Dünya otomotiv endüstrisi geçtiğimiz 30 yıl içerisinde teknolojik anlamda çok hızlı bir şekilde gelişirken, çevreci anlayışın ön planda tutulduğu bir süreci de yaşadı. AB ve Kyoto Sözleşmesi'ni imzalamış ülkelerde, çevrenin korunması ve çevre kirliliği ile mücadele de öncelikli ve temel konular arasında yer alıyor. Batı Avrupa ülkelerinde araç parkı yaş ortalamaları 8-9 yıl civarında. Ayrıca ihtiyaç oldukça ülkelerin çeşitli hurda teşvik programlarıyla iç tüketim dinamiklerini hayata geçirdiklerini ve araç parkı yaş ortalamalarını gençleştirdiklerini görüyoruz. Bizde ise, hurda teşvik programlarından arzu edilen performans tam olarak maalesef alınamıyor. Yaşlı araç parkı her zaman sektörümüzün en önemli sorunlarından birisi oldu. 2014 yıl sonu verilerine göre otomobil parkımızın yüzde 37'si 16, yüzde 26'sı ise 20 yaşın üstündeki araçlardan oluşuyor. Dolayısıyla vakit kaybetmeden parkımızı gençleştirmeye ve yenileştirmeye hizmet edecek politikaların geliştirilmesi, artık çok büyük bir ihtiyaç teşkil ediyor.