X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Tur operatörlüğü takım işidir
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Tur operatörlüğü takım işidir

  • Giriş Tarihi: 22.4.2015 14:38 Güncelleme Tarihi: 22.4.2015 14:57
Tur operatörlüğü takım işidir
Tur operatörlüğü takım işidir

Türk turizminin önde gelen tur operatörlerinden biri olan Jolly, ismini global arenaya taşımayı hedefliyor. Turizm sektöründe ayakta kalmanın zorlu bir süreç olduğunu belirten şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar, 28 yıllık başarının sırrını “Tur operatörlüğü takım işidir” diye özetledi.

Türk turizminin önde gelen tur operatörlerinden biri olan Jolly Tur, uluslararası marka olmayı hedefliyor.
Şirketin bugün Onursal Başkanlığını üstlenen Sinan Vardar, Jolly Tur'u oğulları Mete ve Mert Vardar'a teslim etmiş. Jolly'nin kaptan köşkünde oturan Mete Vardar, "Tur operatörlüğü takım işidir. 28 yıllık başarının sırrı tam anlamıyla bir takım olabilmek ve müşteri memnuniyetini ilke edinmekten geçiyor" dedi. Jolly Tur'un tepe yöneticileri şirketin öyküsünü anlattı.

Turizm sektörünün 30 yıllık gelişimini değerlendirir misiniz?
Sinan Vardar: Turizm sektörüne Türk tur operatörlerinin katkıları çok büyüktür. Avrupa'da Öger Tur'un Türkiye'deki kuruluşu Jolly Tur ve Mos Travel ile ülkemize milyonlarca turist ve döviz getirdik. Türk turizminin bu günlere gelmesinde bizim de büyük katkılarımız oldu. Sektör çok ciddi badireler atlattı. Körfez ve 2001 krizinde büyük mücadeleler verdi. Bu dönemde maalesef birçok şirket de iflas etti. Eğer büyük fedakârlıklarla ülkelerine turist yollayan firmalar yaşasaydı ve Türk turizm sektörü ihracat kapsamına alınsaydı 50 milyon turist ve 50 milyar döviz girdisini çoktan yakalamış olurduk. Bütün olumsuzluklara rağmen bugün dünya turizminde çok ciddi bir yere ulaştık.

JOLLY'NİN ÜÇ DÖNEMİ VAR

Turizm sektöründe 28 yıldır varlığınızı koruyorsunuz. Bunca süre ayakta kalmanın sırrı nedir?
Mete Vardar: Jolly Tur'un 28 yıllık turizm yolculuğunu 3 döneme ayırabiliriz. Birincisi benim çocukluk yıllarıma denk geliyor. Yeni kurulan bu şirket babamın tecrübesi ve dinamizmiyle birlikte İstanbul'da 3-4 kişilik bir ekiple çalışıyordu. Misafir memnuniyetini ilke edinen bu küçük şirket, kurulduğu ilk günden bu yana takım bilinciyle çalışmalarını sürdürdü. Mas turizminin yanı sıra MICE organizasyonları da yaptığımız şirketimiz gün geçtikçe daha da büyüdü. İkincisi yurtdışındaki ortaklarımız MOS Travel ve Öger Tur'dan ayrıldığımız dönem. Üçüncü dönem ise babamın kararıyla 2003'te benim şirketin Yönetim Kurulu Başkanı olduğum yıldan bugüne gelen zaman dilimi.

30 YAŞINDA YÖNETİME GEÇTİ

12 yıldır yönetim sizde mi?
Mete Vardar: Evet. Yönetim kurulu başkanı olarak görevi devraldığımda 30 yaşındaydım. Fakat yaklaşık 15 senedir işin içinde olmak en önemlisi de, babam gibi bir tecrübenin yanında yetişmek bana güven veriyordu. Geriye dönüp baktığımda temelleri çok doğru atılmış, pazarda güven telkin eden misafir memnuniyetini kazanmış Jolly Tur vardı ve şirketimizde işin heyecanını biz yönetim kurulu kadar hisseden bir ekip kurulmuştu. Bu bana büyük bir güç verdi. Çünkü tur operatörlüğü takım işiydi.

İşin başına geçtiğinizde kendinize nasıl bir yol haritası çizdiniz?
Mete Vardar: Çok güçlü bir ekip ve şirket bana güven veriyordu ancak işimin de çok daha zor olduğu bir gerçekti. Çünkü o günün şartlarında en üst noktada olan şirketimizi, 10, 20, 30 yıllık planlar yaparak tüm Türkiye'ye hatta global pazara açmamız gerekiyordu. Her zaman şirketimize giren her kuruşu misafirlerimizin bize emaneti olarak gördük. Bu düşünceyle yola çıktık ve bugünlere geldik.
Sloganımız 'Jolly Tur her noktası mutluluktur' oldu. Mutluluğu ise başta misafirlerimiz, partnerlerimiz ve personelimizle paylaşmak, yönetim olarak her zaman prensip ve ilkelerimizi oluşturdu.

500 bin kişi bizimle tatile çıkıyor
Bugün hangi noktadasınız?
Mete Vardar: 500 bine yakın kişi bizimle seyahat ediyor. Yüzde 100'e yakın misafir memnuniyetine ulaştık. Sadece turizmde değil tüm sektörler içinde yüzde 72 gibi önemli bir oranda tekrar tercih edilen şirket olduk. Teknolojinin tüm gerekliliğini yerine getirerek tatili çok daha rahat satın alınabilir noktaya taşıdık. Acentelerimizle çok güzel ilişkiler oluşturduk. Hiç bir zaman aramızdaki güveni kaybetmedik. Şu an neredeyse Türkiye'nin her şehrinde en az bir tane Jolly Tur acentesi oluştu. Ekibimiz için Jolly Akademi'yi kurduk. 30 çalışandan 500'lere geldik.

Global marka olacağız
Gelecek hedefleriniz neler?
Mert Vardar: Jolly Tur 28 yılda turizm alanında öncü oldu. Bundan sonra da bu şekilde devam etmesi için tüm ekibimizle birlikte yolumuza devam edeceğiz. Jolly Tur'u Türkiye'de lokal bir marka olmaktan çıkarıp uluslararası bir marka haline getirmek için tüm ekibimizle, var gücümüzle çalışacağız.

Yeni Türkiye'ye yeni pazarlar gerekiyor
Bir sektör oyuncusu olarak Yeni Türkiye'den beklentileriniz neler?
Sinan Vardar: Turizmde ülkemizin alacağı daha çok yol var. 3'üncü Havalimanı, İstanbul'u dünyanın en önemli turizm başkentlerinden biri yapacak. THY büyük bir gelişim içinde. Benim Türk turizmi için en büyük arzum Çin ve Hindistan gibi dev nüfuslu coğrafyalardan ülkemize turist getirmek. Büyük hedeflere ulaşmak için bunu başarmalıyız. Doğamızla, tesislerimizle, insan kaynağımızla, tarihimizle ülkemiz buna hazır. Yeni Türkiye'mize yeni pazarlar lazım.

Jolly'nin büyümesinde SABAH'ın katkısı büyük
Sabah gazetesinin ilk çıktığı günü dün gibi hatırladığını belirten Sinan Vardar, "Gazetenize ilk turizm reklamlarını ben getirdim ve sonra yıllarca Sabah gazetesiyle iyi bir partner olduk" dedi. Sabah'ın Türk medyasında çok önemli bir misyon üstlendiğini belirten Vardar, Jolly Tur'un büyümesinde de büyük katkı sağladığını ifade etti. Vardar, "Sabah iyi ki doğdu iyi ki var. Daha nice 30 yıllara" diye konuştu.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.