nissan Qashqai, kompakt SUV olma özelliğiyle ilk defa 2007 yılında Türkiye pazarına giriş yaptı. 2007 yılından bu yana dünyada 2 milyondan fazla satış rakamına ulaşan Qashqai, Türkiye'de de bu başarısını sürdürerek 55 binin üzerinde tüketici tarafından tercih edildi.

Kuruluş tarihinden itibaren ivmelenmesini sürdüren Nissan Otomotiv, 'Türkiye'de en fazla satış yapan Japon markası' olma hedefinde sağlam adımlarla ilerliyor. 2014 yılında 22 bin 700 adet araç satan Nissan, 2015 yılına, 24 bin araç satış adeti ve yüzde 3 pazar payı hedefi ile girdi. Başarılı satış grafiğini artırarak devam ettiren marka, önümüzdeki üç yılda satışlarını yüzde 50 artırarak 2017 yılında 32 bin araç satışı ve yüzde 3.8 pazar payı hedeflemektedir.

Japonya'da iki numara

Yokohoma merkezli Nissan Motor Co. Ltd., Japonya'nın ikinci büyük otomotiv şirketi. Yeni, ayrıcalıklı ve heyecan verici modellerin üretimine olan bağlılığıyla geliştirdiği geniş ürün yelpazesini, "Nissan, Infiniti ve Datsun" markaları altında 60'dan fazla modelle kullanıcılara sunuyor. Nissan; yurt dışında üretim yapan ve Avrupa'da varlık gösteren otomotiv firmaları içerisinde en kapsamlı yaygınlığa ve istihdama sahip olan üretici firmalardan biri. Nissan bugün Avrupa'da 24 "farklı ve yenilikçi" ürünüyle yer alarak, Avrupa'nın bir numaralı Asya markası oldu.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.