1988 yılında ithalat ve pazarlama şirketi olarak kurulan Terteks, terliği bir zincir haline getirdi. Twigy'nin Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Öncel, 2000'li yılların başında kendi koleksiyonlarını ve Twigy markasını oluşturarak terlik algısını değiştirdiklerini söyledi.
Bu değişimde 2002'de dünya 3'üncüsü olan Milli Takım'ın da büyük payı olduğunu belirten Öncel, "Türkiye'yi ilk kez o yıl lisanslı taraftar ürünleriyle tanıştırdık. Terlik, genel olarak ayakkabının arkasında yan ürün gibi algılanırken, marka derinliği olan 'ana ürün' noktasına geldi. 1990-2000 sermaye birikimiyle geçerken, sonrasında hem pazarlama hem de markalaşmaya ağırlık verdik" dedi. 5 yıldır organize perakendeye odaklandıklarını ifade eden Öncel, önümüzdeki dönemde sosyal medya aracılığıyla internetten satışa ağırlık vereceklerini de açıkladı.
E-TİCARET ARTACAK
Twigy, Türkiye genelinde halen 27 mağaza ve 750 satış noktasında hizmet veriyor. E-ticarette büyük potansiyel olduğunu söyleyen Öncel, "Geleneksel kanalda hızlı büyümemize devam edeceğiz. Perakende, hiç kuşkusuz Türkiye'de en hızlı büyüyen sektörlerin başında geliyor. Modern ve organize bir yapılanma ile kayıtlı ekonomiye büyük katkı sağlayan perakende sektörünün temsilcisi Birleşmiş Markalar Derneği'nin 2014 verilerine göre sektör, 68 bin satış noktası, 3.9 milyon metrekare mağaza alanı ve 375 bin kişilik satış ve üretim kadrosuna ulaştı. Bu büyüklüğü yönetebilmek için firmaların kurumsallaşma süreçleri hız kazandı. Yurtdışı operasyonlarına ağırlık verildi" dedi. Bugün yurtdışında 3 bine yakın Türk hazır giyim mağazası bulunduğuna dikkat çeken Öncel, temsil edilen ciro rakamının ise 42 milyar dolar olduğuna vurgu yaptı. Öncel, "Artık Türk firmaları kendi alanında dünya ve Avrupa ölçeğinde hedef koyuyor" diye konuştu.
CESARET VE BİLGİ BİRİKİMİMİZ VAR
Sinan Öncel Ukrayna, Rusya, Kuzey Afrika ve Ortadoğu'daki istikrarsız ortam ve gümrük engellemelerinin Türkiye'nin markalı ihracatının derinleşmesini geciktirdiğini savundu. Ayrıca dolar/euro'nun aşırı değer kazanması, kontratların döviz cinsinden olması ve kuzey ülkelerinden gelecek turistlerde azalma ihtimalinin de belirsizlikleri artırdığınına dikkat çeken Öncel, "Bu sebeple BMD üyeleri alternatif pazarları ziyaret ederek, ticari işbirliklerini araştırıyor. Önümüzdeki 5 yıl içinde organize perakende sektörünün yurtiçinde en az yüzde 30-40 arasında büyümesi bekleniyor. Sektörün en güçlü yönü ise gelişmiş insan kaynağı, bilgi birikimi ve cesaretli girişimci ruhumuz" şeklinde konuştu.
Haberin takipçisi
Sinan Öncel, Sabah gazetesinin 30'uncu yaşını kutladı. Öncel, "30 yılda perakendenin nabzını en iyi tutan kaynakların başında olan Sabah gazetesi, hızlı haber verme ve kulisleri iyi takip etme konusunda da önemli başarılar elde etti. Sabah'ın 30'uncu yıldönümünü kutluyoruz" diye konuştu.