X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Sektörün hafızası Kiğılı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Sektörün hafızası Kiğılı

  • Giriş Tarihi: 22.4.2015 12:49
Sektörün hafızası Kiğılı
Sektörün hafızası Kiğılı

Perakende sektörünün 30 değil 50 yıllık geçmişine tanıklık eden Abdullah Kiğılı, 1965’te babasından 1 dükkân ve 5 çalışanla devraldığı işini, bugün bir dev haline getirdi. Türkiye’nin 67 ilinde 225 mağaza ve 2 bin 100 çalışana ulaşan işadamı, “Türkiye’nin 2003’ten sonraki hızlı gelişimi bizi de büyüttü” dedi

Perakende sektörünün 30 yılına tanıklık eden en önemli isimlerden biri, Türkiye'nin erkek giyimdeki öncü firmalarından Kiğılı'nın patronu Abdullah Kiğılı. Perakendecilerin "Abdullah Ağabeyi" olarak tanınan Kiğılı, sektörde 30 değil tam 50 yılı geride bırakan bir işadamı. Deneyimleri ve markasını bugün getirdiği nokta, genç nesillere de örnek olacak nitelikte... 1965 yılında babasından 1 dükkân ve 5 çalışanla devraldığı işini, önce üretim ardından da mağazalaşmayla büyüten işadamı, bugün Türkiye'nin 67 ilinde 225 mağaza ve 2 bin 100 çalışana ulaşmış durumda. "30 yıl önce biri Sultanhamam'da diğeri İstiklal Caddesi'nde iki mağazam vardı" diyen Kiğılı, Türkiye'de 1982'de bugünkü ünlü markaların çoğunun olmadığını söyledi.

8 YILLIK HIZLI BÜYÜME SÜRECİ
Türkiye'nin son 50 yılda iki büyük parti gördüğünü söyleyen Kiğılı, Turgut Özal dönemiyle birlikte Türk firmalarının ihracata başladığını belirtti. Fabrikaların kurulduğunu, yurtdışı atağına geçildiğini kaydeden işadamı, bugüne kadar yaşanan süreci şöyle anlattı: "Yıllarca fason mal dikerek Avrupa'ya hizmet ettik. Baktık ki bu hizmetin sonu yok, çünkü para kazanmıyoruz. 1990'dan sonra bütün dünya gelişirken Türkiye ıskaladı. Türkiye 1990'la 2001'e kadarki koalisyon dönemlerinde bütün dünya gelişirken yol katedemedi. Ta ki AK Parti ve Sayın Recep Tayyip Erdoğan'ın Başbakanlığı dönemine kadar... Hızlı gelişme bu sayede 2003-2004'te tekrar başladık. Sektördeki bütün oyuncular yaklaşık 9 yıl içinde bugünlere geldi."

Türk markalarının son yıllarda çok çalışıp bugünkü seviyeye ulaştığını söyleyen Kiğılı, marka olmak için sadece mağaza açmanın yeterli olmadığını vurguladı. Kiğılı olarak özellikle lojistiğe büyük yatırım yaptıklarını açıklayan işadamı, şöyle konuştu: "25 bin metrekarelik kapalı lojistik alanı yaptık. Pazartesi sabah kamyonlar yola çıkıp 67 ile mal dağıtıyor. Markalaşmanın arkasındaki en önemli şeylerden biri de insan kaynakları (İK). Eskiden İK diye bir şey yoktu. Her şey patronun iki dudağının arasındaydı. Artık nerede neye ihtiyaç var, hangi ihtiyaca göre hangi eleman lazım biliyoruz. Markanın arkasında bir numarada İK, ikide lojistik, üçüncü sırada ise IT faktörü var."

ÖNCE TÜRKİYE SONRA YURTDIŞI
Kiğılı, Türk markalarının önce ülkede güçlü olması gerektiğini söyledi. Türk markalarının birkaçı dışında Batı'da şansının olmadığını vurgulayan Kiğılı, "Bugün Avrupa'nın en büyük firmaları sıfır kredi kullanıyor. Oysa bizim sermayelerimiz belli. Her birimizin bir atımlık barutu var. Bu kadar çalışarak buraya geldik. Bu sermayelerle Batı'ya açılmamız mümkün değil" dedi. Ancak Türkiye'nin çevresindeki ülkelerin şu an karışık olduğunu vurgulayan Kiğılı, "Kuzey, Doğu ve Güney karışık. Şu anda inanılmaz bir darboğaz yaşanıyor" diye konuştu.


TURİSTLER EN BÜYÜK ŞANSIMIZ

Abdullah Kiğılı, Türkiye'nin 2001 krizinden sonra çok iyi toparlandığını söyledi. "Türkiye çok büyük bir ülke. Yurtdışından buraya gelen insanlar da böyle söylüyor" diyen Kiğılı, satışların yüzde 30-40'ını turistlere yaptıklarını açıkladı. Turistlerin perakendeye katkısının büyük olduğuna vurgu yapan Kiğılı, "Bütün markalar Antalya, İzmir, İstanbul'da turiste mal satıyor. Ayakta kalmamız için bir sürü artımız var. Hızla gelişen bir ülkeyiz. Turist gelse de gelmese de Türkiye'de işin durması mümkün değil" dedi.

Perakendenin yakın takipçisi oldu

Abdullah Kiğılı, Sabah gazetesinin sıcaklığını ilk kurulduğu günden bugüne kadar hem ekonomi hem de finansta yakından hissettiklerini söyledi. En taze ve en iyi haberleri 30 yıldan bu yana en iyi şekilde sunan Sabah gazetesinin kendilerini en güzel şekilde aydınlattığını dile getiren Kiğılı, "Sabah, sektörümüz için çok önemli bir kuruluş" diye konuştu.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.